جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سیدنصیر حسینی - نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد

حوزه/ امام جمعه یاسوج از اقدامات مسئولان در سیل اخیر به خصوص هشدارهای ارائه شده قدردانی کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، حجت‌الاسلام و المسلمین سید نصیر حسینی، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته یاسوج، در مصلای امام خمینی این شهر گفت: یکی از اسباب توسل به ذات حق و بخشش گناهان عزاداری برای اهل بیت عصمت و طهارت مخصوصاً حضرت اباعبدالله الحسین است و موجب تقرب به خداوند است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یاسوج ادامه داد: اشک در مصیبت سیدالشهدا موجب می شود که انسان به خداوند و پیامبر و اهل بیت بیش از پیش نزدیک شود روایت از امام صادق (ع) است کسی که آهی در این زمینه بکشد موجب تقرب به خدا خواهد شد این عزاداری درجه‌ای از عبادات است.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسینی افزود: از امام معصوم است که اگر اشک از گونه‌ای برای اباعبدالله جاری شود گناهان بخشیده خواهد شد و امام باقر (ع) می فرماید اگر برای امام حسین (ع) گریه کنید خداوند در بهشت جایی را برای شما در نظر خواهد گرفت و همچنین آیت الله بهجت (ره) می‌گوید اشک ریختن برای امام حسین از نماز شب برای تقرب به خداوند اثرگذارتر است.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه یاسوج در خطبه دوم نماز جمعه این هفته به سالروز بمباران اتمی ژاپن اشاره کرد و گفت: در این بمباران اتمی ۲۰۰ هزار کشته بر جای ماند کشوری که خود را مدافع حقوق بشر جای می زند اما با بمب اتم صدها هزار نفر انسان را می سوزاند و نابود می‌کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسینی همچنین به سیل اخیر و تلفات آن و اقدامات انجام شده اشاره کرد و گفت: در جاهایی از کشور تلفات جانی داشتیم که برای آن ها رحمت و برای بازماندگان اجر و صبر درخواست داریم در استان ما خسارات جانی نبود اما خسارات مادی بسیار زیادی به جاده ها مزارع و پرورش ماهی ها وارد شد کسانی که همه سرمایه های آنها از دست رفت و باید برای آنها هرچه زودتر کاری شود.

امام جمعه یاسوج با قدردانی از مسئولان استان که در این مدت تلاش شبانه روزی داشتند گفت: از طریق صدا و سیما و رسانه‌ها و همچنین توسط استاندار و مسئولان هشدارهای خوبی داده شد و این هشدارها اثرگذار بود.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسینی افزود: آبگرفتگی در شهر یاسوج بسیار خطرناک شده بود و در بعضی جاها آب وارد منازل و اماکن شد امید است اشکالات برطرف شود.

وی بیان کرد: مردم صبوری به خرج دادند و به کمک مسئولان رفتند و این همکاری مردم و مسئولان بود تا باعث شود تلفات جانی در این حادثه نداشته باشیم اما باز هم بارندگی ها در راه است و باید مواظبت کنیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسینی یادآور شد: تمام دستگاه های دولتی در حال فعالیت هستند بخش خصوصی را هم پای کار آورده‌اند که باید همه در کنار هم اجازه ندهیم خرابی های بیشتر ایجاد شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha