پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مصاحبه با حجت الاسلام والمسلمین مجید یزدی

حوزه/ معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قم تواصی بر حق و تواصی بر صبر را دو عنصر کلیدی و تکلیف مهم در امر به معروف و نهی از منکر معرفی کرد و گفت: اگر نگاه ما نسبت به مخاطب پدرانه و با محبت باشد هرگز از مرز اخلاق و انصاف عبور نخواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، در راستای ارتقاء سطح آگاهی فعالان حوزه امر به معروف و نهی از منکر، معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری با همکاری طلایه‌داران امر به معروف و نهی از منکر و آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله‌علیها یک دوره کارگاه آموزشی- توجیهی در حرم مطهر برگزار کرد.

بر اساس این گزارش: حجت الاسلام والمسلمین یزدی در این دوره با اشاره به اهمیت احیای این واجب‌ فراموش شده تاکید کرد: برای احیای امر به معروف و نهی از منکر و ترویج فرهنگ بی‌تفاوت نبودن از هیچ اقدامی نباید فروگذار کرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قم با بیان این نکته که ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منکر خود امر به معروف است گفت: یکی از مؤثرترین کسانی که می‌توانند در کنار ضابطان و مسئولین امر؛ مروّج امر به معروف و نهی از منکر باشند، آمران به معروف هستند و این مسئله نباید به فراموشی سپرده شود.

وی با بیان تفسیر سوره مبارکه عصر و با اشاره به آیات آخر این سوره، تواصی بر حق و تواصی بر صبر را دو عنصر کلیدی و تکلیف مهم در امر به معروف و نهی از منکر معرفی کرد و گفت: اگر نگاه ما نسبت به مخاطب پدرانه و با محبت باشد هرگز از مرز اخلاق و انصاف عبور نخواهیم کرد. ممکن است شخص گناهی مرتکب شده باشد، ولی این نباید باعث شود آمر به معروف به خود اجازه دهد پرده دری کند و با هتاکی و سخنان دور از انصاف شخص خاطی را امر و نهی کند.

حجت الاسلام والمسلمین یزدی با تاکید بر اهمیت صبر در امر به معروف گفت: مسلما هیچ‌کس نسبت به اینکه او را امر و نهی کنند حس خوشایندی ندارد، لذا ممکن است در بسیاری از موارد با آمر به معروف مقابله کند. اینجا اهمیت صبر مشخص می‌شود که اگر آمر به معروف صبر نکند و او هم به مقابله برخیزد خود موجب بروز ناهنجاری شده و تخلف کرده است.

وی در پایان با تبیین اصل تذکر لسانی به این توصیه مقام معظم رهبری اشاره کرد که در نهی از منکر باید از فعل، نهی کرد نه از فاعل.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • رضا IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    0 0
    متاسفانه امر به معروف و نهی از منکر با وجود شبکه های اجتماعی برای عده ای شده جایی برای مطرح کردن خودشون ، کسی که به خیال خود از پشتیبانی حقوقی و قضایی نظام برخوردار میداند دست به رفتارهای خلاف اوامر رهبری می زنند که جامعه رو متشنج میکنند و این کار نه تنها امر به معروف و نهی از منکرنیست بلکه از منکری که خانم بد یا بی حجاب میکند منکر بزرگتری است چون آن خانم بد حجاب ممکن 100 نفر ببیند اما یک ملت آن رفتار را میبینند و قضاوت میکنند
    • دستور خدا IR ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
      0 0
      برای کیا؟ امر به معروف و نهی از منکر واجب الهی است، چرا تضعیف و تقبیح می کنید؟!
  • مکانت IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    0 0
    بزههایی که عقبه خارجی دارد مثل بی حجابی و بدحجابی، پدر دارند و پدر خودی نمی پذیرند.
  • مکفهره IR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    0 0
    امیرالمؤمنین میفرماید: « أمرنا رسول الله ( صلی الله علیه و آله ) أن نلقی أهل المعاصی بوجوه مکفّهره ( ۱۱ ) . رسول خدا ( صلی الله علیه و آله ) به ما فرمان داده بود تا با گنهکاران با چهره درهم گرفته شده، مواجه شویم.
  • جای صبر IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
    0 0
    معاون پیشگیری! وضع کنونی حجاب نشان از موفقیت آقایون داره! دشمن محکم میاد جلو و ما میگیم صبر! جاش اینحاست؟
  • ! IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
    0 0
    «حجت الاسلام والمسلمین یزدی با تاکید بر اهمیت صبر در امر به معروف گفت: مسلما هیچ‌کس نسبت به اینکه او را امر و نهی کنند حس خوشایندی ندارد»! قرآن پر است از اوامر و نواهی، احادیث همین طور. مسلمونا از این اوامر و نواهی خوششان نمیاد؟! موحدان عاشق دین با همین اوامر و نواهیند. مشکل از امر و نهی نیست. چاشنیها و شرایط پیرامونی...