پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
طبخ 5 هزار غذای نذری برای نیازمندان بیرجند توسط مرکز نیکوکاری رسانه یاران

حوزه/ رئیس قرارگاه جهادی امام حسین (ع) کهگیلویه و بویراحمد بخشی از فعالیتهای فرهنگی و مذهبی انجام شده ماه محرم امسال را شرح داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، هر ساله با فرارسیدن ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، طبخ غذای نذری و پخش آن بین عزاداران حسینی (ع) و نیازمندان توسط علاقه مندان و محبان اهل بیت (ع) براساس سنت‌ و رسم و رسوم هر منطقه انجام می‌شود.

همه با شوق نوکری امام حسین (ع) با توجه به شرایط مالی خود در این ایام از عزادارانی که در تکایا و مساجد حضور پیدا کرده‌اند، پذیرایی می‌کنند، زمان را از دست نمی دهند و شبانه روز هر یک مشغول انجام وظیفه هستند تا بتوانند توشه ای برای آخرت خود جمع کنند.

به سراغ حجت الاسلام سید عبدالحمید خرام، رئیس قرارگاه جهادی امام حسین (ع) استان کهگیلویه و بویراحمد رفتیم تا از اقداماتی که در این ماه پر خیر و برکت انجام داده است جویا شدیم.

حجت الاسلام خرام در ابتدا ضمن تسلیت ایام سوگواری امام سوم شیعیان و یاران با وفایش اظهار کرد: نذری دادن به عزاداران امام حسین (ع) سنتی دیرینه و پسندیده است به ویژه در شب و روز تاسوعا و عاشورا حسینی به اوج خود می‌رسد.

رئیس قرارگاه جهادی امام حسین (ع) کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: گرچه با شیوع ویروس کرونا طی دو سال گذشته نذری دادن در هیئت های مذهبی و عزاداری امام حسین(ع) ممنوع شده بود و هیئت ها موظف بودند، برای حفظ سلامتی عزاداران پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند، اما این قرارگاه نذورات جمع آوری شده را به صورت کمک های مومنانه در بین نیازمندان توزیع کرد.

۱۱ هزار یاسوجی میهمان سفره ابا عبدالله(ع) / توزیع هر شب ۷۲ بسته معیشتی به نیت ۷۲ شهید کربلا

وی در ادامه افزود: با توجه به گسترش واکسیناسیون و کاهش شدت شیوع کرونا، امسال قرارگاه جهادی امام حسین (ع) استان کهگیلویه و بویراحمد بر اساس رسالتی که از ابتدا برای خود تعریف کرده به لطف الهی از اول محرم تا ۱۵ روز بعد از آن قریب به ۱۱ هزار پرس غذای گرم بین عزاداران ابا عبدالله الحسین (ع) و بخشی را هم بین نیازمندان شهر یاسوج تقسیم کرد.

این طلبه جهادی با بیان اینکه پیام امام حسین(ع) گرفتن دست نیازمندانی است که برای حفظ آبرو جلوی کسی دست دراز نمی‌کنند، ادامه داد: هر شب بعد از اتمام عزاداری و پذیرایی از عزاداران، تعداد ۷۲ بسته کمک معیشتی به نیت ۷۲ شهید دشت کربلا بین خانواده ای که نیاز به کمک داشتند توزیع کردیم و سعی بر این بود که نیازمندان واقعی را پوشش بدهیم.

وی در پایان به فعالیت موکب قرارگاه جهادی امام حسین (ع) کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: با هماهنگی های انجام شده و دعوت از مبلغان غرفه ها و برنامه های فرهنگی مختلفی را در کنار موکب با موضوع فرهنگ و فلسفه عاشورای حسینی، پاسخ به مسائل شرعی و اعتقادی و اهمیت نماز، غرفه حجاب و عفاف، مشاوره، برگزاری مسابقات نقاشی ویژه کودکان و نوجوانان با موضوع ماه محرم همراه با اهداء جوایز، توزیع کلیپ‌های سخنرانی، روضه و مداحی، روشنگری درباره افزایش جمعیت اجرا شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • موسوی IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
    0 0
    اگر راست میگه لیستشو ارائه بده