شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مرحوم حجت الاسلام محمد نصیری

حوزه/مراسم بزرگداشت حجت الاسلام مصطفی نصیری طلبه جهادی که پیش از رسیدن به محل تبلیغ اسیر سیل شد، عصر امروز با حضور شعرای آیینی در تالار مرکزی شهر در قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، مراسم بزرگداشت حجت الاسلام مصطفی نصیری عصر امروز با حضور شعرای آیینی در تالار مرکزی شهر برگزار شد.

این طلبه جهادی و همسرش در حادثه سیل جنوب در راه سفر تبلیغی جان خود را از دست دادند.

شعرای حاضر در جلسه در رثای این دوست سفر کرده که خود نیز از شعرای آیینی بود، به قرائت اشعاری در رثای اهلبیت عصمت و طهارت پرداختند.

روستای همت آباد از توابع شهر رفسنجان، مکانی بود که این طلبه در آن برای آخرین بار به کار فرهنگی پرداخت؛ این در حالی است که او در این جهاد تنها نبود و همراه با همسر خود برای بچه های روستا کلاس های زبان و نقاشی برگزار می کردند؛ و این دو یار دغدغه مند چهره فرهنگی روستا را دوشادوش هم متحول می کنند و خود حاج آقا هیئت برای روستا تشکیل می دهد.

به گفته اهالی روستای همت آباد، شیخ مصطفی ارادت ویژه ای به حضرت زهرا(س) داشت و در آخرین هماهنگی برای دهه محرم گفته بود که امسال می خواهد هیئت روستا را به پیاده روی اربعین ببرد.

حجت الاسلام نصیری که شاعری آیینی بود، به اقرار دوستانش، بسیار دلسوز فقرا و پیگیر امورات آنان بود و تا کاری برای آنان نمی کرد، دست بردار نبود و به جز همت آباد رفسنجان، در یک هیئت در تهران هم فعال بود.

شیخ مصطفی در هیچ شرایطی، حتی در اوضاع سیل دست از جهاد برنداشت و همسر او تک دختر خانواده ای در مشهد بود که به طلبه دختر نمی دادند؛ اما پس از ازدواج آن ها، اخلاق مصطفی زبانزد فامیل می شود.

همسر این روحانی جوان به دلیل شرایط خاص بارداری قرار بود مدتی به مشهد نزد خانواده برود؛ هر دو عازم ایستگاه راه آهن می شوند؛ اما بدون اینکه خود بدانند قبل از آن در ایستگاه دیدار معبود توقف می کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha