جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نشست

حوزه/ دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر نباید در غربت و مظلومیت باشد؛ تلاش های جهادی در این ستاد انجام می شود اما از نظر بودجه و اعتبارات و امکانات هیچ تحولی شکل نگرفته است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر گرجی در جلسه تشکل آسیب های اجتماعی حوزه ودانشگاه با ارائه گزارشی از اقدامات ۶ ماهه گذشته اظهار داشت: روایات و آیات زیادی پیرامون فریضه امر به معروف و نهی از منکر وجود دارد، این فریضه الهی وظیفه همگانی است و عامه مردم نیز باید به این تکلیف الهی عمل کنند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم افزود: در امر به معروف و نهی از منکر نیز به نیروی آموزش دهنده و متخصص نیز نیاز داریم، بنا نیست امر به معروف تنها به عهده ستاد باشد و ستاد خادم امر به معروف و نهی از منکر است و آمده ایم بستری را با استفاده از ظرفیت قانونی فراهم کنیم.

وی تصریح کرد: ما ۴۰ سال است که برای حجاب و عفاف کاری نکرده ایم و باید از این غفلت و کوتاهی بیرون بیاییم.

حجت الاسلام والمسلمین گرجی بیان کرد: امر به معروف از نظر استراتژیک و هم ایدئولوژیک اهمیت زیادی دارد و هم اعتقاد ماست که از همه اعمال برتر است اما سیاست‌های اقدامی ما هنوز کافی نیست.

وی خاطرنشان کرد: ستادی که تحویل گرفتیم با مشکلات و کمبودهای زیادی روبرو بود هر چند دست اندرکاران این ستاد تلاش هایی داشته اند، در این ۶ ماه علی رغم تلاش ها هیچ بودجه ای را جذب نکرده ایم.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر نباید در غربت و مظلومیت باشد؛ تلاش های جهادی در این ستاد انجام می شود اما از نظر بودجه و اعتبارات و امکانات هیچ تحولی شکل نگرفته است.

وی گفت: در این مدت ستاد شهرستان ها را فعال کردیم و در ۳۰ اداره نیز شورای امر به معروف راه اندازی شده و ۳۰ تشکل در این مدت راه اندازی شده است .

حجت الاسلام والمسلمین گرجی افزود: رتبه ستاد در سال۱۴۰۰ رقم ۲۴ بوده که در سه ماه نخست امسال به ۱۸ ارتقا رتبه بر اساس عملکرد دست یافته ایم، اما هنوز راه نرفته زیادی داریم.

وی عنوان کرد: در مورد حجاب و عفاف طبق تکلیف قانونی‌ باید از رده های بالا آغاز شود، قانون در سال ۸۴ برای ۲۴ نهاد وظیفه قانونی در مورد حجاب عفاف تکلیف قرار داده اما کاری نشده است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم بیان کرد: یکی از این نهادها ستاد امر به معروف و نهی از منکر است و ستاد طرح جامعی را ارائه داد و کار را از مسئولین و ادارات شروع کرده ایم.

وی تصریح کرد:در این طرح در مورد شاخص های حجاب و بانوان شاخص های پوشش آقایان و بانوان مد نظر است، البته ما به سراغ سایر تخلفات اصناف و مجموعه ها و ادارات نیز می رویم و صرفا روی حجاب و عفاف تمرکز نکرده ایم.

حجت الاسلام والمسلمین گرجی خاطرنشان کرد: برای مردمی سازی امر به معروف ونهی از منکر اقداماتی را آغاز کرده ایم که شوراهای امر به معروف در ادارات و تشکل های مردمی از ان جمله است، همچنین برگزاری دوره های تخصصی با ارائه گواهی نامه از جمله اقدامات است.

وی گفت: در آسیب اجتماعی به روش حل مسئله پیش می رویم، باید بتوانیم مسائل نظام را نیز حل کنیم، در این عرصه به مسائلی چون تکریم ارباب رجوع و ارتباطات اداره‌ای و گران فروشی و کم فروشی و مجتمع های گردشگری ورود کرده ایم.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم افزود: کارگروه پیشگیری از آسیب های اجتماعی ظرفیت مهمی بوده و با امر به معروف و نهی از منکر بسیاری از آسیب های اجتماعی قابل حل است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha