شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تعارضات خانوادگی

حوزه/ کارگاه کاهش طلاق و حل تعارضات، در مدرسه علمیه حضرت نرجس(س) یزدانشهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار «خبرگزاری حوزه» از اصفهان، خانم نمازیان، در کارگاه کاهش طلاق و حل تعارضات، در جمع طلاب مدرسه علمیه حضرت نرجس(س) یزدانشهر گفت: هر کدام از ما به اختیار خود همسرمان را انتخاب می کنیم، بنابراین باید رفتارمان را اصلاح کنیم تا اکثر مشکلات زندگی مشترک حل شود.

وی ادامه داد: نیاز به عشق و محبت، نیاز به آزادی، نیاز به قدرت، نیاز به بقاء و نیاز به تفریح از جمله نیاز هایی است که اگر شناخته و برآورده شود آرامش در زندگی را به ارمغان می آورد و هر کدام از این نیازها ممکن است در افراد متغیر باشد، بنابراین نباید همسرمان را با دیگران مقایسه کنیم.

نمازیان در ادامه دو مورد از عادت های مخرب در زندگی را بیان کرد و گفت: یکی از عادات مخرب انتقاد از یکدیگر است، انتقاد یعنی نظر دادن برای مسئله ای که از ما نظرخواهی نشده است و عادت مخرب دیگر سرزنش کردن در هر زمینه است.

وی، سرزنش کردن و عیب جویی را مهمترین و رایج ترین دلیل شکایت همسران دانست و گفت: زن و شوهر به جای اینکه حرفشان را رک و راست به یکدیگر بزنند، دلخوری و ناراحتیشان را در قالب عیب جویی بیان می کنند.

نمازیان ادامه داد: ما به عنوان همسر باید همیشه حساب بانکی عاطفی همسرمان را پر نگه داریم و هرگز از کلمات نیش دار و منفی استفاده نکنیم؛ غر زدن و نق زدن روز به روز همسرمان را از ما دور و دورتر می کند.

وی یکی دیگر از عادات مخرب را باج گیری عاطفی بیان کرد و گفت: باج گیری عاطفی یعنی اینکه در همسرمان نقاط ضعف یا حساسی بشناسیم که موقع ناراحتی از آن استفاده کنیم و ادامه دادن این مسأله بعد از مدت زمانی باعث بی خیال شدن همسر نسبت به این نقاط ضعف می شود و کار خودش را پیش می برد .

کارشناس مشاوره افزود: دلیل اینکه ازدواج های زیادی با علاقه و عاشقانه رخ داده، اما بعد از مدتی دچار اختلاف و تعارض شده اند رعایت نکردن همین جزئیات و عادت های مخرب است که با مشاوره قابل حل است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha