پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله سیدمحمدرضا مدرسی یزدی

حوزه/ آیت الله سید محمدرضا مدرسی با ابراز تأسف از توهین به بانوی محجبه در قطار تهران-یزد، تأکید کرد: مسئولین استانی و کشوری رسیدگی به این حادثه و امثال آن را به سرعت در دستور کار قرار داده و با تصمیمات مدبّرانه و قاطعانه ریشه های امثال این حوادث را بخشکانند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در یزد، در پی انتشار خبر ضرب و شتم بانوی یزدی محجبه و فرزند شهید در قطار تهران- یزد در بامداد ۹ مرداد ۱۴۰۱ مسئولان و اقشار مردم یزد با ابراز تأسف از این حادثه خواستار رسیدگی مسئولان به مسئله بی حجابی شدند.

بیشتر بخوانید:

ضرب‌وشتم بانوی محجبه و فرزند شهید در قطار تهران - یزد / حمایت عجیب رئیس قطار از خانم بی‌حجاب!!

آیت الله سید محمدرضا مدرسی، عضو فقهای شورای نگهبان، در محکومیت توهین به بانوی محجبه در قطار تهران- یزد در بیانیه ای آورده است:

«بسم الله الرحمن الرحیم»

آنچه بر اساس گزارش در قطار  مسافربری تهران - یزد اتفاق افتاد یکی از آخرین حلقه های زنجیره های ممتد دشمنان اسلام برای مبارزه با اسلام و به بردگی کشیدن ملت های مسلمان است.

امروز دشمنان به ویژه آمریکای دشمن بشریت و صهیونیسم جنایتکار در صدد برآمدند با به کار گرفتن عدّه‌ای مزدور بی هویّت وانمود کنند مردم ایران در مقابل یکدیگر قرار گرفته و عدّه ای نسبت به ارزش های اسلامی بی تفاوت می باشند.

مردم باید مثل همیشه نسبت به این توطئه نیز بصیرت و حساسیّت لازم را داشته باشند و دشمنان خبیثِ کینه توز را از رسیدن به اهداف پلیدشان مأیوس کنند.

بر مسئولین استانی و کشوری است که رسیدگی به این حادثه و امثال آن را به سرعت در دستور کار قرار داده و با تصمیمات مدبّرانه و قاطعانه ریشه های امثال این حوادث را بخشکانند و بر متصدّیان امور قضایی است که با شناخت مقصّران و قانون ستیزان آنان را به جزای قانونی خود برسانند.

از خداوند متعال می خواهم همه را هدایت فرموده و اسلام و مسلمین را نصرت عنایت فرماید.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • 09924726549 IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    5 2
    خواهش میکنیم قاطع پیگیری کنید
  • صدیقه IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    0 0
    😢😢😟
  • رضا IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    7 0
    داشتم به ریشه های بی حجابی فکر میکردم که چرا این معظل درست شده یاد دخترهای خودم افتادم .به دلیل حضور طولانی مدت در جبهه دخترانم مدرسه ی شاهد رفته اند من توی این مدارس رفت و آمد داشتم و طرز برخورد معلمین و ناظم مدرسه را میدیدم یک خانم فول محجبه با رفتاری خشن که من مرد گنده از روبرو شدن باهاشون میترسیدم چه برسد به یه دختر بچه ، در اینجا نطفه ی نفرت از حجاب در وجود شان بسته میشد بچه اول میترسند و هرچه بزرگتر میشوند از ترس شان کم میشود فی المثل مشکل در دبیرستانها خیلی بیشتر است و وقتی به یک زن کامل بدل میشن میخان انتقام بگیرن حالا شما هر تلاشی در مورد ترسانیدنشون بکنید فایده نداره چون این نفرت در وجودشون عجین شده و وای به روزی که این حالت تدافعی به تهاجمی تبدیل بشه و بدترین نتیجه اینه دین از مادر به فرزند منتقل میشه
    • ن IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
      1 2
      آقا رضا همینطور که آخر پیامتون نوشتید دین از مادر به فرزند منتقل میشه. پس تقصیر رو صرفا گردن مدرسه نندازید. درسته که محیط مدرسه جامعه دوست روی افراد خیلی مؤثره. اما تاثیر اصلی در زمینه دین داری بچه ها با خانواده است. مسئولیت مستقیم میزان تدین بچه ها با پدر و مادره. باید زحمت کشید برای متدین شدن بچه ها. نمیشه بشینیم جامعه و فضای مجازی و مدرسه بچه ها رو تربیت کنند که. به ویژه در مقوله حجاب، خانم ها به شدت تحت تاثیر اخلاق مردهای خود هستند. اگر پدر برادر و شوهر با محبت و با کرامت و با توجه به نیازها با ناموسش برخورد کند و غیرت معقول به خرج دهد، تقریبا محال است که ناموسش را امر به حجاب کند ولی او قبول نکند. زن اسیر محبت مردش هست. و از این که مرد رویش حساس باشد لذت می‌برد. البته نقش مادر هم بسیار مهم است مادری که محجبه و همزمان با اخلاق باشد ، بچه را تا بهشت می‌برد.
    • سپاس نه کفران IR ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
      0 0
      جناب شما با همین بیانت داری نفرت بجا رو جائرانه تعبیر می کنی! عوض تشکر از این که بحمد الله رفتار مسئولان مدرسه بگونه ای بود که جرات تحاهر بفسق در در همان بچگی هدف قرار می داد داری ... ؟!
    • م IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
      0 1
      وای به مملکتی که تو درجبهه هاش بودی
    • رضا IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
      0 0
      سروران عزیزم من به اقتضای سنم قبل و بعد از انقلاب را دیده ام در زمان شاه در مدارس جامعه تعلیمات اسلامی درس خوندم در طول انقلاب جزء مردم در صحنه بودم با امام دیدار کردم ، بسیجی بودم و جبهه رفتم و بزرگترین افتخارم همرزمی با شهداست و الان دلم برای آرمان های که برایش یک ملت تلاش کردند، میسوزد وضعیت دین مردم بسیار بدتر از زمان شاه است روزهای محرم زمان شاه کجا و الان کجا ، ریا و نفاق همه جا را فرا گرفته شکر خدا زندگی من در راه خدمت صرف شد اما از فکر کردن به آینده میترسم
  • 313 IR ۰۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
    0 1
    چه دعای زیبایی کردن آیت الله مدرسی خط آخر رو عرض می کنم
    • تکمیل IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
      0 0
      و عمر خسارت بار هدایت ناپذیران را پایان بخشد. ضالان مضل، ادامه حیاتشان هم بار و وزر بیشتر خودشان و هم اضلال و منحرف کردن بیشتر دیگران به همراه می آورد.
  • طلبه ایثارگر جانباز IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
    0 0
    به نام خدا حضرت آقا! خود شما و خیلی ها هم می دونند که ریشه این حوادث تلخ چیه! حتما می دونید به خیلی از چیزها بر می گرده ولی غفلت ها یا بی خیالی ها و یا جهل ها اجازه نمیده این مسایل آسیب شناسی بشه. البته نقش حاکمان و متولیان نظام در رفع این مشکلات تعیین کننده است.آنها باید همه جوره الگوی زندگی مردم باشند. تا کی قراره از مشکلات مردم عزیز و نجیب و صبور ایران غافل باشیم و فقط به ظواهر نگاه کنیم و دستو دهیم که بله ریشه این حوادث باید خشک شود لابد از نظر شما باید از امروز به بعد با کتک و تهدید و بگیر و ببند می توانیم ریشه این حوادث رو خشک کنیم! که باید بگویم که این نوع برخوردها به نتیجه نخواهد رسید. بهتر نیست که ریشه همه حوادث در کشور رو باید هر چه زودتر آسیب شناسی کنیم تا ببینیم چه عواملی باعث شده است که کشور دچار هرج و مرج شده و مردم به جان هم افتادند که به نظر من یکی از اصلی ترین عوامل این نوع مسایل مشکلات اقتصادیه
    • ! IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
      1 0
      اقتصادی؟! جناب طلبه مگه قرآن عامل روزی بلا حساب تقوی نمی دونه؟ و من یتقی الله یجعل له مخرجا و یرزقه من حیث لایحتسب. الآن چقدر افغانستانی توی ایران زندگی می کنند؟ می گویند کار نیست، پس اینها هوا می خورند؟ چطور ازدواج می کنند؟ ایرانی که می بینی شغل و درآمد داره اما تن به ازدواج نمیده و ... ریشه در بی تقوایی و صدا و سیمایی است که مجریان مجرد تاهل ناپذیر می شوند بهترینها!
  • حسن IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
    1 0
    اون خانم بی حجاب که اهانت کرده به خانم محجبه از سر بی عقلی و بی شعوری بوده ولی افرادی که از اون خانم بی حجاب و بی عفت حمایت میکنند از سر کینه و دشمنی با عفت و حیا هست
  • موسوی IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
    2 0
    کار از ابراز تاسف گذشته است 40 سال در مواجه با چنین اتفاقاتی ابراز تاسف کردیم که کار به اینجا کشیده است که یک کارمند دولتی راه آهن که در قطار مسئولیت داشته و حقوقش از این نظام ولایی و انقلابی است که شغل کنونی و امنیت کنونی اش از خون شهدا است از این انقلاب و این نسل غیور مذهبی و انقلابی است به خود اجازه داده اولا به یک خانم مذهبی و محجبه توهین و جسارت کند و ثانیا به یک خانواده شهید و فرزند شهید جسارت کرده است و آن هم در زمانی که دولتی انقلابی و مردمی در راس است نباید به سادگی عبور کرد و باید قاطعانه برخورد کرد تا درس عبرت برای سرکشان بعدی شود و نگذارند خون شهدا پایمان شود
  • Sa IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
    0 1
    نظرات رو که میخونم بیشتر مطمئن میشم هیچ چیزی درست نمیشه. پر از نفرت و خشم. مثل نامه آقای مدرسی که در اون نسبت به بی حجابان عبارت مزدور بی هویت به کار رفته. وقتی نسبت به خانم های بدحجاب یا بی حجاب گشت ارشاد و زور و اجبار و خشونت به کار میبرین باید هم انتظار جواب متقابل رو داشته باشین. در حادثه اتوبوس تهران هم ما دیدیم اول اون خانم محجبه بود که سر و صدا به پا کرد. ختم کلام اینکه دین و قوانینش با زور و اجبار قابل انتقال نیست. سر خودتونو زیر برف نکنید چون نمیتونید با بخش قابل توجهی از مردم که اعتقادی به حجاب یا حداقل حجاب مورد پسند شما ندارن بجنگین. پس به فکر یک راه چاره درست و حسابی باشین. با قلدربازی و بگیر و ببند و شعار دادن و تعصب چیزی درست نمیشه. اولین فضیلت دین اخلاق و رفتار هست که در اون باختین. به امید درک و فهم بالا..