شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
سلمان رشدی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه یزد فتوای تاریخی امام خمینی (ره) را علیه نویسنده مرتد و ناشرین مطلع از محتوای کتاب «آیه های شیطانی» را تشریح کرد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد شمس، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد با اشاره به فتوای تاریخی معمار کبیر انقلاب، امام خمینی (ره) علیه نویسنده مرتد، ناشرین و دست اندرکاران مطلع از محتوای کتاب «آیه های شیطانی» در (٢۵ بهمن ١٣۶٧) عنوان کرد: اگرچه نزدیک به ٣۴ سال از صدور این فتوا می گذرد و امام راحل نیز حدود چهار ماه پس از صدور این فتوا دار فانی را وداع گفتند، اما آنچه که نظر ها را مجذوب خود میکند اثر این فتوای قاطع تاریخی می باشد که پس از گذشت سالهای متمادی، همچنان خواب را از چشم این شیطان صفتان ربوده است.

مدیر حوزه علمیه یزد ادامه داد: یاوه گویانی از دشمنان اسلام که به صورت منطقی و علمی توان مقابله با حقانیت اسلام را نداشته و ندارند و لذا قصد کرده تا علیه مقدسات اسلام موهوماتی را بسازند و منتشر کنند و در خیال باطل خود به واسطه این اعمال شیطانی ارزش دین مبین اسلام را مخدوش نمایند، باید بدانند که این فتوای تاریخی امام راحل (ره) در برابر این دشمنان اسلام همچون سدی مستحکم عمل می کند.

وی افزود: دشمنان اسلام باید بدانند که شیعه و سنی در هر کجای این عالم و در هر حالتی قطعا اجازه نخواهند داد که مقدساتشان مورد اهانت قرار بگیرد و کسانی که این جرأت را به خود میدهند باید بدانند که دلارهای انگلیسی و آمریکایی و یا لقبها و حمایت های صهیونیستی هم نمی تواند مانع خشم مسلمانان و چه بسا همه آزادگان جهان شود، همچون که برای نویسنده مرتد و مهدور الدم کتاب «آیه های شیطانی» هم نشد.

حجت الاسلام والمسلمین شمس با بیان این مطلب که «سلمان رشدی» پس از صدور فتوای تاریخی امام راحل (ره) در عرض یک ماه مجبور شد تا نزدیک به ١۵ مرتبه محل اختفای خود را تغییر دهد و همچنین بعد از گذشت سالهای متمادی در قلب آمریکا در "مؤسسه چاتاکوای غرب نیویورک" مورد حمله قرار گرفت، گفت: اگرچه هتاکان به مقدسات دین اسلام به درک واصل نشوند باید بدانند که هیچ کجای این کره خاکی امنیت نخواهند داشت و دنیا برای آنها همانند زندان خواهد بود.

مدیر حوزه علمیه یزد با یادآوری جریان شهادت «شهید مصطفی محمود مازح» که عزم خود را جزم کرد تا در یک عملیات شهادت طلبانه در سن ٢١ سالگی با نفوذ به محل اختفای «سلمان رشدی» در دوم محرم سال ۱۴۱۰ هجری قمری (۱۴ مرداد ۱۳۶۸ ه. ش)، فتوای امام خمینی (ره) را اجرا کند، و همچنین با اشاره به جمله ای از وصیت نامه این شهید والامقام (جان من و امر ولی)، تأکید کرد: جریان های این چنین و زندگینامه این شهید به جوانان مسلمان معرفی شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha