چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
مصاحبه با آیت الله اراکی

عضو مجلس خبرگان رهبری با تصریح بر این که جامعه ای که ارتباط خود را با شهدا حفظ کند هیچ گاه شکست نمی خورَد تأکید کرد: شهدا نه تنها خودشان زنده اند، بلکه زندگی آفرینند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله محسن اراکی، روز سه شنبه در مراسم بزرگداشت شهدای هفتم تیر در مصلای شهر نهاوند، با گرامیداشت یاد شهید آیت الله بهشتی و دیگر شهدای انقلاب اسلامی و با اشاره به برخی آیات قرآن کریم در موضوع حیات و مرگِ فراتر از حیات و مرگ جسمانی و حیوانی، بیان کرد: حیات حیوانی و جسمانی، حیاتِ عاریه ای و ابزاری است که به انسان داده شده و پس از مدتی از او گرفته می شود.

وی با بیان این که قوام شخصیت انسان به حیات فراجسمانی است، اظهار کرد: خداوند در قرآن کریم به افرادی اشاره دارد که آیات الهی را می شنوند ولی تغییری در آن ها ایجاد نمی شود و در برابر آیات الهی بی تفاوتند، به بیان دیگر سخن از افرادی می شود که در برابر استدلال و حقیقت هیچ گونه پذیرشی از خود نشان نمی دهند و تسلیم نمی شوند، این ها همان افرادی هستند که در زندگی حیوانی خود گرفتار آمده اند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: مرور تاریخ انقلاب اسلامی هم نشان می دهد که متأسفانه برخی افراد در حیات حیوانی و جسمانی خود مانده اند و فراتر نرفته اند، به این معنا که در تقابل جبهه حق و باطل، نه تنها طرفدار جبهه حق نبوده اند، بلکه به جبهه باطل نیز گرایش داشته اند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور با یادآوری جنایات منافقان علیه بشریت و از جمله به شهادت رساندن شهدای هفتم تیر، خاطر نشان کرد: دوست و دشمن به این که شهید بهشتی و یارانش خدمتگزار مردم بودند اذعان دارند، اما منافقان جنایاتی مرتکب شده و می شوند که عملا علیه بشریت است.

آیت الله اراکی افزود: متأسفانه برخی افراد جنایت های آمریکا و همکارانش را ضد بشریت می بینند و خطر آن ها را درک می کنند ولی در عین حال با آن ها کنار می آیند، این ها بر اساس آیات قرآن حیات انسانی ندارند و قرآن از آنان به «مَن فی القبور» تعبیر می‌کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تصریح بر این که یکی از مهم ترین آثار قیام سیدالشهداء (ع) در جامعه آن روز این بود که زندگی و حیات انسانی را در جامعه اسلامی تزریق کرد، گفت: این زندگی و حیات انسانی ادامه یافت تا زمانی که امام راحل عظیم الشأن ما از این جریان بهره گرفت و موج عظیم انقلاب اسلامی را به راه انداخت.

استاد دروس عالی حوزه، سپس تداوم ارتباط با شهدا و ادامه راه آنان را از مؤلفه های ایجاد و تداوم زندگی انسانی الهی دانست و اضافه کرد: مؤمنان زنده دل در بیان قرآن کریم دارای چشم و گوش و قلب فعال هستند و حق را از باطل تمییز می دهند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور تصریح کرد: شهدا حاضر شدند جانشان را در راه خدا بدهند، ولی در برابر باطل تسلیم نشوند گفت: شهدا نه تنها زنده اند بلکه زندگی آفرینند.

وی پیام شهدا را به ادامه دهندگان راه آنان، پیامی حقیقی برشمرد و افزود: شهدا به مؤمنان زنده دل پیام می دهند که اندوهی به دل راه ندهید و استوار باشید.
آیت الله اراکی با تقدیر از برگزاری مراسم های بزرگداشت شهدا اظهار کرد: جامعه ای که ارتباط خود را با شهدا حفظ کند هیچ گاه شکست نمی خورَد.

وی با اشاره به آیه ۱۸۶ سوره آل عمران (“لَتُبْلَوُنَّ فی‏ أَمْوالِکُمْ وَ أَنْفُسِکُمْ وَ لَتَسْمَعُنَّ مِنَ الَّذینَ أُوتُوا الْکِتابَ مِنْ قَبْلِکُمْ وَ مِنَ الَّذینَ أَشْرَکُوا أَذیً کَثیراً وَ إِنْ تَصْبِرُوا وَ تَتَّقُوا فَإِنَّ ذلِکَ مِنْ عَزْمِ الْأُمُورِ”) تصریح کرد: این آیه از قرآن کریم، پیش بینی خداوند درباره تهاجم فرهنگی و تحریم ها و عداوت های اهل باطل علیه اهل حق و حقیقت است که بر این اساس، خداوند به مؤمنان، دستور صبر و تقوا می دهد.

عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان تصریح کرد: مؤمنان به حقانیت راهی که پیموده اند یقین دارند و در راه این حقیقت و یقین، حاضرند جان ناقابل خود را نیز فدا کنند.

انتهای پیام

منبع: روابط عمومی دفتر آیت الله اراکی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha