چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
محمد تقی سبحانی

حوزه/ شورای علمی و سیاستگذاری سیزدهمین جشنواره بین المللی فارابی، انجمن کلام اسلامی حوزه را به عنوان انجمن برتر انتخاب کرده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، شورای علمی و سیاستگذاری سیزدهمین جشنواره بین المللی فارابی، انجمن کلام اسلامی حوزه را به عنوان انجمن برتر انتخاب کرده است.

در آئین اختتامیه سیزدهمین جشنواره بین المللی فارابی که امروز با استقبال گسترده دانشمندان و نهادهای علوم انسانی و اسلامی داخلی و بین المللی و با حضور رئیس جمهور و برگزیدگان جشنواره در سالن اجلاس سران برگزار شد، انجمن کلام اسلامی حوزه به عنوان انجمن علمی برتر برگزیده شده و تندیس این جشنواره به حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی سبحانی رئیس این انجمن اعطا گردید.
این جشنواره بین المللی، ویژه تحقیقات علوم انسانی و اسلامی بوده و به منظور ارج نهادن به کوشش های محققان و پژوهشگران علوم انسانی و اسلامی از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و با همکاری سایر نهادهای علمی برگزار می گردد.
انجمن کلام اسلامی حوزه های علمیه با عنایت به اهمیت جایگاه علم کلام در جوامع بشری و جامعه اسلامی و نیز ضرورت پاسخ گویی به شبهات حوزه عقاید دینی و تبیین اصول عقاید اسلامی و شناسایی شخصیت‌ها، ظرفیت‌ها و نهادهای علمی مرتبط با این دانش در راستای ساماندهی و هدفمند کردن فعالیت های کلامی، تأسیس گردیده است.
برگزاری همایش های علمی، کرسی های نظریه پردازی، نشست های نقد علمی کتاب و مناظرات علمی، تألیف و انتشار کتب کلامی و فصلنامه های علمی پژوهشی در حوزه کلام اسلامی و همچنین برگزاری دوره ها و کارگاه های آموزشی مختلف در این حوزه، بخشی از فعالیت های این مجموعه حوزوی می باشد.
«همایش ملی ایمان و چالش های عصر جدید»، و برگزاری بیش از ۴۰ پیش نشست علمی و تخصصی با حضور اساتید و صاحب نظران حوزوی و دانشگاهی در سراسر کشور، تنها یکی از جدیدترین اقدامات انجمن کلام اسلامی در یک سال اخیر بود که با همکاری مراکز علمی کشور رقم خورد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha