جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان همدان با تأکید بر اینکه این عزاداری‌ها مقدمه‌ای برای رسیدن به اصل است، گفت: عزاداری و گریه بر امام حسین(ع) جزو ضرورت‌ها و لازم است، اما گاهی در این مقدمه و عزاداری‌ها گیر می‌کنیم و دیگر به اصل و هداف نهایی نمی‌رسیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی پیش از ظهر امروز در مراسم عزاداری که در استانداری همدان برگزار شد، با تاکید بر اینکه قیام امام حسین(ع) برای قدرت نبود، اظهار داشت: در نگاه امیرالمومنین(ع) حکومت و قدرت بی‌ارزش بود و لذا امام حسین(ع) نیز تربیت شده این خاندان بودند و به واقعیت‌های هستی به درستی آگاه بودند.

وی افزود: در نگاه اهل بیت(ع) حکومت فی نفسه دارای ارزش نیست، مگر آنکه در مسیر احقاق حق و تحقق عدالت و حمایت از مظلوم باشد.

امام جمعه همدان با اشاره به خطبه امام حسین(ع) در روز عاشورا، یادآور شد: چند هدف اصلی توسط خود حضرت بیان شده است که لازم است کسی که عزادار امام حسین(ع) می‌باشد نیز دنبال رو این اهداف باشد.

وی با تاکید بر اینکه این عزاداری‌ها مقدمه‌ای برای رسیدن به اصل است، گفت: عزاداری و گریه بر امام حسین(ع) جزء ضرورت‌ها و لازم است، اما گاهی در این مقدمه و عزاداری‌ها گیر می‌کنیم و دیگر به اصل و هدف نهایی نمی‌رسیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه برای هم قدم و هم مسیر شدن با امام حسین(ع) باید برای تحقق آرمان‌های حضرت تلاش کنیم، مطرح کرد: عزاداری باید در انسان حرکت برای همراهی با ولی خدا را ایجاد کند و رفتار و منش ما را امام حسینی کند.

وی با تاکید بر اینکه تقویت نشانه‌های دین در جامعه از اهداف امام حسین(ع) بود، یادآور شد: گاهی در انتخابات‌ها شاهد هستیم که برخی تنها به دنبال رسیدن به قدرت هستند و در این مسیر شاید به مسائل اخلاقی کم توجهی کنند، اما سیدالشهدا(ع) زمانی که مردم به پیش حضرت مسلم(ع) برای بیعت می‌آمدند نیز شرط می‌گذاشتند تا بفرمایند این بیعت از روی اجبار نبوده است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان همدان تصریح کرد: بعد از شهادت حضرت مسلم نیز امام حسین(ع) این خبر را به جمعیت همراه خود اعلام کردند و فرمودند اگر کسی می‌خواهد از جمع ما جدا شود، الان می‌تواند به مکه برگردد، در حالی که اگر کسی برای قدرت دست به کار زده بوده هیچگاه واقعیت‌ها را از قبل سفر مطرح نمی‌کرد.

وی با بیان اینکه هیئت باید به اعتلا و تقویت دین در جامعه کمک کند، خاطرنشان کرد: حضرت(ع) معتقد بودند که جامعه باید بستری برای ظهور و بروز علامت‌های خدا باشد و مردم در کوچه و خیابان مشاهده کنند که حرف خدا در حال اجرا شدن است.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی هدف دیگر امام حسین(ع) را ایجاد احساس امنیت برای مظلومان خواند و مطرح کرد: این یعنی اگر در اداره‌ای مظلومی و یا فردی که آشنایی ندارد به راحتی بتواند حرفش را بیان کند و به خواسته‌ خود برسد.

وی با اشاره به اینکه غفلت جامعه از همراهی با ولی خدا، موجب ضرر خود جامعه خواهد بود، گفت: اگر جامعه با اولیا الهی همراه نشد، دچار غفلت شده و حساسیت خودش را از دست می‌دهد و خودش دچار ضرر شده است نه اهل بیت(ع).

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر اینکه پیوند خوردن به تعالیم الهی، به نفع جامعه است، یادآور شد: در جامعه‌ای که از ولی خدا غافل باشند، ظلم توسعه پیدا می‌کند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha