شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ اجلاسیه مدیران حوزه های علمیه استان ها و معاونان و مدیران ستادی

با شروع فعالیت جدید ستاد اربعین حوزه‌های علمیه، بخش‌های مختلف حوزوی برای خدمت‌رسانی به مشتاقان اباعبدالله الحسین علیه‌السلام وارد میدان شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین میر مطلبی، مسئول مرکز امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه‌های علمیه، بعدازظهر امروز در اجلاسیه مدیران حوزه‌های علمیه استان‌ها، ضمن تبیین گزارشی از فعالیت‌های این مرکز، ارائه خدمات مبتنی بر فناوری را از جمله رویکردهای نوین این مجموعه برشمرد و ابراز داشت: راه‌اندازی و فعال‌سازی پیشخوان حوزه‌های علمیه به سه شیوه بر خط، تلفنی و حضوری برنامه‌ریزی‌شده، بیش از ۴۹ هزار مدرک هویتی طلاب از آغاز تاکنون بررسی‌شده است.
وی راه‌اندازی سامانه امریه جهت کاهش مراجعات حضوری طلاب و حذف مکاتبات غیرضروری را از دیگر رویکردهای جدید این مجموعه عنوان کرد و ابراز داشت: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون پرونده حدود ۲۴۰۰ نفر از طلاب در قالب امریه بررسی و یا اعزام شده‌اند.
مسئول مرکز امور طلاب و دانش آموختگان حوزه‌های علمیه، گزارشی از سامانه تغذیه و تجهیز مدارس محروم ارائه کرد و خاطرنشان ساخت: ناظر به طرح هدفمندی، سیاست‌گذاری‌های حوزوی بر تأمین حمایت‌ها از طلاب مؤثر است و مباحثی چون؛ تبلیغ، پژوهش، تدریس، تحصیل، عائله‌مندی، محل سکونت، جامعه نخبگانی، ایثارگری و ... بر هدفمندسازی حمایت‌ها مؤثر خواهد بود.
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین میرمطلبی تقویت بحث اردوهای حوزوی را از سیاست‌های مهم تربیتی مرکز امور طلاب و خانواده‌ها برشمرد و اذعان داشت: درخواست‌های اردویی مورد حمایت مرکز امور طلاب و مدیریت‌های ستادی با لحاظ سرانه اردویی و تأمین بیمه اردویی مورد توجه قرار می‌گیرد.
وی ضمن ارائه آماری از اعزام طلاب به راهیان نور با بیان این که در سال جاری، حدود ۲ هزار نفر از طلاب در قالب‌های متنوع اعزامی، در اردوی راهیان نور مشارکت نمودند، خاطرنشان کرد: تشکیل و راه‌اندازی مجامع ایثارگران، دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران و استفاده از نمادها و اسامی شهدا در نام‌گذاری حجرات، صحن مدارس و کلاس‌ها از جمله رویکردهایی است که نیازمند حمایت مدیران استانی و مدارس علمیه است.
مسئول مرکز امور طلاب و دانش آموختگان حوزه‌های علمیه اهتمام نسبت به بحث ورزش با شیوه‌های مختلف تجهیز مدارس، استفاده از ظرفیت‌های سایر سازمان‌ها و برگزاری جشنواره‌ها را از جمله رویکردهای جدید مرکز امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه‌های علمیه دانست و یادآور شد: راه‌اندازی معاضدت حقوقی به صورت ارائه خدمات حضوری در قم و خدمات تلفنی در استان‌ها و راه‌اندازی در شش منطقه کشور و نیز تفقد و رسیدگی به اساتید، مبلغان و طلاب نیازمند از دیگر رویکردهای این مرکز است.
حجت الاسلام والمسلمین میرمطلبی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به طرح ساماندهی طلاب و روحانیون به آغاز فعالیت ستاد اربعین حوزه‌های علمیه در روزهای اخیر اشاره و اذعان داشت: با شروع فعالیت جدید ستاد اربعین حوزه‌های علمیه، بخش‌های مختلف حوزوی برای خدمت‌رسانی به مشتاقان اباعبدالله الحسین علیه‌السلام وارد میدان شدند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha