شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 1039911
۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۱
تصاویر حضور امام جمعه یزد در جمع آزادگان

آیت الله ناصری با نقل خاطره ای از دستگیری در عربستان، گفت: در عربستان و عراق هنگام پخش اعلامیه ها، ایرانیان بسیار تنها بودند و حتی حجاج ایرانی در اوایل پخش اعلامیه، دلهره و اضطراب داشتند اما با کمک خدای متعال توانستیم وظایف خود را به درستی انجام دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، آیت الله محمدرضا ناصری در جمع آزادگان دوران دفاع مقدس با اشاره به خاطره ای از دوران اسارت خود در زندان های عربستان سعودی، اظهار داشت: اعلامیه های اصلی همیشه در نزد امام (ره) باقی می ماند و ما با کپی کردن و بازگرداندن اصل اعلامیه به امام(ره)، نسبت به پخش اعلامیه ها اقدام می کردیم.

وی افزود: در یکی از اعلامیه ها، امام راحل بر روی یکی از فراز های اعلامیه خط کشیده بودند و آن جمله این بود "در روز قیامت، رژیم های سلطنتی از منفورترین رژیم ها در نزد پیامبران است". هنگامی که علت خط خوردگی را جویا شدیم پاسخ دادند دوستان ما را گردن خواهند زد و این پاسخ بسیار متأثر کننده بود.

آیت الله ناصری ادامه داد: در زمان برگزاری یکی از جشن های شاهنشاهی، امام (ره) گفتند که چند نفر حدود 40 هزار اعلامیه را از نجف به مکه ببرند و این در حالی بود که رابطه عربستان سعودی با آمریکا به شدت قوی بود و همچنین تمام تشکیلات ساواک عربستان در اختیار ایران هم بود. در آن سال تعداد زیادی از نیروهای ساواک به مکه آمده بودند و با لباس های مبدل در تمامی کاروان ها حضور داشتند و این امر پخش اعلامیه ها را سخت کرده بود و انقلابیون با اندیشیدن تدابیری توانستند اعلامیه ها را به سختی به مکه برسانند.

امام جمعه یزد با اشاره به سختی و مشقت های موجود در مسیر پیشبرد اهداف انقلاب و پخش اعلامیه ها در آن زمان، عنوان کرد: در عربستان و عراق هنگام پخش اعلامیه ها، ایرانیان بسیار تنها بودند و حتی حجاج ایرانی در اوایل پخش اعلامیه، دلهره و اضطراب داشتند اما با کمک خدای متعال توانستیم وظایف خود را به درستی انجام دهیم.

آیت الله ناصری گفت: در این مسیر توسط نیروهای امنیتی عربستان دستگیر شدم، اما خدای متعال به من نیرویی داد که شکنجه ها را تاب بیاورم و اسامی اشخاص مهم را فاش نکنم.

وی افزود: ساواک علاوه بر شکنجه های جسمی، شکنجه های روحی نیز داشت ولی کمک های خداوند باعث شد تا بتوانیم استقامت کنیم و پس از اینکه با غل و زنجیر ما را به زندان ریاض فرستادند با دیدن افراد دیگری که دستگیر شده بودند، متوجه درایت امام در حذف آن جمله شدم که اگر بود، قطعا همه ما را گردن می زدند.

امام جمعه یزد با تأکید بر استقامت در مسیر خداوند اظهار کرد: آزادگان عزیز دوران دفاع مقدس، رنج های زیادی را متحمل شدند و توصیه من به شما این است که همواره از خداوند بخواهید که در مسیر الهی هیچگاه قلب و قدم شما سست نشود.

آیت الله ناصری ادامه داد: روحیه سلحشوری، خدایی و استقامت را باید شما عزیزان در تربیت نسل جدید و فرزندانتان مورد توجه داشته باشید و به نسل جدید آموزش دهید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha