پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 1032129
۷ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۱
ششمین نشست اخلاقی و جلسه شورای اداری مدیریت حوزه علمیه خواهران استان یزد در سال 1401

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد در ششمین نشست اخلاقی و جلسه شورای اداری مدیریت حوزه علمیه خواهران استان یزد در سال ۱۴۰۱، به تبیین علل نامگذاری هفته حقوق بشر آمریکایی پرداخت.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یزد، حجت الاسلام و المسلمین محمد کارگر شورکی، صبح امروز در نشست معاونان و کارکنان مدیریت حوزه علمیه خواهران استان یزد، با اشاره به مناسبت های ایام پیش رو بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران در تاریخ خود حوادث مختلفی را تجربه کرده است و این ایامی که در آن قرار داریم یعنی از ۶ تیر تا ۱۲ تیر ماه، ایران اسلامی دستخوش حوادث مختلفی بوده است.

وی اضافه کرد: ترور رهبری معظم انقلاب در ۶ تیر، شهادت آیت الله بهشتی و ۷۲ تن از یارانش در انفجار ساختمان حزب جمهوری اسلامی در سال ۶۰ ، شهادت امام جمعه شهر یزد و یار دیرین امام (ره) شهید محراب آیت الله صدوقی (ره) ۱۱ تیر در نماز جمعه و همچنین شهادت هموطنان در هواپیمای مسافربری که توسط ناو آمریکایی به شهادت رسیدند از جمله مواردی است که سبب شد این هفته را به نام حقوق بشر آمریکایی معرفی کنند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد در بیان علت این نامگذاری گفت: تمامی این حوادث توسط مزدوران و منافقینی اتفاق افتاد که اکنون در کشور آمریکا و دیگر کشورهای هم پیمان آمریکا آزادانه زندگی می کنند، بنابراین این ایام را که منجر به شهادت شهید بهشتی و دیگر هموطنانمان شده است را تسلیت وهفته قوه قضائیه را نیز گرامی میداریم.

وی در ادامه به روایتی از پیامبر اکرم اشاره و بیان کرد: پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله فرمودند: إنَّ اللّه َ یُحِبُّ إذا عَمِلَ أحَدُکُم عَمَلاً أن یُتقِنَهُ ؛خداوند متعال دوست دارد وقتی کاری را انجام می دهیم درست و محکم آن را انجام دهیم» و یکی از کارهایی که امروزه بعد از هوا، غذا و لباس از اهمیت ویژه برخوردار است و در روایات ما به آن اشاره شده بحث مسکن است. در زمینه مسکن باید توجه شود اگر ساختمانی را بنا می کنیم، بخصوص ساختمانهایی که جنبه استفاده عمومی دارد باید دقت لازم در ساخت آن داشته باشیم وآن را با استحکامات و استاندارد های لازم بسازیم، چرا که به فرمایش پیامیر(صلی الله علیه و آله و سلم)، مسکن باید محل سکونت و آرامش باشد و تا مسکنی از لحاظ ساخت محکم نباشد محلی برای آرامش نخواهد بود.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد تصریح کرد: اسلام به این مقوله اهمیت زیادی قائل است به گونه ای که در روایات مختلف به ریزه کاری های مسکن نیز اشاره شده از جمله؛ استحکام ساختمان، تمیزی کل ساختمان حتی حمام و سرویس ها، وسعت ساختمان و حیاط منزل، محل ساخت، راه و مسیر خوب و بسیاری از مواردی که در این زمینه بیان شده است چرا که همه اینها زمینه آرامش را برای انسان فراهم می کند ودر روایت پیامبر اکرم داریم که یکی از زمینه های خوشبختی انسان در دنیا چهار چیز است؛ همسر خوب، خانه بزرگ، همسایه خوب و صالح و مرکب(وسیله نقلیه) نیکو؛ البته تا زمانی که حد نیاز واقعی انسان تامین شود مایه خوشبختی خواهد بود و اگر از حد نیاز بگذرد علاوه بر اینکه مایه خوشبختی نخواهد بود انسان را به خواری و ذلت در بین بندگان خواهد کشاند.

* تدبیر در جهت اجاره ی خانه های خالی به نیازمندان واقعی مسکن

کارگر شورکی با اشاره به گرانی های اخیر در زمینه مسکن و اجاره بها در کشور، افزود: متاسفانه در چند سال گذشته، دولت قبل در زمینه مسکن و ساخت آن کار چندان و قابل قبولی را انجام نداده است و اکنون گرانی های مسکن خودش را نشان داده است بنابراین دولت کنونی در تلاش است با تمهیداتی که انجام می دهد از جمله ساخت مسکن ،کنترل این امر را به دست بگیرد و البته یکی از کارهایی که پیشنهاد می شود انجام شود، تدبیر نمودن در جهت اجاره ی خانه های خالی به نیازمندان واقعی مسکن است که باید در این زمینه تلاش های بیشتری صورت گیرد.

وی افزود: در روایتی از امام صادق علیه السلام نقل شده است که فرمود: «مَنْ کَانَتْ لَهُ دَارٌ فَاحْتَاجَ مُؤْمِنٌ إِلَی سُکْنَاهَا فَمَنَعَهُ إِیَّاهَا قَالَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ یَا مَلَائِکَتِی َبخِلَ عَبْدِی عَلَی عَبْدِی بِسُکْنَی الدَّارِ الدُّنْیَا وَ عِزَّتِی وَ جَلَالِی لَا یَسْکُنُ جِنَانِی أَبَداً»«هر کس خانه ای داشته باشد و مانع از سکونت مؤمنی شود که به سکونت در آن خانه نیازمند است، خداوند متعال می فرماید: ای ملائکه من! بنده من بر بنده من نسبت به سکونت در خانه دنیا بخل ورزید. به عزّت و جلالم سوگند که هرگز در بهشت من ساکن نخواهد شد!»؛ بنابراین کسانی که منازلی در اختیار دارند و اکنون خالی است، به کسانی که نیاز به خانه دارند با قیمت منصفانه اجاره دهند چرا که عزت دنیا و آخرت را در پی خواهد داشت.

حجت الاسلام و المسلمین کارگر شورکی، در ادامه اظهار کرد: یکی دیگر از کارهایی که می شود در زمینه مسکن انجام داد، ساخت خانه های استیجاری و وقفی توسط خیرین است که می شود خانه هایی را ساخت و آن را به زوج های جوان با کمترین قیمت و برای چند سال اجاره داد تا در ابتدای زندگی خود، دغدغه مسکن را نداشته باشند واین امر، زمینه ازدواج جوانان را بیشتر فراهم خواهد کرد.

در پایان این نشست، ضمن قرائت مصوبات قبلی شورای اداری و بیان گزارشی از اقدامات انجام شده توسط هر یک از حاضرین، نکاتی در خصوص مسائل جاری حوزه مطرح گردید و در مورد آن ها بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha