شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
علیرضا رحیمی، معاون ستاد همکاریها

حوزه/ مدیرکل آموزش و پرورش استان قم گفت: در ورود طلاب هیچ امتیازی به کسی داده نمی شود. تعداد کسانی که تحت عنوان مبلغان امین وارد مدارس می شوند، به دو هزار نفر هم نمی رسد و این در حالی است که در سال جاری ۳۵ هزار نفر نیرو جذب آموزش و پرورش شد. هر کدام از حوزوی ها هم در رشته تخصصی خود به کار گرفته خواهند شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، علیرضا رحیمی در نشست با خبرنگاران معلم، بیان کرد: در خصوص کاستی های موجود در امر پرورشی، ما تفاهم نامه ای با حوزه علمیه امضا کرده ایم که از سال آینده یک مبلغ آموزش دیده در مدرسه حاضر شود؛ چرا که امروز تهاجم فرهنگی در حد بالا در حال انجام بوده و قشر مظلوم که در مقابل این تهاجم ها قرار دارد، دانش آموزان هستند.

وی افزود: بافت جنسیتی معلمان ما در مدارس به هم ریخته است و در برخی از موارد ۷۰ درصد از معلمان خانم هستند و برخی از خانواده ها گله دارند که چرا به فرزند پسر من معلم خانم باید تدریس کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم ادامه داد: برخی می گویند حوزوی ها بدون تحصیلات آکادمیک وارد دانشگاه می شوند و اطلاعات تخصصی کمتری از معلمان دارند؛ سوال من این است که آیا کیفیت و عمق تحصیل دانشگاه و حوزه یکی است؟ پاسخ من خیر است. البته قانون برای همه برابر بوده و مصاحبه های مختلف برای طلاب برگزار می شود و برخی از آن ها در مصاحبه ها مردود می شوند.

رحیمی اضافه کرد: در ورود حوزوی ها به آموزش و پرورش هیچ امتیازی به آن ها داده نشده است. تعداد کسانی که تحت عنوان مبلغان امین وارد مدارس می شوند، به دو هزار نفر هم نمی رسند و این در حالی است که در سال جاری ۳۵ هزار نفر نیرو جذب آموزش و پرورش شدند. هر کدام از حوزوی ها هم در رشته تخصصی خود به کار گرفته خواهند شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha