چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
صفایی بوشهری

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر به کارهای انجام شده در ۱۰ سال اخیر برای معرفی این شهید والامقام اشاره کرد و گفت: با هماهنگی خانواده شهید، تا پایان سال مرقد شهید بازسازی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده ولی‌ فقیه در استان بوشهر روز دوشنبه در نشستی با اعضای ستاد برگزاری کنگره بزرگداشت شهید رئیسعلی دلواری گفت: این شهید بزرگوار در عرصه نبرد یک شخصیت جامع، ورزیده، جهادگر، با بصیرت سیاسی و از سوی دیگر دستگیر فقرا و محرومین بود.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه زنده بودن نام رئیسعلی دلواری، زنده بودن نام بوشهر و مقاومت است، افزود: تنگستان و دلوار در تاریخ مقاومت جنوب، یک قله هستند.

وی ادامه داد: مردم استان بوشهر به ویژه تنگستان و دلوار طی یک قیام و دفاع اسلامی توسط علمای این منطقه به سرداری شهید رییسعلی دلواری، یک حماسه بزرگ خلق کردند که نشان می‌دهد مردم این استان با توکل بر خدا و جهادگری در را خدا و الگو گیری از شخصیت عظیم سیدالشهدا(ع) بر ابرقدرت انگلیس پیروز شدند تا تلنگر محکمی بر حکومت مرکزی باشد که توانایی اداره از مرزهای کشور را نداشت.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری قیام مردم بوشهر را یک نماد و الگوی جهانی دانست و اضافه کرد: شهید رئیسعلی دلواری یک شخصیتی است که در تاریخ اسلام، ایران و حوزه خلیج‌فارس هیچ‌گاه از اذهان پاک نخواهد شد، چرا که معامله این شهید با خدا بود و خداوند نامش را برای همیشه جهانی حفظ خواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر به کارهای انجام شده در ۱۰ سال اخیر برای معرفی این شهید والامقام اشاره کرد و گفت: با هماهنگی خانواده شهید، تا پایان سال مرقد شهید بازسازی خواهد شد و امیدواریم با تشکیل بنیاد رییسعلی دلواری که کارهای ابتدایی آن نیز انجام شده به برجسته سازی و معرفی بهتر این موضوع کمک شود.

وی تاکید کرد: پوشش کنگره شهید رئیسعلی دلواری در صدا و سیما به گونه‌ای باشد که تداخلی با برنامه‌های خبری رسانه ملی نداشته باشد و نقش شهید در مساجد و مسجد در معرفی شهید باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری تصریح کرد: در بزرگداشت شهید رئیسعلی دلواری باید بحث جوان جدی گرفته شده و کمک به فقرا به طور پر رنگ دیده شود و خود نیز در این بخش همکاری خواهم داشت.

امام جمعه بوشهر در پایان این نشست خاطرنشان کرد: همرزمان شهید رئیسعلی دلواری را شناسایی کنید و اگر مقبره‌ای دارند معرفی کنید و ان‌شاء‌الله روزی خواهد رسید که انگلیس با شنیدن نام شهید دلواری تسلیم ایران اسلامی شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha