پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / امام جمعه همدان گفت: امام حسین(ع) برای زنده کردن معروف در جامعه و مبارزه با منکرها دست به قیام زدند، چرا که اگر با فساد در جامعه مبارزه نشود، جامعه بستری برای رشد مجرم‌ها خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته همدان، با دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا، اظهار داشت: تقوا یعنی تلاش برای حرکت در مسیر اهداف امام حسین(ع) و همسو شدن با ولی خدا.

وی با بیان اینکه هر کس شاگرد مکتب حسین بن علی(ع) باشد، نمی‌تواند با یزید بیعت کند، مطرح کرد: امام حسین(ع) قیام کرد تا به جهانیان بگوید، ظلم را نباید به عنوان حق به رسمیت شناخت و در برابر ظلم نباید کوتاه بیاییم.

امام جمعه همدان با تأکید بر اینکه هدف امام حسین(ع) از قیام، رسیدن به قدرت نبود، گفت: بنای سیدالشهدا(ع) مبارزه با فساد در جامعه و استمرار حرکت انبیاء بود و به طور کلی حرکتی اصلاح گرایانه بود.

وی افزود: امام حسین(ع) برای زنده کردن، معروف در جامعه و مبارزه با منکرها دست به قیام زدند، چرا که اگر با فساد در جامعه مبارزه نشود، جامعه بستری برای رشد مجرم‌ها خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه در جامعه‌ای که مردم آن ساکت باشند، مفسد اجتماعی رشد خواهد کرد، خاطر نشان کرد: سکوت مردم و خواص و همه کسانی که می‌توانند در برابر فساد مقابله کنند، کمک به توسعه فساد در جامعه است.

وی با تاکید بر اینکه مراد از فساد، فساد از هر نوعی در جامعه است، گفت: اگر جامعه‌ای امر به معروف و نهی از منکر را ترک کند، آن جامعه از برکات الهی محروم خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی عدالت را یکی از برکات الهی برشمرد و یادآور شد: عدالت زمانی محقق می‌شود که امر به معروف در جامعه احیا شده باشد و وجود فساد یعنی برکت الهی در جامعه نباشد.

وی با تاکید بر اینکه برای نفی فساد، همه مردم باید قیام کنند، اظهار داشت: هیچ پیامبری به تنهایی نتوانست عدالت را در جامعه محقق کند و لذا برای موفقیت در این عرصه نیازمند همراهی مردم هستیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان همدان با بیان اینکه اگر در جامعه‌ای افراد مفسد قوی شدند، یعنی در آن جامعه انصاف رعایت نشده و دین خدا یاری نشده است، خاطر نشان کرد: ستاد امر به معروف به تنهایی نمی‌تواند همه مشکلات را حل کند و نیازمند همراهی همه مردم است و باید همه مردم در برابر فساد حساس باشند.

وی با بیان اینکه جامعه‌ای که در برابر فساد، بی تفاوت باشد به جایی خواهد رسید که پسر پیامبر را به شهادت برساند، یادآور شد: غصه بزرگی است که حسین(ع) در عاشورا می‌خواهد مسلمان بودن خود را ثابت کند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha