پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 1039623
۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۷
تصاویر / گردهمایی مسئولین کمیته های فرهنگی وآموزشی ستاد اربعین حسینی

حوزه/ مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین قزوین از ثبت نام ۲۰ هزار قزوینی در سامانه سماح خبر داد و اعلام کرد که این آمار در حال افزایش است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین ،حجت الاسلام عباس افشار، ظهر امروز در همایش مسئولین کمیته های فرهنگی وآموزشی ستاد اربعین حسینی که در سالن اجتماعات حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره) برگزار شد گفت: پیاده‌روی در مسیر زیارت امام حسین(ع) نشان دهنده محبت و ارادت به حضرت است.

وی خاطرنشان کرد: ضرورت دارد در قیام عاشورا بیاندیشیم که فلسفه عاشورا چه بوده است؟. همه عزت و آبروی ما از محرم و صفر و حرکت در مسیر اهل بیت(ع) است و اربعین راهنمایی است تا ما راه درست را گم نکنیم.

افشار اظهار کرد: اگر بخواهیم باور کنیم که خون شهدا هدر نرفته باید به اربعین بنگریم؛ حرکت بیش از ۲۰ میلیون زائر در مسیر پیاده‌روی اربعین نشان می‌دهد که تفکر امام و شهدا به بار نشسته است.

رابط بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت استان قزوین عنوان کرد:در حال حاضر ۲۰ هزار نفر از استان قزوین در سامانه سماح برای اعزام به پیاده روی اربعین حسینی ثبت نام کرده اند که در روز های آینده این رقم افزایش خواهد یافت.

افشار بیان کرد: تمامی اعضای کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین استان قزوین در جلسات مختلف با مسئولین استان بر آمادگی بیشتر تاکید کرده اند.

وی همچنین به فعالیت رسانه ای صدا وسیمای مرکز قزوین در مسیر نجف به کربلا اشاره و بیان کرد: یک تیم رسانه ای از شبکه استانی مرکز قزوین برای انعکاس فعالیتهای موکب ها اعزام خواهد شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha