پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / نماینده ولی فقیه در همدان با تاکید بر لزوم اجرای صحیح قانون حمایت از جمعیت، گفت: زمانی که وعده‌هایی مطرح می‌شود لازم است تا به درستی اجرایی شود و اگر در میدان عمل با مشکلی روبرو شویم، این خود بازدارنده خواهد بود و تبدیل به ضد تبلیغ می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی پیش از ظهر امروز در دیدار با انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم آیت الله خزعلی اظهار داشت: تقوا و زهد آیت‌الله خزعلی همیشه زبانزد بوده است.

وی با تقدیر از توجه ویژه مجموعه دولت نسبت به بحث خانواده، مطرح کرد: هیچ مکتبی در دنیا را نمی‌توان پیدا کرد که زنانی در آن تربیت شوند که در سخت ترین شرایط همه هستی را زیبا ببینند.

امام جمعه همدان افزود: آنهایی که مدعی و مدافع جایگاه زنان هستند، کدام مکتب را می‌توانند مثال بزنند که زنانی زینب گونه تربیت کند که در بین تمام مشکلات بگویند «ما رأیت الا جمیلا».

وی با تاکید بر اینکه این قدرت و عظمت اسلام است که توانسته شخصیت‌های برجسته و بانوانی عفیف در اسلام و در کشورمان تربیت کند، گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب نیز فرمودندجمهوری اسلامی در طی سال‌های گذشته توانسته با حفظ عفت، حجاب و توجه به جایگاه واقعی زن، بستر خوبی برای ارتقای زنان را در جامعه ایجاد کند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه مجموعه دولت و معاونت بانوان باید از منزلت واقعی زنان مراقبت کند، یادآور شد: هیچ کس به اندازه خود بانوان نمی‌تواند در انجام این کار موفق و اثر بخش باشد.

وی تصریح کرد: لازم است تا از این اصل مراقبت شود که جایگاه زنان تنزل پیدا نکند و بانوان تبدیل به یک کالا در دست افراد سودجو نشوند، که برنامه‌های معاونت اجتماعی بانوان در این حوزه می‌تواند نقش به سزایی داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با اشاره به برخی از آسیب‌های اجتماعی موجود در جامعه، خاطرنشان کرد: لازم است تا از مجموعه‌هایی که در حوزه مشاوره و آموزش خانواده خصوصا در روستا فعال هستند، توسط مسئولان حمایت شود.

وی با بیان اینکه سند فرهنگی استان همدان توسط رئیس جمهور رونمایی شد، گفت: در سند فرهنگی استان که بومی شده سند مهندسی فرهنگی کشور است، اولویت‌های استان بیان شده و درخواست ما از معاونت بانوان این است که در اجرای آن همکاری لازم را داشته باشند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان همدان با ابراز تاسف از اینکه سند مهندسی فرهنگی کشور با وجود ابلاغ توسط دولت دهم و دولت یازدهم اما تا به حال اجرایی نشده است، خاطر نشان کرد: انتظار از دولت مردمی که توجه ویژه‌ای به موضوع خانواده دارد این است که در اجرا شدن این سند گام‌های مهم و موثری را بردارد.

وی با تاکید بر اینکه در بحث ازدواج نیازمند مشاوره‌های فردی دقیق برای انتخاب درست هستیم، یادآور شد: آموزش‌های عمومی قبل از ازدواج وجود دارد، اما لازم است مشاوره‌هایی برای انتخاب درست قبل از انتخاب نهایی نیز برای جوانان ارائه شود تا از بسیاری طلاق‌هایی که به علت انتخاب نادرست رخ می‌دهد، جلوگیری کنیم.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه صرفاً نباید این توصیه‌های اخلاقی باشد، عنوان کرد: ضروری است تا این مشاوره‌ها در چارچوب قانون بیان شود تا کم‌تر شاهد انتخاب‌هایی از روی فضای احساسی باشیم که گاهی از موارد زوجین در روند استمرار زندگی، با مشکل روبرو می‌شوند.

وی با تاکید بر لزوم اجرای صحیح قانون حمایت از جمعیت، اظهار داشت: زمانی که وعده‌هایی مطرح می‌شود لازم است تا به درستی اجرایی شود و اگر در میدان عمل با مشکلی روبرو شویم، این خود بازدارنده خواهد بود و تبدیل به ضد تبلیغ می‌شود.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha