پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 1034846
۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۱
مژده موجی نویسنده کتاب زمزمه های علوی

کتاب " زمزمه های علوی" در زمینه شعر و مشاعره علوی و کتاب "قلمت را زمین نگذار" دو جلد کتابی هستند که به قلم خانم مژده موجی، طلبه پژوهشگر مدرسه علمیه حضرت زینب سلام الله علیها بوشهر به رشته تحریر درآمده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، کتاب "زمزمه های علوی" در زمینه شعر و مشاعره علوی و کتاب "قلمت را زمین نگذار" دو جلد کتابی هستند که به قلم خانم مژده موجی طلبه پژوهشگر مدرسه علمیه حضرت زینب سلام الله علیها بوشهر به رشته تحریر درآمده و در روز عید غدیرخم در مراسمی بمناسبت این روز در مصلای نماز جمعه بوشهر، رونمایی شدند.

برای آشنایی بیشتر با این آثار، با بانوی طلبه دهه هشتادی به گفت‌وگو نشستیم که آن را در ادامه می خوانید:

بسم الله الرحمن الرحیم


لطفا خودتان را معرفی کنید ؟

مژده موجی طلبه فعال فرهنگی شاعر و نویسنده هستم که امروز در باب نویسندگی کتاب« زمزمه های علوی» و «قلمت را زمین نگذار» در خدمت شما هستم.

کتاب «زمزمه های علوی» روایت گر چه موضوعی است؟

از آنجایی که مشاعره علوی در ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ در کشور در استان بوشهر برگزار شد کتاب زمزمه های علوی منبعی از اشعار در وصف مولا امیرالمومنین علی علیه السلام میباشد که به ترتیب حروف الفبا برای سهولت در امر حفظ اشعار مشاعره در اختیار شرکت کنندگان و تمامی دوستداران شعر و مناقب مولا علی علیه السلام قرار می‌گیرد.

اشعار کتاب «زمزمه های علوی» متعلق به چه شاعرانی می‌باشد؟

بنده تمام تلاشم را کردم تا از شاعران مطرح استان بوشهر که همیشه در باب شعر نام استان ما الحمدلله بالا بوده و ظرفیت خوبی دارد استفاده کنم. از این رو شاعرانی چون دکتر عابدی ، خانم زنگنه، جناب احمدی فر، جناب ابراهیمی، اشعاری از خودم در باب مولا علی علیه السلام و چندی از شاعران کشوری میباشد.

کتاب «قلمت را زمین نگذار» پیرامون چه موضوعی می‌باشد؟

این کتاب روایت تمام دلایل و خاطرات به وجود آمده در اولین مشاعره علوی که شامل سه فصل می‌باشد.

فصل اول هدفمندی نویسنده را به عنوان یک جوان که چگونه تصمیم به فعالیت در این عرصه را داشته بیان می کند.

فصل دوم تمام تلاش هایی که در راه مسابقه اتفاق افتاده مفصلاً توضیح داده میشود.

فصل سوم از معجزه ای ناب که در باب پیدا کردن اشعار علوی بوده و علت نام گذاری کتاب صحبت میشود.


انگیزه شما از نوشتن این دو کتاب چه می باشد؟

اولین نکته ای که برای من مورد توجه واقع شد اینکه جامعه به سمت مصرف کنندگی در باب کتاب خواندن رفته است و هر کدام از ما باید یک تولید کننده برای کتاب باشیم تا از این طریق آگاهی و فرهنگ، جامعه را نسبت به چیزی که هاست بالاتر ببریم، اما بیان این نکته مهم را لازم میدانم که در تولید و نوشتن کتاب آنقدر باید دقت کافی داشته باشیم که کتابخوان ها انگیزه شان از خواندن کمتر که نشود بلکه بیشتر نیز شود.

همچنین انگیزه من از کتاب «زمزمه های علوی» نبودن منابع شعری برای مشاعره علوی و پر رنگ تر کردن جایگاه امام علی علیه السلام بود.

کتاب «قلمت را زمین نگذار» با توجه به مشورتی که از نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر آیت الله صفایی بوشهری گرفتم این بود که ایشان موکدا این نکته را به بنده که می گفتند که هیچ چیزی باعث نشود که قلمت را زمین بگذاری!

برایم جالب بود که در دست داشتن قلم چقدر می‌تواند مفید باشد که این عالم بزرگ این طور مرا نصیحت می‌کنند. یا برعکس زمین گذاشتنش چقدر می‌تواند مضر و آسیب زننده باشد که با تأکید چنین پندی را به من بدهند.

به عنوان یک جوان دهه ی هشتادی چه صحبتی با جوانان دارید؟

ان شاءالله ما جوانان این مرز و بوم بتوانیم قلم هایمان را در دست بگیریم و آنگونه که خدا از ما خواسته کلام خوب را انتقال دهیم.

بنده به عنوان یک جوان دهه هشتادی با تمام هم سن و سال های خودم ان شاءالله آینده کشورمان را به خوبی رقم زنیم و همه ما خدمتگزاران این کشور و رهبر عزیزمان امام خامنه ای ( مدظله العالی ) باشیم.

ما همان نسل جوانیم که ثابت کردیم
در ره عشق جگر دار تر از صد مردیم
هر زمان بوی خمینی به سر آید ما را
دور سید علی خامنه ای میگردیم


این کتاب ها را به چه کسی تقدیم می کنید؟

این دو کتاب را با تمام عشق به پیشگاه مقدس امام اول مولای متقیان امیرالمومنین علی علیه السلام تقدیم می کنم تا ان شاءالله بتوانم در کنار بزرگان اهل قلم مسیر علوی و غدیر خم را بیشتر و بهتر معرفی کنم.

یاد آرید و نگهدار کلامم باشید
تا صف حشر مبلغ به پیامم باشید

گفتنی است، حجت الاسلام صفایی بوشهری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر بر این دو جلد کتاب تقریظی جهت تقدیر و تشکر از نویسنده نگاشته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha