جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام بهروزی لک

حوزه/ حجت الاسلام بهروزلک گفت: وظیفه ما باید حسینی وار باشد و جهاد تبیین هم لازم است بر اساس دین حق همراه با تعلیم آن باشد و قرآن هم باید با باب علم نبی تبیین شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام غلام‌رضا بهروزلک، امروز در مراسم عزاداری سیدالشهدا علیه السلام که در مسجد حاجی خان ارومیه برگزار شد، با اشاره ریشه های قرآنی نهضت و قیام عاشورا اظهار داشت: جهاد کبیر همیشگی و پایدار است و باید امروز به آن اهتمام بورزیم و اگر پیامبر(ص) به جهاد کبیر مامور هستند طبیعتا اوصیای نبی اکرم هم مامور به این امر می باشند.

وی اضافه کرد: همه ائمه(ع) نور واحد هستند و یک ماموریت را دنبال کرده‌اند. هدف اصلی امام تبیین حق بود.

عضو هیأت علمی گروه مطالعات سیاسی دانشگاه باقر العلوم (ع) قم افزود: تلاش برای تشکیل حکومت، انجام تکوینی وظیفه حجت الهی، نشان دادن مسیر به مردم با الگو بودن خود و تبیین دین از مهم ترین وظائف امام بعد از نبی اکرم(ع) بود و لذا تبیین دین و عمل بر اساس آن کاری بود که یازده امام به عنوان انسان ۲۵۰ ساله به نحو احسن انجام دادند.

وی عنوان کرد: دین حق زمانی به کمال می رسد که تمام لوازم آن تحقق یابد؛ نبی مکرم اسلام(ص) آنچه که لازم بود بیان کرد و روز غدیر خم روز تجلی اکمال دین بود.

حجت الاسلام بهروزلک با اشاره به این‌که هیچ نبی بدون تعیین وصی نبوده است، گفت: این که نبی مکرم اسلام وصی خود را به عنوان امام بعد معرفی می کند نشان‌گر اکمال دین بود.

وی با بیان این که نبی مکرم در اتصال به غدیر روایت ثقلین را بیان کردند، تأکید کرد: عده ای بعد از نبی اکرم(ص) امام علی علیه السلام را از حق خود منع کردند و بعد از شهادت‌ ایشان به لعن حضرت پرداختند.

عضو هیئت علمی دانشگاه باقر العلوم (ع) قم افزود: ماموریت اصلی امام حسین علیه السلام این بود که چراغی باشد بر علم نبی و امامان بعدی نیز تحت بیرق سیدالشهدا(ع) علیه السلام ماموریت خود را انجام دادند و لذا می بینم همه ائمه(ع) مردم را به گریه و عزاداری برای اباعبدالله(ع) دعوت می‌کنند.

وی افزود: وظیفه ما باید حسینی وار باشد و جهاد تبیین هم لازم است بر اساس دین حق همراه با تعلیم آن باشد و قرآن هم باید با باب علم نبی تبیین شود.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha