جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
علی اصغر ابراهیمی فر - سمنان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه سمنان گفت: برنامه و رویکرد ما در حوزه برادران، تشویق طلاب و اساتید به قلم‌زنی و رشد بحث پژوهش است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، حجت‌الاسلام والمسلمین علی اصغر ابراهیمی‌فر مدیر حوزه علمیه استان سمنان امروز در جلسه هم‌اندیشی پژوهشی، در خصوص برگزاری جشنواره علامه حلی سال جاری، اظهار داشت: سیاست حوزه علمیه برادران استان، بر این اساس است که تمامی اساتید فعالیت‌های خود را حول محور پژوهش قرار دهند.

وی با تاکید بر اینکه اگر بخواهیم پژوهش در استان رونق پیدا کند، این امر تنها از سوی معاونت پژوهش امکان پذیر نخواهد بود، گفت: تاکید بر این است که رشد مسئله پژوهش بایستی در کلیه ارکان مجموعه اتفاق بیفتد، به بیان دیگر از مدیریت تا سایر معاونت‌ها دست به دست هم داده و این مسئله را سامان ببخشند، البته باید ابزار و لوازم پژوهش یعنی کتابخانه‌ها، رایانه‌ها و همچنین نرم افزارهای مورد نیاز نیز تهیه و تقویت شوند.

مدیر حوزه علمیه استان سمنان با بیان اینکه لازم است طلاب و مبلغین را به انجام پژوهش و تحقیق ترغیب و تشویق کنیم، مطرح کرد: مبلغ برای اینکه بخواهد موفق باشد ضروری است تا با پشتوانه پژوهشی به امر تبلیغ بپردازد، چرا که یک منبر محتوایی، نیازمند کار پژوهشی و تحقیقی مناسب است.

وی خاطر نشان کرد: برنامه و رویکرد ما در حوزه برادران، تشویق طلاب و اساتید به قلم‌زنی و رشد بحث پژوهش و تحقیق است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیمی‌فر تصریح کرد: با هدف ترغیب طلاب به مسئله پژوهش، بخشی از نمره کلاسی را به پژوهش اختصاص داده‌ایم و همچنین انتشار نشریات الکترونیکی نیز در دستور کار مدارس علمیه قرار گرفته است.

وی یادآور شد: امیدواریم با فراگیر شدن پژوهش، شاهد رشد تألیف کتب و تدوین مقالات علمی در استان باشیم، چرا که ملاک جایگاه علمی یک مجموعه، به تألیف کتب و تدوین مقالات آن بستگی دارد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha