پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کاظم صدیقی در خطبه‌های نمازجمعه تهران

حوزه/ امام جمعه موقت تهران با اشاره به وعده الهی در حل مشکلات عنوان کرد: مشکلات هر قدر زیاد باشد قدرت خدا برتر است،‌ در قرآن کریم نیز به صراحت برای حل مشکلات راهکار وجود دارد و هر کسی تقوا داشته باشد خدا در کارش سهولت می‌گذارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران، امروز جمعه ۲۱ مرداد در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به پیروزی های جهاد اسلامی فلسطین در جنگ با رژیم صهیونیستی گفت: روزی رژیم صهیونیستی با تمام کشورهای عربی مقابله می‌کرد و پیروز می‌شد و به غرور کاذبی رسیده، بود اما انقلاب جمهوری اسلامی که واقع شد و بعد از آن با تشکیل حزب‌الله لبنان، شاهد این بودیم که‌ در ۳۳ روز مجاهدین حزب‌الله به رژیم صهیونیستی شکست سنگینی وارد کردند و این نشانه نصرت خدا برای کسانی  است که در راه خدا جهاد می‌کنند. 

وی افزود: در روزهای گذشته نیز شاهد این بودیم که در ۳ روز فقط جهاد اسلامی ۱۱۰ موشک به رژیم صهیونیستی پرتاب کرد و این مزدوران را در لانه‌هایشان فرو برود و مجبورشان کرد تسلیم شوند.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی در ادامه سخنانش با اشاره به وعده الهی در حل مشکلات عنوان کرد: مشکلات هر قدر زیاد باشد قدرت خدا برتر است،‌ در قرآن کریم نیز به صراحت برای حل مشکلات راهکار وجود دارد و هر کسی تقوا داشته باشد خدا در کارش سهولت می‌گذارد. تقوای مسئولیتی و حکومتی نیز جامعه را نجات می دهد و جامعه با تقوا از سختی ها به راحتی عبور می کند.

خطیب جمعه تهران با اشاره به پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره خیام در روزهای گذشته گفت: ماهواره خیام جزو دستاوردهای جدید علمی بود و سنجش را در مدار ۵۰۰ کیلومتری زمین انجام ‌دهد.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی تصریح کرد: متخصصین و دانشمندان‌ کشور از اطلاعات مفید این ماهواره در مرزبانی، حفاظت از جنگل و... می‌توانند استفاده کنند و این ماهواره  اطلاعات خوبی رو در اختیار مسئولین قرار می‌دهد.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی با اشاره به لزوم گرفتن تضمین در مذاکرات افزود: مسئله هسته‌ای و مذاکرات از ناحیه ایران در راستای عمل به تعهدات چند جانبه ادامه دارد و کارشکنی‌ها همیشه از سوی دولت های پوشالی غربی بوده است. در ادامه مذاکرات باید تضمین های لازم گرفته شود و علاوه بر آن راستی آزمایی کردن هم  لازم است. 

وی گفت: برخی رسانه ها و مزدوران غربی به دروغ ادعا می‌کردند فشار اقتصادی وارد شده به مردم باعث بی دین شدن آن ها شده ولی حضور میلیونی در محرم امسال نشان داد مردم بیشتر از گذشته حاضر در صحنه های دینی حاضر هستند.

وی ادامه داد:‌ امروز هم که سکولارها می‌گویند امامت امر زمینی است و آسمانی نیست ادامه حرکت یزیدیان است و از نور امامت و هدایت آن واهمه دارند؛ اما امام راحل با الهام از عاشورای امام حسین (ع) از خون‌های پاک جوانان این مرز و بوم کمک گرفت و مسئله امامت و ولایت را در ایران به باور تبدیل کرد و امروز مردم ما مسئله ولایت فقیه را حرکتی در مسیر حرکت ائمه اطهار می‌دانند. 

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی با تأکید بر لزوم امر به معروف و نهی از منکر گفت: امر به معروف و نهی از منکر یک جریان حیات، وحدت و دلسوزی است و همه مأمور حفظ دین هستیم. 

وی ادامه داد: خدا مردم ساکت را با ظالم جهنمی یک جا می‌سوزاند و امر به معروف و نهی از منکر یک جریان حیاتی زندگی است. خواص باید فریاد بزنند و مردم هم باید زیر پرچم امر به معروف و نهی از منکر قدم بزنند. ما همه مامور به عمل به دین هستیم. دین یک مجموعه است و مانند بدن ما است، اگر کسی انگشتش شکسته باشد رها نکنید اول باید قلب را اصلاح کرد بعد به سایر امور پرداخت.

خطیب نماز جمعه تهران خاطرنشان کرد: مسئله ای که همیشه باید تکرار کرد، هوشیاری، امیدواری، توکل، اتحاد، ولایتمداری و باور به نیابت ولایت فقیه از امام عصر است.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی ادامه داد: مردم باید در نهایت آرامش در صحنه آماده باشند و در رفع مشکلات دولت خود را یاری کنند و در رفع نواقص دست به دست هم بدهند.  

وی اضافه کرد: مبارزه با تحریف که امروز هم بالاترین خطر در انقلاب ما که هم آسمانی و هم مردمی است، از دیگر اهداف امام حسین (ع) بود. بی مسئولیتی، بی تفاوتی و نظاره گر ظلم بودن و مظلوم را از اسارت ظالم بیرون نکشیدن از گناهان کبیره است.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران ادامه داد: پهپادهای ما در شرایطی که در این ۴۳ سال قدرتمان رو به افزایش بوده، مجهز به امکانات لیزری و سایر امکانات است مورد اقبال دنیا و روسی‌ها قرار گرفته است.

وی با اشاره به روند مذاکرات هسته‌ای ایران با اروپایی‌ها، گفت: ایران در این مذاکرات به تمام تعهدات خود پایبند بوده و کارشکنی از جانب قدرت‌های پوشالی جنگلی بوده است.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی عنوان کرد: بعضی فعالین شبکه‌های مجازی به دنبال آن هستند تا امنیت آبرویی برای کسی باقی نماند، طوری که در جریان سیل و آبادان این ناجوانمردها به قدری این مشکلات را بیان و تکرار کردند تا در مردم ما ناامیدی ایجاد شود و این در حالی است که در کشور بلژیک سیل اتفاق می‌افتد با تلفات بیشتر و در آمریکا ساختمان فرو می ریزد با تخلف بیشتر اما رسانه‌های خارجی تنها به یک بار گفتن اکتفا می‌کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha