سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
اطلاعیه راه آهن

روابط عمومی شرکت راه آهن در اطلاعیه ای توضیحاتی را درباره ماجرای قطار ۶۲۰ تهران-یزد ارائه کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، روابط عمومی شرکت راه آهن در اطلاعیه ای، توضیحاتی را درباره ماجرای ضرب و شتم بانوی محجبه در قطار ۶۲۰ تهران-یزد که با واکنش های زیادی از سوی مردم و مسئولان روبرو شد، ارائه کرد.

بیشتر بخوانید:

ضرب‌وشتم بانوی محجبه و فرزند شهید در قطار تهران - یزد / حمایت عجیب رئیس قطار از خانم بی‌حجاب!!

در این اطلاعیه آمده است: پیرو انتشار خبری مبنی بر مشاجره بین مسافران قطار مسافری تهران - یزد متعلق به شرکت ریل ترابر سبا به دلیل عدم رعایت حجاب توسط یکی از مسافران، روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران لازم می‌داند به منظور تنویر افکار عمومی توضیحاتی در این خصوص ارائه دهد:

یکی از بانوان محترم حاضر در قطار (فرزند شهید بزرگوار جعفری) با مشاهده عدم رعایت حجاب در داخل سالن مسافری، به درستی و از باب وظیفه همگانی امر به معروف و نهی از منکر، از مهماندار و همچنین رئیس قطار که خود از خانواده محترم شهدا و ایثارگران بوده، درخواست ارائه تذکر می‌نماید که ایشان نیز اقدام به تذکر نموده‌اند.

متاسفانه با ادامه‌دار شدن موضوع و گرفتن عکس از مسافر، مشاجره و در پی آن درگیری ایجاد شد که با دخالت پلیس، ماجرا مدیریت و در ایستگاه مسافری یزد نیز با حضور مدیر کل منطقه، نیروهای پلیس، حراست و دیگر نیروهای نظارتی، جلسه‌ای با مسافران یاد شده برگزار و تذکرات لازم نیز به خاطیان داده شد.

در این راستا ذکر چند نکته ضروری است:

۱- راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، بر خود لازم می‌داند تا در تمامی بخش‌ها حجاب اسلامی و عفت عمومی به طور کامل رعایت و پیاده‌سازی شود و در این باب همواره آمر به معروف و ناهی منکر می‌باشد.

۲- تاکید می شود رعایت حجاب به عنوان یک‌ واجب شرعی و الزام قانونی مورد اهتمام جدی راه آهن است و عوامل اجرایی قطارهای مسافری اعم از مهمانداران و رؤسای قطارها در صورت مشاهده مظاهر بی‌حجابی، موظف به ارائه تذکر بوده و در صورت لزوم، برخورد قانونی و قضایی صورت می پذیرد.

۳- مواردی از این دست، مورد بررسی قرار گرفته و عواقب قانونی، گریبانگیر افراد قانون‌شکن خواهد بود. در این راستا ملاحظاتی در خصوص نحوه رفتار مسافرین محترم، مامورین قطار و پلیس وجود داشته است که در حال بررسی می‌باشد. همچنین با توجه به اهمیت این اتفاق، موضوع به مراجع قضایی منعکس شده و در حال رسیدگی می‌باشد و در حال حاضر رئیس قطار از خدمت تعلیق شده است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • زینب سادات NL ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
    2 10
    رییس قطار اسراییلی فقط کامنتای صفحات معاند اینترنشنال و منوتو رو برید بخونید. فقط اخراج چنین لکه ننگی نمیخوایم نون مملکت مارو بخوره بعد بره اسراییل و انگلیس رو خوشحال کنه
  • جنجال‌آفرینی پرهزینه! IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
    8 0
    «متاسفانه با ادامه‌دار شدن موضوع و گرفتن عکس از مسافر، مشاجره و در پی آن درگیری ایجاد شد...» همین نکته گویای همه چیز است.
    • احسان IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
      0 4
      متاسفانه متولیان قانون ناتوان در به اجرا درواردن قانون و ناتوان در مدیریت بحران و توانمند در ایجاد بحران بودند
    • سلام فرمانده IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
      1 5
      سلام جناب بالاخره یک نفر باید پیدا می شد خود رو مثل حسین فهمیده زیرتانک بندازه. اقدامی که برای امربه معروف کرده اگر مسئولان وظیفه شون رو عمل می‌کردند و ازقبل به فکر این اتفاقات بودند؛ این خانم به تنهایی نباید می آمد وسط میدان از شعائر دینی دفاع کنه و فدا بشه. شما تاحالا یکبار اقدام کردی برای امر به معروف و نهی از منکر؟ اینکه حکم الهی و فریضه واجب بوده. اگر فرزند شهید نبود همچین شجاعتی نداشت.
    • سلفی IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
      1 5
      عکس از مسافر؟ عکس سلفی از خودشون گرفتن حالا کس دیگه ای هم پیدا بشه، اگه بی حجاب و دیگران مشکلی نمی دیدند چرا از عکس بدشون بیاد؟
  • محمد IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
    2 2
    اگه واقعا بیانیه این بوده که راه آهن مرز های ماست مالی رو جابجا کرده
    • عینا IR ۰۷:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
      0 7
      دقیقا. و معلوم میشه مساله از کجا آب می خوره. مشکل بالاتر از رئیس قطاره. غربال حسابی نیاز داریم.
  • ف.ح IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
    1 4
    مهمانداران قطارهایی که خانم هستن، بیشتر نیاز به تذکر دادند. اوضاع ظاهرشون اصلا مناسب نیست
    • سمانه IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
      0 3
      رییس قطاری که با خانم های بی حجاب ساخت و پاخت میکنه از همه بیشتر نیاز داره به اقدام عملی
    • . IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
      0 3
      برخورد قانونی انضباطی باید بشود، تذکر بعید است...
  • صادق IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
    1 2
    این بیانیه نشان می دهد اوضاع خیلی خراب تر این حرف هاست خوب شد ننوشت فرد بی حجاب خود فرزند شهید می باشد یاد حرف طرف می افتیم که می گفت بیمه دیه کشته ها را می دهد فردا فیلم دست و روبوسی خانم ها را نشان می دهند اشکالی هم نداره خیلی هم خوبه اینها مردم کوچه و خیابان هستند عملا قربانیان تهاجم فکری و فرهنگی اما اصلاح سیستم فکری یک تدبیر ضروری است. کار زیرساختی لازم است.
    • منشأ المناشی IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
      1 1
      یکی از زیرساختهای هم مدیران باورمند صالحند، چیزی که الآن متاسفانه ... از قبل این مشکل هم مشکلات حاد اقتصادی و هم فرهنگی شاهدیم. سطح خوشبینی و اعتماد مسئولان بالا نسبت به بدنه مدیریتی میانی خیلی بالاست و چنین مشکلاتی رو رقم می زنه. البته اساسی ترین مشکل صدا و سیماست، به نام شادی مردم لودگی ترویج می شود، توی صدا و سیما شبکه ای مذهبی که بتواند سطح شادی در حد عرف مذهبیها ارائه دهد نیست، کف زدن رادیو معارف اشبه به مجالس لهو و لعب هست تا مجالس شادی اهل بیت علیهم السلام، و همه نگاه می کنند و هیچ؟! آنها مشغول تغییر ذائقه شادی مومنانه و حوزه هم ساکت!!!!!!!!!!!!!!!
  • رضا IR ۰۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
    0 0
    خدا رو شکر موضوع به خیر و خوشی تموم شد و خانم جعفری به خواسته اش رسید
    • تا پایان دنیا IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
      0 0
      خواسته مومنان قلع و قمع گناه از وجود خود و دیگران است، چنین مجاهده ای تا پایان عمر ادامه دارد لله الحمد و منه العون.