جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان

نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان گفت: شنیدن مشکلات و پاسخگویی به مردم آن هم با رعایت اخلاق می‌تواند در جامعه اعتماد عمومی ایجاد کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه به نقل از دفتر امام جمعه زاهدان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مصطفی محامی، روز دوشنبه در در همایش فرمانداران استان سیستان‌وبلوچستان با اشاره به توصیه‌های حضرت علی(ع) به مالک اشتر، عنوان کرد: امام علی(ع) در نامه به مالک اشتر ایشان را به انصاف در برابر خداوند متعال و مردم توصیه کرده و در وصیت به فرزندشان امام حسن مجتبی(ع) نیز می‌فرمایند «خودت را معیار در برخورد با مردم قرار داده و با مردم همان‌گونه رفتار کن که دوست داری با تو رفتار کنند».

نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان افزود: اگر در ارتباط با مردم انصاف به خرج ندهید، ظلم کرده‌اید و این ظلم باعث از بین بردن نعمت‌های الهی می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محامی بیان کرد: توصیه دوم امام علی(ع) به مالک اشتر در پیش گرفتن میانه حق، عدل فراگیر و کسب رضایت‌ حداکثری مردم است.

وی به بیان ۱۰ توصیه خطاب به فرمانداران شهرستان‌های استان پرداخت و ادامه داد: فرصت خدمت به مردم زودگذر است و باید با تلاش شبانه‌روزی و خالصانه این توفیق خدمت را یک نعمت الهی دانسته و بتوانیم به مردم خدمت و نیاز آنان را برطرف کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان خلوص نیت را عامل تاثیرگذاری در فعالیت‌ها عنوان کرد و گفت: باید باور داشته باشیم که خداوند متعال تمام فعالیت‌های ما را می‌بیند و در محضر او هستیم که در این صورت همه سختی‌ها و مشکلات قابل تحمل خواهد بود.

امام جمعه زاهدان رعایت عدالت و پرهیز از تبعیض در ارائه خدمت به مردم را ضروری عنوان کرد و ادامه داد: مسئولان باید با نهایت اهتمام و تلاش به دنبال حل مشکلات مردم و تسهیل امور باشند.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان خواستار حرکت پر شتاب رشد و پیشرفت استان در عرصه‌های مختلف شد و بیان کرد: خوشبختانه در طول سال‌های گذشته با تلاش مسئولان از شمال تا جنوب استان تبدیل به یک کارگاه عمرانی شده و این حرکت باید شتاب بیشتری بگیرد.

وی اذعان کرد: تقویت نظارت‌ و رصد فعالیت‌ مجموعه‌های وابسته مهم است زیرا در مواردی مردم نسبت به‌ عملکرد برخی افراد گلایه دارند و هر یک از مسئولین باید حوزه‌های زیر نظر خود را مورد نظارت قرار دهند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محامی خواستار برخورد جدی با تخلفات و کم کاری‌ها شد و گفت: گاهی این تخلفات به طور سازمان یافته صورت می‌گیرد که نیازمند برخورد جدی‌تری است و در فضای کاری باید از تعارفات بپرهیزید زیرا در این صورت حق مردم ضایع خواهد شد.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: شنیدن مشکلات و پاسخگویی به مردم آن هم با رعایت اخلاق برای جلب رضایت آن‌ها مهم است و می‌تواند در جامعه اعتماد عمومی ایجاد کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha