شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه جامعه قدردان شهدای مدافع حرم است، گفت: دشمن متوجه شده که به سادگی نمی‌تواند با جبهه مقاومت مقابله کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی امروز در خطبه‌های نماز جمعه همدان ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا و گرامیداشت روز مقاومت اسلامی، اظهار داشت: قبل از سال ۲۰۱۱ و جریان بیداری اسلامی و بحران در سوریه، آمریکا به بشر اسد نسبت به حمایت از محور مقاومت تذکر داده بود.

وی افزود: آمریکا در پیام خود تاکید کرده بود که اگر سوریه دست از ارتباط با ایران بردارد، بستر فعالیت اقتصادی را برای او فراهم می‌کنند، اما زمانی که سوریه این پیشنهاد را نپذیرفت، بحران در سوریه به وجود آمد.

امام جمعه همدان با تأکید بر اینکه هدف از این جنگ، تضعیف جبهه مقاومت بود، مطرح کرد: مشکل استکبار، سوریه و بشار اسد نبود، بلکه سیاست کلان آنها توسعه اقتدار رژیم صهیونیستی در منطقه و تضعیف امنیت کشور ما بود.

وی با اشاره به اینکه شهید همدانی‌ها و شهید سلیمانی‌ها سوریه را از سقوط قطعی نجات دادند، مطرح کرد: شهید همدانی به عنوان یک نیروی مستشاری، بسیج مردمی را در سوریه تشکیل دادند و باعث شدند خود مردم سوریه کار اصلی را انجام دهند.

شهید همدانی‌ها و شهید سلیمانی‌ها سوریه را از سقوط قطعی نجات دادند

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه نگاه جمهوری اسلامی ایران به تحولات آینده است، خاطر نشان کرد: به برکت خون شهدای مدافع حرم و شهید همدانی‌ها، همان طور که رهبر معظم انقلاب نیز اخیرا در نامه خود اشاره کردند، امروز مقاومت تنها در بخش کوچکی از جبهه خود، در مقابل اسراییل ایستاده و دشمن توانایی مقابله با آن را ندارد.

وی با اشاره به رشد توسعه کمّی و کیفی جبهه مقاومت، یادآور شد: امروز شبکه قوی در جبهه مقاومت در منطقه شکل گرفته است که هر کدام به تنهایی می‌تواند در مقابل اسرائیل بایستد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با تاکید بر اینکه جامعه قدردان شهدای مدافع حرم است، گفت: دشمن متوجه شده که به سادگی نمی‌تواند با جبهه مقاومت مقابله کند.

جامعه قدردان شهدای مدافع حرم است

وی با بیان اینکه اینکه برخی با تساهل و عدم درک صحیح، گاهی اوقات حرف‌هایی علیه جریان مقاومت می‌زنند که درک صحیحی از امنیت دینی و ملی کشور ندارند، خاطر نشان کرد: به خوبی در جهان ثابت شده است که سیاست و راهبرد جمهوری اسلامی در منطقه موفق بوده است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان همدان در ادامه به برگزاری مذاکرات ۵+۱ اشاره کرد و گفت: امروز رسانه‌های دشمن به دنبال فرافکنی هستند و به نحوی اخبار را مطرح می‌کنند که اختلاف آنها با ایران، تنها بر سر خروج و یا عدم خروج سپاه از تحریم‌ها است.

جمهوری اسلامی امروز از موضع قدرت در حال مذاکره است

وی افزود: در حالی که واقعیت این نیست و این موضوع یک مسئله فرعی است، چرا که مساله اصلی جمهوری اسلامی این است که همه تحریم‌ها باید کنار رود و کشور از منافع اقتصادی برجام منتفع شود.

امام جمعه همدان با بیان اینکه دولت اصرار دارد تا تحریم‌ها برداشته شود و طرف مقابل برای عدم خروج مجدد تضمین محکم دهد، خاطر نشان کرد: مومن از یک جا دو بار گزیده نمی‌شود و لذا امروز باید طرف مقابل تضمین محکم برای عدم روی دادن اتفاقات گذشته را بدهد.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی امروز از موضع قدرت در حال مذاکره است، گفت: کشور امروز توانایی فنی بالایی دارد و دشمن نیز این موضوع را به خوبی می‌داند و لذا اینکه بمب اتم نمی‌سازیم به آن دلیل است که نمی‌خواهیم و نیازی به آن نداریم.
نماینده ولی فقیه در استان همدان تصریح کرد: جمهوری اسلامی هر کاری بخواهد انجام دهد از دیگران اجازه نخواهد گرفت و لذا موضع او، قدرتمندانه است.

هیچ متنی بدون موافقت جمهوری اسلامی نهایی نیست

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی خودش با لحاظ کردن منافع ملت تصمیم خواهد گرفت، اظهار داشت: اینکه گفته می‌شود متن نهایی توافق تهیه شده است، چنین چیزی وجود ندارد، چرا که هیچ متنی بدون موافقت جمهوری اسلامی نهایی نیست.

رئیس شورای حوزه استان همدان با تقدیر از هیئت‌های مذهبی و مردم عزادار در همراهی‌ها و برگزاری مراسم عزای سیدالشهدا(ع)، یادآور شد: در کنار تمام اقدامات خوب، نواقصی نیز در همدان وجود دارد که از جمله آن می‌توان به نبود یک عزاداری منسجم و بزرگ اشاره کرد که نبود آن مشهود بود.

وی ادامه داد: دارالمومنین همدان که ارادت ویژه‌ای به ساحت امام حسین(ع) دارد نیازمند برگزاری یک تجمع بزرگ است و باید متولیان برای اجرای آن در سال‌های آینده تدبیر کنند.

مسئولان از قبل زمان قطعی‌ آب را به مردم اعلام کنند

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی در بخش پایانی خطبه‌های نماز جمعه این هفته همدان، با اشاره به اینکه در همدان با مشکل کم آبی روبرو هستیم، گفت: متاسفانه با وجود کم آبی و عدم بارش باران، با مشکل آب و قطعی آب در شهر همدان مواجه هستیم اما لازم است که مسئولان از قبل زمان قطعی‌ها را به مردم اعلام کنند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha