پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
سید علی قاضی عسکر

حوزه/ تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) گفت: نسل جوان ما باید همواره با همتی بلند و با خودباوری به مدارج بالای علمی و تخصصی دست یابند و در این مسیر به هیچ وجه به حداقل ها اکتفا نکنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام و المسلمین سید علی قاضی عسکر در مراسم سوگواری دانش آموزی مجتمع حکمت نبوی با اشاره به پیشرفت های علمی و تخصصی در علوم مختلف و پرورش نیروهای متخصص پس از پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: دانش آموزان قدر این دوران را بدانند، زیرا نسبت به گذشته شرایط و امکانات بهتری برای تحصیل و آموزش فراهم گردیده و به برکت این انقلاب مسیر رشد و شکوفایی این عزیزان هموارتر شده است.

وی با اشاره به نگاه ویژه دین اسلام به نسل جوان افزود: امروز نیاز به وجود جوانان عالم، فاضل، دیندار و متخصص بیش از گذشته احساس می شود تا بتوانیم تفکر اسلامی را در تمام دنیا توسعه بدهیم، از این رو نسل جوان ما باید از تمامی فرصت ها برای افزایش دانش، تخصص و قدرت ایمان خود بهره بگیرند.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) خاطر نشان کرد: نسل جوان علاوه بر لزوم آشنایی با علوم جدید و ارتقاء سطح علمی و تخصصی خود نیاز به آشنایی به مبانی دینی و معارف الهی دارند.

وی دین اسلام را دین مترقی و دارای برنامه برای تمام ابعاد زندگی بشر توصیف کرد و ابراز داشت: در میان ادیان تنها اسلام است که برای تمامی بخش های زندگی بشر اعم از زندگی فردی و اجتماعی، اقتصاد، بهداشت، تربیت و...دارای برنامه و رهنمود است، اما متاسفانه این ابعاد آنچنان که باید معرفی نگردیده و ناشناخته باقی مانده است که در این راستا آشنایی نسل جوان ما با قرآن، مفاهیم و تفاسیر آن، آشنایی با نهج البلاغه، صحیفه سجادیه و احادیث ائمه هدی بسیار حائز اهمیت است.

حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر افزود: نسل جوان ما باید همواره با همتی بلند و با خودباوری به مدارج بالای علمی و تخصصی دست یابند و در این مسیر به هیچ وجه به حداقل ها اکتفا نکنند.

وی، معرفی اسلام ناب به مردم، ایجاد اصلاحات در جامعه، اقامه حدود الهی، ایجاد امنیت در همه شئون اجتماعی و احقاق حق مستضعفین را به عنوان اهداف امام حسین(ع) در قیام عاشورا برشمرده و تصریح کرد: اگر امروز شاهد آن هستیم که بعد از ۱۴۰۰ سال از ظهور اسلام همچنان نهضت حسینی زنده و پابرجاست، این امر مرهون اخلاص امام حسین و یاران باوفایش در دفاع از این اهداف است.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) با اشاره به حدیث پیامبر اکرم(ص) که می فرمایند:" الْإِسْلَامُ یَعْلُوا وَلَا یُعْلَی علیه" تأکید کرد: پیامبر اکرم(ص) در این بیان نورانی به ما آموخته اند که مسلمانان باید در تمامی زمینه ها تبدیل به قدرت برتر دنیا شوند، تا مسیر را برای کمال انسان ها و رشد همه جانبه مردم فراهم سازند.

وی در پایان علم و تقوا را دو رکن اساسی در نظام آموزشی و تربیتی توصیف کرده و خاطر نشان ساخت: اگر ما بتوانیم در نظام آموزشی کشور اخلاق و فضائل را در کنار علم و دانش پژوهی توسعه دهیم به توفیقات فراوانی در راستای پیشرفت روزافزون کشور دست خواهیم یافت.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha