پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
رئیس کل دادگستری فارس

حوزه/ رئیس کل دادگستری استان فارس خبرنگار را طرف‌دار قانون دانست و گفت: با همه شرایطی که وجود دارد هنوز پس از چهار ماه یک جلسه دادگاه مطبوعات تشکیل نشده است؛ در این زمینه دادگستری نیز همراه با خبرنگاران است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی پیش از ظهر امروز در نشست رسانه ای که در مجتمع شهید قدوسی برگزار شد، با اشاره به اینکه کار خبرنگار دشوار است، اظهار کرد: برخی مواقع خبرنگاران برای تهیه یک گزارش مورد اهانت قرار می گیرند.

وی در ادامه با تأکید حفظ حریم خصوصی اضافه کرد: خبرنگاران باید تعامل مطلوبی با دستگاه قضائی داشته باشند تا ما نیز بتوانیم کارهایی که قرار است صورت گیرد را انجام دهیم.

رئیس کل دادگستری فارس خبرنگار را طرفدار قانون دانست و عنوان کرد: نباید با بی قانونی خبری را منتشر کرد؛ خبرنگار باید حق طلب باشد.

وی ادامه داد: با همه شرایطی که وجود دارد هنوز پس از چهار ماه یک جلسه دادگاه مطبوعات تشکیل نشده است؛ در این زمینه دادگستری نیز همراه با خبرنگاران است.

وی در خصوص فضای مجازی نیز خاطرنشان کرد: عده ای در فضای مجازی از کاه کوه می سازند؛ برخی مواقع باید فرصت دهیم مسئولان کار خود را انجام دهند نباید با اتهام زنی کاری را انجام دهد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی با تصریح اینکه دادگستری مطابق سند تحول قضائی حرکت می کند، افزود: مجموعه قضائی فارس حدود ۴۸ درصد تغییر و تحول پیشرفت داشته است؛ کاهش اطاله دادرسی به نحو مطلوبی پیش می رود.

وی در خصوص الکترونیکی شدن برخی از بخش های در دادگستری نیز گفت: ابلاغ های قضائی و دادرسی ها به صورت الکترونیکی انجام می شود.

رئیس کل دادگستری استان فارس با اشاره به رفع تصرف اراضی ملی، اظهار کرد: عده ای به اراضی ملی دست درازی می کنند که در این چهار ماه گذشته ۸۲۰ هکتار رفع تصرف شده است، همچنین حدود ۷۱ کارگاه تولیدی را به چرخه تولید برگردانده ایم.

وی صلح و سازش در استان فارس را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: ۳۳ پرونده قتل صلح و سازش شده است؛ میان استان های بزرگ کشور در پرونده ها جرائم خشن روند کاهشی را دارا هستیم.

رئیس کل دادگستری فارس خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط، استان فارس یکی از امن ترین استان های کشور برای مردم، سرمایه‌گذار، کسانی که می خواهند کار اقتصادی و رسانه ای کنند، است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha