جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تئ

حوزه / نماینده ولی فقیه در کاشان بر لزوم تلاش بیشتر برای کسب علم در حوزه های علمیه تأکید کرد و گفت: باید سنت پیش مطالعه و مباحثه دروس احیا شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سیدسعید حسینی، یک شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ در مراسم آغاز سال تحصیلی مدرسه علمیه المهدی (عج) آران و بیدگل، فعالیت های این مدرسه را قابل تقدیر دانست و اظهار داشت: طلاب اگر می‌خواهند در جامعه اثر گذار باشند در مرحله اول باید با سواد باشند.

نماینده ولی فقیه در کاشان برلزوم تلاش بیشتر برای کسب علم در حوزه های علمیه تاکید کرد و افزود: باید سنت پیش مطالعه و مباحثه دروس احیاء شود.

وی با بیان اینکه مطالعه، تحصیل علم، مباحثه و رفع اشکال در پایه های اول تا دهم باید رعایت شود، تصریح کرد: در صورتی که طلاب این ضرورت ها را به درستی در تحصیل علم رعایت کنند به نتیجه خواهند رسید.

امام جمعه کاشان راه تقرب به امام عصر(عج) را در فکر نکردن به گناه دانست و اظهار کرد: انتظاری که مردم از روحانیون و طلاب دارند بیش از تقوای مردم عادی است. یک طلبه و روحانی اگر می خواهد به خدا نزدیک شود نه فقط نباید گناه بکند بلکه فکر گناه هم نباید در سر خود پرورش دهد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با بیان اینکه امروز با یک کلیپ و یا مطلب مستهجن در فضای مجازی انسان به گناه کشیده می شود، بر ضرورت ارتقاء سواد رسانه ای جامعه تاکید کرد.

امام جمعه کاشان با بیان اینکه طلاب نسبت به مسائل داخلی و خارجی بصیرت داشته باشند، گفت: نصب تصاویر شهدا روی دَر و دیوار مدرسه علمیه المهدی(عج) ما را به یاد ایثار و فداکاری این عزیزان می اندازد.

وی در ادامه نقش روحانیون در آموزش وپرورش را مهم ارزیابی کرد و افزود: حضور روحانیون در مدارس آموزش و پرورش موجب رفع بسیاری از معضلات و آسیب های اجتماعی می شود.

شایان ذکر است، نماینده ولی فقیه در کاشان پس از بازدید سه ساعته از مدرسه المهدی(عج) آران و بیدگل به صورت چهره به چهره با طلاب دیدار و گفتگو کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha