جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه رشت

حوزه/ امام جمعه رشت گفت: دستاوردهای جوانان ایرانی مایه افتخار کشور و جمهوری اسلامی است که بدخواهان آن‌ها را نادیده می‌گیرند و از آنجایی که این دانش تاکنون در اختیار کشورهای غربی بود، شاهد عصبانیت غرب و غرب‌دوستان از موفقیت فضایی ایران هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین رسول فلاحتی در خطبه‌های آیین عبادی سیاسی نماز جمعه رشت با اشاره به جوسازی رسانه‌ای دشمن درباره ماهواره خیام، اظهار داشت: این ماهواره هشتمین ماهواره پرتاب شده ایران است و عمده‌ترین فعالیت آن نظرسنجی از راه دور، پایش منابع آبی، حوادث و بلایای طبیعی، رصد ساخت و سازهای غیر مجاز، مقابله با جنگل خواری و پایش مخاطرات محیط زیست است.

وی افزود: از سازمان فضایی جمهوری اسلامی و جوانان ایرانی که با دانش و توانمندی خود چنین دستاوردی را متوجه ایران کردند تقدیر می‌کنیم.

نماینده ولی فقیه در گیلان حضور ایران در فضا را یک قدرت تلقی کرد و گفت: دستاوردهای جوانان ایرانی مایه افتخار کشور و جمهوری اسلامی است که بدخواهان آن‌ها را نادیده می‌گیرند و از آنجایی که این دانش تاکنون در اختیار کشورهای غربی بود، شاهد عصبانیت غرب و غرب‌دوستان از موفقیت فضایی ایران هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی تصریح کرد: ملکیت این ماهواره برای ایران است و دلیل پرتاب آن از پایگاه کشور قزاقستان بخاطر هزینه ارزان پرتاب ماهواره از آنجا است.

خطیب جمعه رشت با اشاره به اینکه امروز جمهوری اسلامی با قدرت در دنیا نقش‌آفرینی کرده و شاخ آمریکا را درهم‌شکسته است، بیان کرد: آمریکایی‌ها معتقدند دو قدرت نو ظهور چین و روسیه در کنار جمهوری اسلامی ایستاده‌اند و بر دنیا سایه افکنده‌اند، روسیه را با جنگ درگیر کردند تا بتوانند دنیا را متوجه ایران کنند و همین شیوه علیه چین نیز در حال انجام است.

وی با محکوم کردن دخالت آمریکا در امور کشورهای مختلف اظهار داشت: دخالت آمریکا از هزاران کیلومتر آن طرف تر در امور تایوان باعث تنش در منطقه آسیا شده و به بیان دیگر آمریکا مانند ماجرای اوکراین، به دنبال فروش سلاح به تایوان و کاهش قدرت اقتصادی و نظامی چین است.

امام جمعه رشت با قدردانی از عزاداران حسینی گفت: پس از سه سال کرونا، مردم ایران با تجمع عاشورایی، عرض ارادت خودشان را به ساحت مقدس سیدالشهدا(ع) نشان دادند.

وی با اشاره به برگزاری عزاداری در کشورهای مختلف برای سیدالشهدا(ع) یادآور شد: مراسم عزاداری امام حسین(ع) مختص ملت ایران نبوده و در کشورهای بسیاری حتی در اروپا و غرب برای سیدالشهدا(ع) عزاداری می‌کنند و حتی در ۴۰ شهر نیجریه با وجود حمله پلیس این کشور به عزاداران، مراسم عزاداری برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به پیروزی حماس در مبارزه سه روز با رژیم اشغالگر قدس، گفت: اسرائیل در مقابل جریان مقاومت درمانده شده است.

لازم به ذکر است که نمازگزاران بین نماز جمعه و نماز عصر برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین و محکومیت جنایات صهیونیست‌ها، شعار مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا سر دادند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha