جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
قرآن

حوزه / مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در منطقه تهران گفت: صرف خواندن قرآن کافی نیست، بلکه انس با قرآن ضروری است، راهی که می‌تواند تحولات بسیاری در زندگی انسان ایجاد کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام امیر مسعود حاجی ابراهیمی، عصر امروز در محفل انس با قرآن زائران خانه خدا در مکه مکرمه اظهار داشت: قرآن کریم دارای جاذبه خاصی است که اگر انسان و به ویژه جوانان علاوه بر تلاوت به معنای آن نیز توجه کنند و خود را مقید به انجام دستورات آن بدانند، به یقین به سعادت دنیوی و اخروی دست پیدا می‌کنند.

مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در منطقه تهران افزود: افزایش بینش و بصیرت از آثار انس با قرآن کریم است و در روایات آمده اگر جوانی با قرآن مأنوس و با پوست، گوشت و خون وی آمیخته شود، این آمیختگی بصیرت و نورانیتی در فرد ایجاد می‌کند که وی را از لغزش و گمراهی حفظ خواهد کرد.

وی ادامه داد: انس با قرآن یعنی اینکه فرد علاوه بر تلاوت قرآن و تامل در آن به دستورات قرآنی عمل کند، البته این مسئله لازم است که در زندگی او تداوم داشته باشد و به صورت هر از گاهی نباشد.

حجت الاسلام حاجی‌ابراهیمی با تاکید بر لزوم مانوس بودن خانواده‌ها با قرآن، خاطر نشان کرد: خانواده‌ها لازم است که به نماز با کیفیت و اول وقت اهمیت دهند تا فرزندانشان از سن کودکی نسبت به دین اسلام و کتاب آسمانی قرآن شناخت پیدا کنند.

مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در منطقه تهران گفت: صرف خواندن قرآن کافی نیست، بلکه انس با قرآن ضروری است، راهی که می‌تواند تحولات بسیاری در زندگی انسان ایجاد کند.

وی با اشاره به اینکه قرآن در ابعاد مختلف زندگی انسان‌ها تأثیرگذار است و اثر آن را می‌توان در جنبه‌های مختلف فردی و اجتماعی بررسی کرد، تصریح کرد: انسان‌ها نیازمند ارتباط مستقیم با آفریننده خود هستند و یکی از بهترین راه‌های برقراری این ارتباط، مناجات، راز و نیاز و بهره گرفتن از آیات قرآن است.

حجت الاسلام حاجی‌ابراهیمی به برگزاری محافل انس و معرفت در مکه مکرمه در بیش از ۲۰ هتل خبر داد و گفت: محافل انس و معرفت علاوه بر اینکه در سه منطقه به صورت متمرکز در ۴ هتل اصلی برگزار می‌شود، در تمامی ۲۰ هتل مکه نیز به صورت مجموعه‌ای برگزار خواهد شد.

انس با قرآن تحولات بسیاری در زندگی انسان ایجاد می‌کند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha