جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام عرفانی

 حوزه / دبیر شورای حوزه علمیه استان قزوین گفت: اگر امروز امنیّت و عزت در کشور وجود دارد و احکام اسلامی در این کشور پیاده‌ می‌شود، همه مرهون مجاهدت‌ها، رشادت‌ها، جانفشانی‌ها و از خودگذشتگی‌های شهدا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام علی اصغر عرفانی، دبیر شورای حوزه علمیه استان قزوین، ظهر امروز در جلسه اعضای خانه سلامت استان که در سالن اجتماعات باغستان اداره کل جهاد کشاورزی برگزار شد، اظهار داشت: امنیت و سلامتی، بزرگترین نعمت‌های خداوند است که در اختیار بشر قرار دارند، چرا که بدون داشتن هر کدام از آنها بهره بردن از سایر نعمت‌ها امکان پذیر نیست.

وی افزود: اگر امنیت در جامعه بهم بخورد، سلامت جامعه هم از بین می‌رود و اگر سلامتی نباشد، امنیت جامعه دچار اشکال خواهد شد.

دبیر شورای حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: یکی از برترین نعمت‌هایی که خداوند متعال در اختیار انسان نهاده، نعمت سلامتی و صحت جسم و جان است، تا جایی که حضرت امیر(ع) در اینباره فرمودند: "سلامتی بهترین نعمت است".

وی با بیان اینکه از دیگر نعمات برای انسان، نعمت ولایت است، گفت: همه نعمت‌ها در سایه ولایت معنا و مفهوم پیدا می‌کند.

حجت الاسلام عرفانی تصریح کرد: ولایت نعمتی گرانسنگ است که درک و هضم آن سبب می‌شود انسان در صراط مستقیم قدم بگذارد، مسیری که آخرش بهشت و رضوان الهی خواهد بود.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر و شهید آیت الله بهشتی، خاطرنشان کرد: اگر امروز امنیت و عزت در کشور وجود دارد و احکام اسلامی در این کشور پیاده‌ می‌شود، همه مرهون مجاهدت‌ها، رشادت‌ها، جانفشانی‌ها و از خودگذشتگی‌های شهدای گرانقدری است که جان خود را در طبق اخلاص نهادند و از هستی خود گذشتند تا اسلام، آرمان‌های امام راحل(ره) و تمامیت ارضی کشور حفظ شود.

دبیر شورای حوزه علمیه استان قزوین همچنین فرارسیدن سالروز شهادت حضرت امام محمد تقی جوادالائمه (ع) را تسلیت گفت.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha