سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
ی

حوزه / امام جمعه قمصر با تأکید بر اینکه آمریکا با مشاهده پیشرفت هسته‌ای کشورمان مستاصل شده است، گفت: فشار حداکثری دشمن جواب نداد و لذا دشمن متوجه شده است که برنامه هسته‌ای را نمی‌تواند با این روش‌ها محدود کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان حجت الاسلام محمد حسین کتابچی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قمصر ضمن با اشاره به ششم تیر سالروز ترور مقام معظم رهبری، اظهار داشت: خداوند متعال را شاکریم که این عزیز را برای مردم ما و انقلاب و در واقع برای تمامی جهان حفظ کرد.

امام جمعه قمصر با گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و شهدای حزب جمهوری اسلامی، خاطر نشان کرد: اگر در روز قبل از این، در حادثه مسجد ابوذر رهبر معظم انقلاب مجروح نشده بودند، قطعا در این روز در جمع اعضای حرب جمهوری اسلامی حضور داشتند و در جمع شهدای این روز قرار می‌گرفتند، اما خداوند ایشان را برای مردم ما و دنیا حفظ کرد.

وی با اشاره به هفته حقوق بشر آمریکایی، یادآور شد: شلیک موشک به هواپیمای مسافربری ایران در خلیج فارس، تنها گوشه‌ای از جنایات بزرگ‌ترین مدعی حقوق بشر آمریکای جنایت کار است.

حجت الاسلام کتابچی، تصریح کرد: در حالی که جنایات آمریکا علیه بشریت و ملت ایران باعث شده تا ابد مردم دنیا از دولتمردان امریکا متنفر باشند، نظام جمهوری اسلامی روز به روز قوی‌تر و دشمنانش روز به روز ضعیف‌تر شده‌اند.

وی با بیان اینکه مردم باید به آینده کشور بسیار امیدوار باشند، تصریح کرد: درست است گرانی، تورم و فشار اقتصادی ناشی از سوء تدبیرهای گذشته و جنایت تحریم‌های ضد بشری آمریکا و برخی فشار جهانی است، اما نشانه‌های خوبی را امروز مشاهده می‌کنیم.

امام جمعه قمصر به پیش برد برنامه‌های اقتصادی دولت اشاره و تصریح کرد: ارتباط بیشتر و محکم‌تر دولت با شرق و کشورهای منطقه و درآمد حاصل از فروش مطلوب نفت و دیپلماسی فعال، از مهمترین برنامه‌های دولت در این مدت کوتاه بوده است.

حجت الاسلام کتابچی، به پیشرفت برنامه‌های هسته‌ای کشورمان اشاره کرد و گفت: به لطف خدا در برنامه‌های هسته‌ای رو به جلو در حال حرکت هستیم و دیگر در جا زدنی وجود ندارد، به طوری که اورانیوم را تا شصت درصد غنی کرده‌ایم و به دنبال توسعه صنعت هسته‌ای کشور هستیم.

وی با تاکید بر اینکه آمریکا با مشاهده پیشرفت هسته‌ای کشورمان مستاصل شده است، اظهار داشت: فشار حداکثری دشمن جواب نداد و لذا دشمن متوجه شده است که برنامه هسته‌ای را نمی‌تواند با این روش‌ها محدود کند.

وی تصریح کرد: دشمن در جبهه مقاومت دست از پا درازتر به خاک افتاده، به نحوی که از افغانستان فرار کرده، در عراق گرفتار باتلاقی شده که نه راه پس دارد و نه راه پیش و در یمن نیز شکست سنگینی را متحمل شده است.

امام جمعه قمصر عنوان کرد: مسئولان کشورمان به مدد حمایت مردم با صلابت در مقابل آمریکای جنایت کار تا به زانو در آوردن آنها و پیروزی کامل ایستاده‌اند.

وی در ادامه با گرامیداشت سالروز ازدواج حضرت زهرا(س) و امیر المومنین(ع) به فواید ازدواج اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از راه‌های فرار از گناه، دور ماندن از گناه و پیشگیری از گناه، ازدواج است.

حجت الاسلام کتابچی با اشاره به وظایف والدین در مقابل فرزندانشان تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین مسئولیت‌های پدر و مادرها در مقابل فرزندانشان، فراهم کردن شرایط ازدواج آنها است.

وی به تشریح اهمیت و فضیلت ازدواج و تاثیر مثبت آن در جامعه پرداخت و افزود: به قدری در اسلام نسبت به سنت ازدواج تاکید شده که پیامبر گرامی اسلام(ص) مکرر در بیانات خود جوانان را تشویق و ترغیب به ازدواج می‌کنند.

امام جمعه قمصر به مضرات ترک ازدواج نیز اشاره کرد و گفت: هر قدر که ازدواج کردن از منظر دین زیباست، ترک ازدواج ناپسند و زشت است.

وی با بیان اینکه نباید اجازه دهیم سن ازدواج بالا برود، یادآور شد: چرا خانواده‌ها اجازه می‌دهند سن فرزندانشان بالا برود، در حالی که جوانان باید در سنین ۲۰ تا ۲۵ سالگی ازدواج کنند؟

وی با انتقاد از سخت‌گیری دخترها و خانواده دختران در ازدواج، عنوان کرد: خانواده‌های دختران به فکر آخرت فرزندانشان باشند و اینقدر برای ازدواج دختران شان سخت نگیرند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha