جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
بالصور/ زيارة نائب رئيس تجمع المسلمين في لبنان الشيخ زهير جعيد والوفد المرافق لوكالة الحوزة بقم المقدسة

نائب رئیس تجمع علمای مسلمان لبنان با تأکید بر اینکه رهبری امام خامنه‌ای بی نقص است، گفت: کسانی که اقدام به عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی کرده‌اند و تظاهر به اهل سنت بودن می کنند در واقع از اهل‌سنت نیستند نه سعودی‌ها، نه اماراتی‌ها، نه بحرینی‌ها و نه مغربی‌ها.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، شیخ زهیر جعید نایب رئیس تجمع علمای مسلمان لبنان و از شخصیت های برجسته لبنانی است که مواضع روشنگرانه و مترقی علیه رژیم صهیونیستی و حضور آمریکا در منطقه دارد و «فتنه اختلاف» را بزرگترین خطری می داند که جهان اسلام را تهدید می کند.

مشاهده مصاحبه ها در سایت عربی حوزه:

المقاومة عنوان العزة والکرامة لکل الأحرار فی العالم / الجبروت الأمریکی اُسقط تحت أقدام المجاهدین فی حرس الثورة الاسلامیة

کل معانی الإسلام تتجسد فی الحاج قاسم سلیمانی / إیران تدعم المقاومة ولم تقصّر

او به پروژه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی اشاره می کند و می گوید: کسانی که اقدام به عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی کرده‌اند و تظاهر به اهل سنت بودن می کنند در واقع از اهل سنت نیستند نه سعودی‌ها، نه اماراتی ها، نه بحرینی‌ها و نه مغربی ها.

وقتی از شیخ زهیر جعید درباره قدرت محور مقاومت سؤال می شود، با افتخار از قدرت پهپادی حزب الله یاد می کند و به صهیونیست‌ها هشدار می دهد که امروز الحمدلله توانایی های مقاومت فراتر از تصورات پیشرفت کرده و موشک های مقاومت می‌توانند اسرائیل را در کوتاهترین زمان ممکن از بین ببرند.

در سفری که نایب رئیس تجمع علمای مسلمان لبنان به ایران داشت، فرصتی فراهم شد تا در سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه با او درباره مسائل و چالش های مهم جهان اسلام، قدرت جبهه مقاومت، اقتدار جهانی ایران اسلامی و شکست های آمریکا در منطقه به گفتگو بنشینم که آن را در ادامه می خوانید.

حوزه: به نظر شما در شرایط کنونی خطرناک ترین تهدیدی که جهان اسلام را تهدید می کند، چه تهدیدی است؟ نقش آمریکا را در چالش های منطقه چه طور می بینید؟

دشمنی و عداوت آمریکایی ها از همان ابتدا وجود داشته و این روشن و واضح است که آنها مخالف پیشرفت مسلمانان، تعالی و وحدت جامعه اسلامی هستند.

زمانی که غرب تصمیم به ایجاد رژیم منحوس و غاصب اسرائیل گرفت صهیونیست ها را از سراسر دنیا به فلسطین آورد، در حالی که آنها گرایشی به این سرزمین و آداب و رسوم آن نداشتند و نه حتی زبان آن را می دانستند؛ در واقع فاقد هرآنچه که فلسطینی های صاحب این سرزمین داشتند، بودند.

به رغم تمام تهدیدات، چالش ها و درگیری ها با صهیونیست ها و همدستان آنها در پشت پرده یعنی استکبار جهانی که امام خمینی (ره) درباره آن فرمود: «آمریکا شیطان بزرگ است»، خطرناک ترین چالشی که با آن مواجه هستیم تفرقه و عدم وحدت مسلمانان است؛ اختلاف سبب اصلی از بین رفتن اسلام، مسلمانان و محور مقاومت می شود. اختلاف ما را هزاران سال به عقب بازمی گرداند به این دلیل که اگر مسلمانان اختلاف داشته باشند و با یکدیگر درگیر باشند به دسته ها و گروه هایی تبدیل می شوند که هرگز به پیشرفت، آزادگی و هرآنچه برای آنها مفید است فکر نخواهد کرد و پس از آن برای اهدافی بی ارزش دست به جنگ با یکدیگر می زنند؛ اهدافی که اسلامی،اخلاقی، شرعی و متعالی نیست.

اختلاف در نقطه مقابل دستورات خداوند متعال است و غضب او را درپی خواهد داشت و در نهایت منجر به شکست و خسران می شود. همانطور که خداوند متعال در آیه ۴۶ سوره انفال آن را بیان کرده است «وَلَا تَنَٰزَعُواْ فَتَفْشَلُواْ وَتَذْهَبَ رِیحُکُمْ / و با یکدیگر نزاع و اختلاف مکنید، که سست و بد دل می شوید، و قدرت و شوکتتان از میان می رود »

آمریکا منشاء فتنه اختلاف است

بنابراین؛ منشأ مشکلات و خطرناک ترین تهدیدی که در این مرحله با آن مواجه هستیم «فتنه اختلاف» است که آمریکا آن را ایجاد و اداره می کند و رسانه های سیاه آمریکایی آن را در سطح منطقه منتشر می کنند.

آمریکا با ورود و دخالت مستقیم به عراق در تلاش بود اختلافاتات موجود در آنجا را به بحرانی در منطقه تبدیل کند که از عراق شروع و در سایر کشورها منتشر شود اما الحمدلله فرماندهان بسیار هوشیار و آگاه مقاومت با پشتیبانی مردم مومن عراق از این نقشه عبور کرده و آن را بی اثر کردند.

همانند این اتفاق در لبنان هنگام ترور رفیق حریری نخست وزیر اسبق سنی مذهب لبنان نیز پیش آمد؛ دشمن در تلاش بود این حس را به مردم القاء کند که شیعیان دست به ترور نخست وزیر قدرتمند لبنان زده اند اما در تجمع علمای مسلمان با وحدت شیعه و سنی به لطف خداوند با اداء و به جا آوردن نماز وحدت با حضور هزاران نفری نمازگزاران توانستیم در مقابل این فتنه ایستادگی کرده و از آن عبور کینم.

سازش کنندگان با صهیونیست ها از اهل سنت نیستند / مقاومت امکان نابودی اسرائیل در کوتاهترین زمان را دارد

حوزه: برخی کشور های اسلامی به دنبال عادی ساز روابط با رژیم صهیونیستی هستند و همانطور که اشاره شد دشمن به دنبال ایجاد اختلاف بین امت اسلامی است، آیا می توان از عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی به فتنه بزرگ تعبیر کرد؟

بله، زمانی که دشمن صهیونیستی در پروژه گسترش و ثتبیت حضور و نفوذ خود در فلسطین ناتوان ماند و نتوانست با توسل به زور از مرزهای تاریخی فلسطین عبور کند و طرح تجاوزگرانه خود را شکست خورده دید دست به اجرای این نقشه شوم زد.

صهیونیست ها با تعامل و امضای توافقنامه های ننگین با همپیمانانش مانند توافق نامه کمپ دیوید و پیمان ۱۷ می در سال ۱۹۸۸ هنگامی که وارد بیروت شدند، قصد فریب دادن کشورها و ملتهای منطقه را داشتند که به برکت امام خمینی (رحمة الله علیه) و انقلاب اسلامی ایران یک حرکت جدیدی در مقاومت شکل گرفت که منجر به ناکام ماندن رژیم غاصب صهیونیستی شد.

اندیشه های امام خمینی (رحمة الله علیه) موجب شد پس از خروج ابوعمار، مقاومت فلسطینی از لبنان و از بین رفتن شاخه نظامی جبهه عمل، نوع جدیدی از مقاومت شکل بگیرد و این منجر به ظهور مقاومت اسلامی حزب‌الله و مجاهدین سنی مذهب القوات فجر مقاومت اسلامی در شهر صیدا لبنان شد.

در مواجهه با پیمان ۱۷ می در تجمع علمای مسلمین بعد از ادای نماز در مسجد امام رضا علیه السلام و با اتحاد شیعیان و اهل سنت توانستیم آن پیمان را بدون هیچ قید و شرطی لغو کنیم. بعد از این دستاورد دشمن صهیونیستی با تحقیر از سرزمین لبنان خارج شد و نه تنها نتوانست خواسته های خود را محقق سازد، بلکه بالعکس این مقاومت بود که توانست یک عنوان و معیار جدیدی برای عزت و کرامت نه تنها لبنان و ایران که از مقاومت در لبنان حمایت می کرد بلکه برای همه آزادگان جهان بیافریند.

بعد از این این تقابل نیروهای اشغالگر صهیونیستی دریافتند که محور مقاومت تبدیل به محور قدرت شده است و امکان و توانایی پاسخگویی را دارد.

همه سرزمین فلسطین اشغالی در تیررس محور مقاومت است

در گذشته مقاومت لبنان تنها مقاومت دفاع بود یعنی فقط امکان هجوم به مراکزی را داشت که در داخل سرزمین‌های اشغال شده، لبنان بود اما امروزه شاهد پیشرفت گسترده و نوآوری های جدیدی هستیم که باعث شده همه سرزمین های فلسطین اشغالی در تیررس محور مقاومت و تمام منتسبین به محور مقاومت باشد. مقاومت لبنان، مقاومت غزه، حشد الشعبی عراق، انصارالله یمن و ... توانایی دسترسی به وجب به وجب از خاک فلسطین را دارند. این ادبیات شگفت آور نیست چون انصار اللهی که امکان هدف قرار دادن مزدوران سعودی و اماراتی را دارد می‌تواند به راحتی سرزمین‌های فلسطین را هم در دسترس داشته باشد.

ایران در سطح جهان مقتدر است.

تمام این سخنان درباره فرزندان مقاومت است چه برسد به جمهوری اسلامی مقتدری که توانایی های گسترده و فناوری های نوین و در سطح جهانی دارد.

حوزه: پروژه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی چه اهدافی را دنبال می کند؟ از چه طریقی می توان با آن مقابله کرد؟

نقشه ای که صهیونیست ها سعی در اجرای آن دارند عادی سازی روابط با کشورهای اسلامی به وسیله حکومت های همپیمان و تحت عنوان مذهبی و طایفه گرایی است. صهیونیست ها در تلاشند که بگویند دو محور مقاومت وجود دارد یکی مقاومتی که از شیعیان تشکیل شده و جنگ طلب بوده و به دنبال خونریزی است و محور دوم محورِ مقاومتِ سنی که خواهان صلح، آرامش و زندگی مسالمت آمیز در دنیا است و این خطرناک ترین چیزی است که ما در موضوع عادی سازی روابط با صهیونیست ها با آن مواجه هستیم.

در کنار این که صهیونیست ها از هیچ تلاشی برای ایجاد تفرقه بین امت اسلامی فروگذار نمی کنند و تمام توانایی خود را به کار بسته اند تا مسمانان را به گروههایی غیرمنسجم تبدیل کنند، با این اتهام که محور مقاومت و ایران قصد در دست گرفتن کنترل منطقه، تحقق اهدافش و دخالت در منطقه و کشورهای عربی را دارد سعی در گوشه گیر کردن محور مقاومت و در تنگنا قراردادن شیعیان دارند.

در واقع هیئتی که به ایران آمده است قصد دارد با بیانی روشن موضع اهل سنتی است که در محور مقاومت حضور داشته و مشغول دفاع از آرمان های اسلام هستند را بگوید، ما معتقدیم تفکر تفرقه بین امت، مذهب گرایی و طایفه گرایی دروغ است و مقاومت امروز جنگ برای حفظ اسلام و جنگ برای آزادگی است. ان شاءالله همانطور که دشمن صهیونیستی را در برهه های گذشته شکست دادیم و در مقابل فتنه طایفه‌ای و مذهبی ایستاده و آن را بی اثر کردیم این فتنه را هم از بین خواهیم برد.

چالش پیش روی ما و نقشه جدید صهیونیست ها امروز چالش عادی سازی روابط می باشد و باید به این نکته توجه داشته باشیم این فتنه مذهبی و برگرفته از اهل سنت نیست.

سازش کنندگان با رژیم صهیونیستی از اهل سنت نیستند

لازم می دانم این نکته را متذکر شوم همه کسانی که اقدام به عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی کرده‌اند و تظاهر به اهل سنت بودن می کنند در واقع از اهل سنت نیستند نه سعودی‌ها، نه اماراتی ها، نه بحرینی‌ها و نه مغربی ها، بلکه اهل سنت حقیقی کسانی هستند که از ابتدا با مقاومت بر آرمانهای خودشان پافشاری کردند و امروز آنها را در مواجهه مستقیم با رژیم صهیونیستی برای ادامه اهداف اسلامی می بینیم؛ آن ها امروز در داخل فلسطین هستند و تحت عنوان حماس و جهاد اسلامی به مبارزه می پردازند.

باید به این نکته دقت کرد اهل سنت واقعی کسانی بودند که حماسه «سیف القدس» راه آفریدند و اراده رژیم صهیونیستی را برای محدودسازی مسجد الاقصی و فشار بر مردم مظلوم فلسطین شکستند.

در مقابل مسئولیت هایی نیز متوجه مسئولان در جوامع اسلامی می باشد؛ آنان با وحدت و یکپارچه سازی امت این وظیفه را دارند که در مقابل فتنه جدید و چالش جدید یعنی عادی‌سازی روابط با صهیونیست های تجاوزگر بایستند و به اسلام و آرمانهای آن خیانت نکنند.

حوزه: از زمانی که بِنِت نخست وزیر رژیم اشغالگر صهیونیستی شد در تلاش بود که درگیری های مستقیم بین محور مقاومت و نیروهای اشغالگر صهیونیستی شکل بگیرد، روشن است که او در این امر شکست خورد، با این مقدمه آینده را چگونه ارزیابی می کنید یعنی در قدم های بعدی صهیونیست ها دست به چه اقدامی خواهند زد؟

واضح و مسلم است که ما هرگز از مقاومت و مواجهه با صهیونیست ها دست نمی کشیم تا حضور بنت، لاپید یا نتانیاهو به یک مولفه مهم تبدیل شود. در گذشته با بنت مواجه بودیم و در آینده با نتانیاهو کسی که در خوی استکباری و تجاوز گری شناخته شده و طبیعت او دشمنی و عداوت با فلسطینیان و محور مقاومت است مواجه خواهیم بود اما نکته قابل توجه نسبت به محور مقاومت و جامعه اسلامی این است که متحد بمانیم و یکپارچگی خود را در مواجهه با صهیونیست ها از دست ندهیم، خواه نخست وزیر این رژیم کودک کش بنت، لاپید، نتانیاهو باشد یا قبل از آنها شیمون پرز کسی که حتی به او هدیه جایزه صلح نوبل را هم دادند، در حالی که همه به قاتل، مجرم و کودکش بودن او اذعان دارند.

سازش کنندگان با صهیونیست ها از اهل سنت نیستند / مقاومت امکان نابودی اسرائیل در کوتاهترین زمان را دارد

تمام صهیونیست ها قاتل هستند

صهیونیست‌ها قصد ضربه زدن به ما و کشتن ما را دارند امروز به روشی و دیروز به روشی دیگر به همین دلیل است که معتقد هستم تمام آنها قاتل هستند و هیچ تفاوتی بین آنها نیست.

محور مقاومت آمادگی کامل دارد

خدا را شاکرم به این دلیل که محور مقاومت امروز آمادگی کاملی برای مقابله تهدید های نتانیاهو، بنت، لاپید یا سایر مقامات رژیم صهیونیستی را دارد.

هدف قرار دادن فرماندهان مقاومت در جمهوری اسلامی یا در عراق به شهادت رساندن حاج قاسم سلیمانی و هیئت همراهش در فرودگاه‌ عراق یا هجوم به سوریه و هدف قرار دادن فرودگاه غیرنظامی دمشق از بین بردن سالن‌ها و باند فرودگاه ذره‌ای خلل در عزم ما ایجاد نمی کند.

قدرت برتر پهپادی حزب الله

مایل هستم به اتفاقی که چندی پیش در لبنان افتاد نیز اشاره کنم: بعد از آنکه رژیم صهیونیستی قصد دست درازی به میدان نفتی مورد منازعه لبنان و فلسطین اشغالی را داشت علیرغم اینکه مقاومت اسلامی و حزب الله در لبنان برای رصد و بررسی ماجرا دفعات بسیاری و در زمان های مختلف پهپادهایی را برای جمع آوری اطلاعات ارسال کرده بود، اما در این مناقشه بعد از حضور آمریکایی‌ها در این میدان نفتی با تمام تجهیزات برای حمایت از صهیونیست‌های اشغالگر، حزب الله سه فروند پهپاد با دقت تصویربرداری بالا برای اثبات حضور و برتری خود به منطقه ارسال کرد که این بیانگر عزم جدی حزب الله لبنان برای دفاع از حق مشروع مردم لبنان و در صورت نیاز مواجهه رو در رو با اشغالگران می باشد.

در واقع این مقاومت است که لحظه به لحظه با اراده و عزم جدی برای پیروزی در انتظار کوچکترین اشتباهی از سوی دشمن است؛ مجددا تاکید می کنم مقاومت امروز از لحاظ امکانات قدرت و پتانسیل بسیار متفاوت تر از مقاومت در گذشته است به عنوان مثال مقاومت اسلامی در جنگ سال ۲۰۰۶ میلادی با ارتش غاصب رژیم صهیونیستی موشک های هوشمند و نقطه زن نداشت اما امروز با کوشش خستگی ناپذیر مجاهدین در جبهه مقاومت علاوه بر تجربه های ارزشمند، ارزنده و با اهمیت موشک های هوشمند و امکانات نوین و گسترده در اختیار مبارزان می باشد.

دشمنان می دانند امکان مواجهه با مقاومت وجود ندارد

دشمنان می دانند که برای آنها امکان مواجهه با مقاومت وجود ندارد؛ یک نمونه بارز این باور را می توان عدم قدرت نیروهای آمریکایی برای پاسخ دادن به بمباران پایگاه نظامی عین الاسد پس از شهادت حاج قاسم سلیمانی توسط نیروهای شیطان صفت آمریکایی دانست که این خود بیانگر تهی بودن تهدیدات دشمنان می باشد.

لازم است به این نکته توجه کنیم که در این ماجرا ما درباره یک شخص عادی صحبت نمی کنیم بلکه از ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا که مشهور به ظلم، ستم، دیوانگی و جنون است ودنیا گمان می‌کرد او توانایی پاسخ دارد صحبت می کنیم.

با جمع بندی این موارد در می یابیم که تمام تهدیدات دشمنان توخالی بوده و سخنان گزاف سردمداران استکبار هیچگونه ترسی در دل نیروهای مقاومت ایجاد نمی کند مهمترین دلیل بر صدق این کلام، نیروهای مقاومت در غزه هستند که با همان موشکهای کم و محدود خویش توانستند لرزه بر پیکره رژیم غاصب صهیونیستی بیاندازد.

موشک های مقاومت می تواند اسرائیل را در کوتاهترین زمان از بین ببرد

امام خمینی (قدس الله سره) روزی فرمودند که «اگر تمام مسلمانان با یکدیگر متحد شوند و هر کدام از آنها دلو آب بر روی رژیم صهیونیستی بریزد قطعاً اسرائیل از صحنه وجود حذف خواهد شد». امام خمینی در آن روز از یک دلو ساده صحبت می کردند، اما امروز الحمدلله توانایی های مقاومت فراتر از تصورات پیشرفت کرده و موشک های مقاومت می توانند اسرائیل را در کوتاهترین زمان ممکن از بین ببرند.

رهبری بی نقص امام خامنه ای

امروزه فرماندهان و فرزندان مقاومت از سیدحسن نصرالله تا برادرانمان در حماس و از جهاد اسلامی در غزه تا حشدالشعبی و از برادر عزیز عبدالملک الحوثی تا تمام نیرو های مقاومت همگی روحیه ای قوی و شکست ناپذیر دارند. منشأ این روحیه اعتقاد به وعده های خداوند متعال و باور به سخنان امام خمینی رحمة الله علیه و پس از ایشان شخصیت راسخ و رهبری بی نقص امام خامنه ای (حفظه الله) می باشد.

من از این تریبون استفاده کرده و از امام خامنه ای (حفظه الله) تشکر می کنم که همواره از فرزندان خویش در مقاومت حمایت می کنند و رغم همه تحریم ها و فشارها ذره‌ای از این مسیر پا پس نکشیدند و ان شاءالله ما هم به پیروی از ایشان در این مسیر ثابت قدم خواهیم ماند.‌

گفتگو: حسین علیزاده

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha