شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر / دیدار رئیس مرکز اسلامی هامبورگ با آیت الله اعرافی

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین مفتح رئیس مرکز اسلامی هامبورگ با آیت‌الله اعرافی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت‌الله اعرافی در دیدارحجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد هادی مفتح رئیس مرکز اسلامی هامبورگ، ضمن تجلیل از فعالیت‌های فاخر این مرکز در برپایی مناسک و مناسبات فرهنگی و مذهبی، به اقدامات ضد انسانی تعداد معدودی از عناصر ضد اخلاق و معنویت در برهم زدن مناسک دینی و مذهبی مسلمانان اروپا را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان ساخت: اقدام ذلیلانه، ضد اسلامی و ضد انسانی خودفروختگان و توهین وقیحانه به ساحت دین، در میان تمام آزادگان جهان مذموم و مطرود است.

مدیر حوزه‌های علمیه، ضمن محکومیت اهانت‌های اخیر گروهی از معاندین علیه پیامبر اعظم(صلی‌الله علیه و آله)، قرآن کریم و اهل‌بیت علیهم‌السلام؛ این‌گونه اقدامات قبیح را خلاف هرگونه مبانی انسانی، اخلاقی و موازین حقوق بشر دانست.

وی این اقدام شنیع را نه‌تنها بی‌احترامی به قرآن و اسلام، بلکه اهانت به همه کتب آسمانی و ادیان الهی توصیف کرد و اظهار داشت: لازم است همه حق‌طلبان، اندیشمندان و علاقه‌مندان به حقوق بشر، مخصوصاً مسئولین کشور آلمان، ضمن محکومیت این اقدام ضد انسانی، واکنش درخور توجهی را نسبت به این مزدوران ضد حقوق بشر داشته باشند.

آیت‌الله اعرافی در بخش دیگری از سخنان خود بر اهمیت فعال‌سازی و بهره‌گیری از ظرفیت نخبگانی مسلمانان بومی مناطق تأکید کرد و اظهار داشت: پیگیری توافقات و تفاهم‌نامه‌های همکاری حوزه‌های علمیه و مراکز اسلامی جهان، نقش بسزایی بر ارتقاء فرهنگ دینی جوامع خواهد داشت.

نقش برآب شدن توطئه بدخواهان در بر هم زدن مناسبات مذهبی در کشورهای اروپایی

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مفتح، در بخشی از این دیدار گزارشی از فعالیت‌های فرهنگی مرکز اسلامی هامبورگ در ایام محرم ارائه کرد و خاطرنشان ساخت: امسال شاهد حضور وصف‌ناپذیر مشتاقان اهل‌بیت علیهم‌السلام و استقبال ایشان از مناسبات مذهبی در ایام محرم بودیم.

رئیس مرکز اسلامی هامبورگ در بخش پایانی سخنان خود گزارشی از دسیسه‌های شوم ضد دین و مخالف اسلام در بر هم زدن مناسبات مذهبی در کشورهای اروپایی ارائه کرد و ابراز داشت: تعداد معدودی از عناصر خودفروخته قصد بر هم زدن مناسبات مذهبی داشته، اهانت‌هایی را به ساحت مقدس قرآن کریم نمودند که با درایت و حکمت دینی مسلمانان اروپا نقش بر آب شد و مجامع و شوراهای اسلامی اروپا بیانیه‌هایی را علیه این اقدام ضد انسانی و خلاف حقوق بشر صادر نمودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha