شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
امام جمعه آستارا

حوزه/ حجت الاسلام باقری با بیان اینکه امروزه بسیاری از جوانان به خاطر هزینه‌های سنگین تشکیل زندگی از نعمت آرامش روحی در کنار خانواده و همسر دلخواه خود محروم هستند، گفت: تحمیل مراسم پرهزینه و تشریفات بی فایده نتیجه‌ای جز سلب آرامش و آسایش زوج‌های جوان ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گیلان، حجت الاسلام محمدجواد باقری ارومی، امام جمعه شهرستان مرزی بندر آستارا، در خطبه‌های نمازجمعه این هفته به مناسبت فرارسیدن ماه ذی حجه و سالروز ازدواج آسمانی امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب(ع) و حضرت فاطمة الزهراء(س) در اولین روز این ماه به بیان آداب ازدواج اسلامی و الگوی صحیح ازدواج پرداخت.

حجت الاسلام باقری با بیان اینکه امروزه بسیاری از جوانان به خاطر هزینه‌های سنگین تشکیل زندگی از نعمت آرامش روحی در کنار خانواده و همسر دلخواه خود محروم هستند، افزود: باید جامعه به درجه‌ای از درک برسد که تحمیل مراسمات پرهزینه و تشریفات بی فایده نتیجه‌ای جز سلب آرامش و آسایش از زوج‌های جوان ندارد. بگذارید هزینه تجملات لاکچری مراسمات عروسی، سرمایه زندگی جوانان شود.

وی با اشاره به تصویب قانون تعیین سقف افزایش اجاره بهای مسکن توسط قوای سه گانه و پاسخ رهبر معظم انقلاب به استفتای جمعی از مؤمنین در مورد وجه شرعی قانون فوق گفت: تصویب قانون و تعیین حکم توسط قوای سه گانه بنا بر مصلحت جامعه و کشور باید مورد تمکین عموم قرار گیرد ولی مهمتر از آن رعایت انصاف و مواسات با هموطنان نیازمند است. صاحبخانه‌ها با مستأجران مدارا کنند. بسیاری از خانواده ها بخاطر هزینه های سنگین اجاره مسکن به حاشیه نشینی روی آورده اند و این مسئله اثرات سوء اجتماعی در پی خواهد داشت.

امام جمعه آستارا با گرامیداشت دهم تیرماه، روز اصناف به بیان اهمیت نقش اصناف مختلف در بازار اشاره کرد و اظهار داشت: اصناف و بازاریان از دیرباز به عنوان بخش مهمی از اقتصاد هر منطقه و جامعه بوده اند که نقش مهمی در رونق اقتصادی دارند. امروز هم با فعالسازی اصناف مختلف و آسیب شناسی اقتصاد خرد می توان راه کارهای مهمی برای توسعه اقتصاد و حل مشکلات پیش روی تولید داشت.

وی همچنین با گرامیداشت یاد و خاطر قربانیان هواپیمای مسافربری ایرباس ایران که در ۱۲ تیر ۱۳۶۷توسط نیروی دریایی متجاوز آمریکا مورد اصابت موشک قرار گرفت و بیش از ۲۷۰ هموطن بی گناه به شهادت رسیدند. این اقدام را نمونه بارز نقض حقوق بشر توسط آمریکای جنایتکار دانست و افزود: حقوق بشر آمریکایی یعنی هر جا که منافع آمریکا در میان باشد می توان جان انسانها را به خطر بیندازد و در جای دیگر هم می‌تواند انسان‌ها را از حقوق اولیه خود محروم سازد.

حجت الاسلام باقری ارومی به موضوع از سرگیری دور جدید مذاکرات هسته‌ای به میزبانی و میانجی گری قطر پرداخت و گفت: قطر دوست دارد بعد از عمان و کویت نقش میانجی گری در منطقه را ایفا کند و می‌خواهد در مقابل چهره خشن و جنگ طلب عربستان در منطقه از خود چهره مثبتی ارائه دهد. یقینا طرف های مذاکره هم باید به دنبال رفع تحریم‌ها باشند و وقت را برای بازگشت آمریکا به مذاکرات تلف نکنند.

امام جمعه آستارا در پایان به موضوع فرسایشی تعیین تکلیف شهرداری آستارا اشاره کرد و عنوان کرد: بالاخره بعد از حدود ده ماه بلاتکلیفی تکلیف شهرداری آستارا مشخص شد. مطالبه و خواست مردم این است که به دور از اختلافات و حواشی مشکلات انباشته شده شهر به سرعت برطرف شود و آستارا نفس تازه‌ای در مدیریت شهری بکشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha