پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
ترسیم مرز دریایی لبنان

حوزه/ مقامات بلندپایه رژیم اسرائیل از احتمال افزایش درگیری این رژیم با حزب الله در صورت عدم توافق در خصوص ترسیم مرز دریایی خبر دادند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، مقامات بلندپایه رژیم اسرائیل گفتند: اگر در خصوص ترسیم مرز های دریایی با لبنان به توافق نرسیم، احتمال درگیری با حزب الله افزایش خواهد یافت.

در نشستی که با حضور اویو کوخاوی رئیس ستاد ارتش رژیم اشغالگر، اهارون حلیوه رئیس دستگاه امنیت داخلی، عمیت ساعر رئیس بخش پژوهش های دستگاه امنیت، ددی بارنیا رئیس موساد، رونین بار رئیس شاباک و ایال حولتا مشاور امنیت داخلی رژیم برگزار شد، حاضران نسبت به افزایش احتمالات تشدید امنیتی در مرز های شمالی فلسطین اشغالی طی چند روز آینده هشدار دادند.

در این نشست در خصوص مذاکرات "آموس هوکشتاین" میانجی آمریکایی با لبنان و موضع اسرئیل در قبال پیشنهاد لبنان و همچنین در رابطه با تحرکات حزب الله در این خصوص، بحث و گفت‌وگو شد و حاضران نسبت به تهدیدات حزب الله در هدف قرار دادن سکوی کاریش به هنگام شروع عملیات استخراج گاز در ماه آینده میلادی، ابراز نگرانی کردند.

با وجود تردید اسرائیلی ها نسبت به امکان رسیدن به توافق و پایان اختلافات قبل از موعد شروع عملیات استخراج از سکوی کاریش، فرستاده آمریکایی قصد دارد برای دور جدید مذاکره با دو طرف به منطقه برود.

اختلاف بر سر مرزهای دریایی در منطقه ای به وسعت چند صد کیلومتر مربع در شرق مدیترانه و در سواحل فلسطین اشغالی و لبنان است و سود حاصل از تولید گاز طبیعی از میادین احتمالی در منطقه درگیری می تواند به میلیاردها دلار برسد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha