جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
عزاداری دختران در حرم حضرت معصومه(س)

حوزه/عضو هیئت علمی پژوهشگاه امام صادق(ع) تصریح کرد: عزاداری توأم با بصیرت و معرفت در دستگاه امام حسین(ع)، زمینه ساز سعادتمندی انسان است.

دکتر مهدی اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه ضمن تسلیت فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی به همه شیفتگان و محبان حضرت ثارالله(ع) و یاران عاشورایی ایشان گفت: عزاداری امام حسین(ع) زمینه ساز رشد و تعالی معنوی انسان است چرا که اگر به شکل صحیح و توأم با بینش و معرفت باشد، مقدمه سعادتمندی بشریت را فراهم می کند، آن چنان که راه سعادت برای همه پیروان و محبان حقیقی سید و سالار شهیدان در طول تاریخ گشوده شده است.

وی با اشاره به این که نهضت حسینی، عامل بقای دین و مکتب است، افزود: یکی از وظایف مهم مبلغین و روحانیون، همچنین مرثیه خوانان و مادحین اهل بیت(ع)، تلاش در جهت تبیین درست ابعاد و مؤلفه های نهضت عاشورای حسینی است که از آن جمله ایستادگی برای دفاع از دین و انجام تکلیف دینی است.

وی اضافه کرد: این مساله بسیار مهمی است که بدانیم پیش و بیش از هر چیز، حرکت و نهضت امام حسین(ع) در مسیر احیای سنت های نبوی و مکتب علوی بوده است و لذا ایشان را بزرگ احیاگر ارزش های الهی و از جمله امر به معروف و نهی از منکر می دانیم.

این مدرس دانشگاه همچنین گفت: ما باید در منابر و جلسات و محافل مذهبی به مناسبت ایام ماه محرم و صفر به مردم به خصوص نسل جوان بگوییم که حضرت اباعبدالله(ع) در خطبه معروفشان در روز عاشورا، ضمن انتقاد شدید از سکوت خواص در برابر جنایات بنی‌امیه و سیاست‌های دین‌ستیزانه حاکمان اموی، هرگونه همراهی و سازش با حاکمان ستمگر را گناهی نابخشودنی توصیف کرده و بر لزوم ایستادگی در برابر دستگاه جور و انحراف به واسطه آن تأکید نمودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha