جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ماهان‌کیا

حوزه/ یک بازیگر گفت: در سریال «وضعیت زرد» شاهدیم که نگاه به موضوعات دینی در قالب ساختار جدید و جذاب ارائه شده؛ اتفاقی که موجب رضایت تماشاگر شده است.

آرش ماهان کیمیا، بازیگر سریال «وضعیت زرد» در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه، اظهار کرد: در این مجموعه تلاش شده نگاهی متفاوت به موضوعات دینی مد نظر قرار گیرد چون تا به امروز باب بوده نگرش‌های دینی تنها به اشکال خاص و تکراری مورد توجه باشد اما «وضعیت زرد» راهکارهای جدید را برای رسیدن به این خواسته مطرح کند. برای مثال به نوع نگاهی که به آدم‌های مذهبی در کارهای نمایشی می‌شود اشاره می‌کنم.

وی افزود: معمولاً در کارهای تلویزیونی چهره‌ای که از آدمهای مذهبی ترسیم می‌شود از آنها صرفاً چهره ای خشک و سرد نشان می‌دهند، اما در این سریال می‌بینیم یک فرد مذهبی و مومن می‌تواند شوخ و خنده‌رو باشد و رفتار با نشاط را از خود نشان دهد، این یکی از اتفاقات جدید است که در «وضعیت زرد» به شکل درستی مد نظر قرار می‌گیرد. یکی دیگر از نوآوری‌های این سریال شوخی با برخی موضوعات دینی است. برای مثال در این مجموعه به خمس اشاره می‌شود البته منظورم این نیست که ما به قوانین شرعی با دیده لوده نگاه می‌کنیم اما تصویرگری از خمس شکلی طنازانه و شاد دارد که مطمئناً می‌توان به واسطه آن تماشاگر را تحت تاثیر خود قرار دهد.

این بازیگر ادامه داد: در فصل یک «وضعیت زرد» نیز نماز موضوع مد نظر فیلمساز بود. در این کار سعی شده بود نگاهی که به این موضوع می‌شود، متفاوت با آنچه باشد که تا به امروز در کارهای نمایشی دیده‌ایم. شادی و نشاطی که برای تصویرگری از نماز در این مجموعه وجود داشت توانسته بود مخاطب را جذب خود کند.

ماهان کیا با بیان اینکه سریال «وضعیت زرد» حرف دل مردم را می‌زند، گفت: در این مجموعه یک نقطه مهم وجود دارد آنهم اینکه هر یک از شخصیت‌ها نماینده بخشی از از جامعه هستند از معلم گرفته تا دکتر و بازنشسته در این سریال دیده می‌شود برای همین وقتی تماشاگر می‌بیند سریال به همه مردم نظر دارد با آن ارتباط برقرار می‌کند.

این بازیگر در پایان تصریح کرد: در «وضعیت زرد» نقدهای اجتماعی نیز به چشم می‌خورد به ویژه در حوزه فضای مجازی برخی از آسیب‌هایی که وجود دارد در این مجموعه مدنظر قرار گرفته شده است تا با اطلاع رسانی کافی جلوی بسیاری از اتفاقات داخل خوشایند گرفته شود. روانشناسی یک علم است و با خواندن چند کتاب آدم نمی‌توانند مدعی روانشناس بودن داشته باشیم، متاسفانه فضای مجازی پر شده از افرادی که چنین ادعاهایی دارند این امر می‌تواند آسیب‌های جدی به همراه داشته باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha