پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سید مقتدی صدر رهبر جریان صدر عراق

حوزه/ رهبر جریان صدر از مقامات قضایی عراق خواست برای منحل کردن مجلس نمایندگان عراق، تا مدت زمانی حداکثر هفته آینده تلاش کنند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، مقتدی صدر رهبر جریان صدر از مقامات قضایی عراق خواست برای منحل کردن مجلس نمایندگان عراق، تا مدت زمانی حداکثر هفته آینده تلاش کنند.

وی همچنین از برهم صالح رئیس جمهور عراق خواست زمانی را برای اجرای انتخابات زودهنگام کشور تعیین کند.

رهبر جریان صدر در صفحه تویتر خود نوشت: انحلال پارلمان نیازمند تشکیل جلسه پارلمان است تا به صورت کامل منحل شود، اگر چه در آن فراکسیون هایی هستند که به سهمیه خواهی و فساد اصرار می ورزند و هرگز تسلیم خواست ملت در انحلال پارلمان نخواهند شد.

مقتدی صدر خطاب به مقامات قضایی به ویژه رئیس شورای عالی قضایی گفت: بعد از پایان مهلت انتخاب رئیس جمهور و مأمور کردن نخست وزیر به تشیکل دولت سهمیه خواه و اکثریت ملّی یا مستقل و به دور از شخصیت های قدیمی که ملت از آن ناامید شدند و اگرچه فاسد نباشند، امّا کوتاهی داشته اند، لذا از دستگاه قضا امید داریم که علی رغم فشار های سیاسی و امنیتی، برای انحلال پارلمان طی مدت حداکثر هفته آینده و مأمور کردن رئیس جمهور به تعیین موعد انتخابات زود هنگام مشروط به شروط که بعداً اعلام خواهیم کرد، وارد میدان عمل شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha