جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله مهدوی

عضو خبرگان رهبری گفت: ما تا امروز چندین بار برای رئیس کنونی صداوسیمای جمهوری اسلامی جهت حضور و گفت‌وگو در استان پیغام داده‌ایم، ولی متأسفانه نشانه‌ها حاکی از آن است که آن تفقهی که باید مسئولان پایتخت‌نشین به استان‌ها ندارند.

آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در اصفهان، پیرامون جلسه اخیر شورای جامعه ائمه جماعات اصفهان اظهار کرد: در هر جلسه شورای جامعه ائمه جماعات و روحانیون اصفهان در راستای مطالبه‌گری اجتماعی، با حضور یکی از مدیران کل دستگاه‌های استان برگزار شد.

وی با بیان اینکه جلسه اخیر شورای جامعه ائمه جماعات و روحانیون اصفهان با حضور مدیرکل صداوسیمای استان به همراه معاونین، در مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان برگزار شد، عنوان کرد: در ابتدا مدیرکل صداوسیمای استان گزارشی از عملکرد سالانه خود برای روحانیون ارائه داد و در ادامه ائمه جماعات نیز مجموعه پیشنهادها و انتقادات به جا را نسبت به برنامه‌ها مطرح کردند.

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: همه انتقادات و پیشنهادهای روحانیون در راستای تقویت ارکان نظام و اعتلای فرهنگ جامعه اسلامی ایران است.

اشکالات جدی در صداوسیمای کشور وجود دارد

وی با اشاره به درخواست ائمه جماعات اصفهان برای استمرار این‌گونه جلسات، گفت: نکته‌ای که در این جلسات خودنمایی می‌کند آن است که ریشه و نبض حدود۸۰درصد انتقادات و پیشنهاداتی که از سوی اقشار مختلف به عملکرد صداوسیما وارد می‌شود، در سیاست‌های تهران و مدیران صداوسیمای کشور نهفته است.

امام‌جمعه موقت اصفهان ادامه داد: براین‌اساس اغلب مدیران استان‌ها، موارد بیان شده را به تهران و سیاست‌ها ارجاع می‌دهند که مطلبی درست است، اما باید توجه داشت رئیس صداوسیمای کشور فقط رئیس صداوسیمای تهران نیست و وقتی رهبر معظم انقلاب حکمی برای مدیری می‌زنند، نگاهی برای مدیریت کل کشور را دارند.

رئیس صداوسیمای کشور فقط رئیس صداوسیمای تهران نیست

وی افزود: انتظار از رئیس صداوسیمای کشور این است که مکرراً در استان‌های مختلف کشور از جمله اصفهان حضور پیدا کرده و با اقشار مختلف و آحاد جامعه دیدار و از نقطه‌نظرات آنها استفاده کند.

آیت‌الله مهدوی تصریح کرد: نباید تهران و دستگاه‌های پایتخت‌نشین، فرهنگ و دستورالعملی را برای کل کشور ابلاغ کنند، درحالی‌که اقشار و اصناف مختلف جامعه نیازمند گفت‌وگو با رئیس رسانه ملی دارند.

عضو خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: ما تا امروز چندین بار برای رئیس کنونی صداوسیمای جمهوری اسلامی جهت حضور و گفتگو در استان پیغام داده‌ایم، ولی متأسفانه نشانه‌ها حاکی از آن است که آن تفقهی که باید، مسئولان پایتخت‌نشین به استان‌ها ندارند.

وی ادامه داد: ما شاهدیم که مشکلات و انتقاداتی که در سطح استان‌ها از سوی علما، فرهیختگان و نخبگان جامعه نسبت به برنامه‌های صداوسیما بیان می‌شود، هیچگاه اصلاح نمی‌شود، چرا که گویی این مشکلات برای مسئولان تهران‌نشین امری عادی است.

امام‌جمعه موقت اصفهان توضیح داد: حل نشدن مشکلات کشور ریشه در دو امر دارد یا آنکه مدیران تهران‌نشین خبری از انواع معضلات و انتظارات در استان‌ها ندارند و یا آنکه درگذشته مانع در این مسیر ایجاد شده است.

وی در ادامه متذکر شد: به‌عنوان نمونه موضوع پخش اذان زنده جوانان از رسانه ملی، از مطالبات ما بود که راجع به چگونگی تحقق آن صدها جلسه با ارگان‌های مختلف چون اوقاف، آموزش‌وپرورش و حوزه علمیه در استان گرفته شد، ولی متأسفانه این موضوع با یک دستور صداوسیمای کشور به‌کلی ملغی شد.

آیت‌الله مهدوی افزود: این‌چنین دستورات مدیران پایتخت‌نشین متأثر از عدم توجه به پشت‌صحنه تصمیم‌گیری‌ها و اولویت‌ها در استان‌ها است.

وی بیان کرد: البته موارد متعددی دیگری هم مورد انتقاد و نظر ما نسبت به برنامه‌ها و سیاست‌های صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران وجود دارد که متأسفانه اصلاً گوش داده نشده است، عدم استفاده از نخبگان و جوانان متخصص بومی در برنامه‌های صداوسیما، عدم تشکیل اتاق فکر لازم و ارتباط اعضای این اتاق فکر با آحاد جامعه از جمله حوزویان و دانشگاهیان یا عدم پخش برنامه‌های ویژه درون‌استانی از شبکه استان و ملی و پخش مطالب غیرمرتبط در همان زمان، از دیگر نکات است.

استاد حوزه خاطرنشان کرد: لازمه حل مشکلات این‌چنینی، اطلاع و آگاهی مسئولان پایتخت‌نشین است که جز با حضور در استان‌ها محقق نخواهد شد، به‌راستی چرا امروز این نوع تفکر در کشور ایجاد شده که برای بهره‌مندی از ظرفیت فوق‌العاده رسانه ملی، نخبگان و علما باید در تهران ساکن شوند، آیا این روش صحیحی است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha