پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
شاهچراغی

حوزه/ استاندار قم با بیان اینکه در استانداری تا به امروز ۱۴۵۸ مصوبه داشته ایم، گفت: تا کنون اجرای ۷۴۴ مصوبه به اتمام رسیده و همه توان و عزم ما این است که مشکلات استان به هر شیوه‌ای که ممکن است حل شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، سیدمحمدتقی شاهچراغی در گردهمایی ائمه جمعه استان قم که در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، با بیان اینکه نظام مسائل همه مناطق قم روستا به روستا احصا شده است، اظهار کرد: برخی مشکلات از چند سال گذشته انباشته شده که گذر زمان حل آن را دشوار کرده است.

وی با بیان اینکه در استانداری یک تیم ویژه برای ابلاغ و پیگیری مصوبات تشکیل شده است، گفت: از ابتدای دولت جدید تا به امروز در استانداری قم هزار و ۴۵۸ مصوبه داشتیم که ۵۵۸ مورد عمرانی، ۱۸۴ مورد فرهنگی اجتماعی، ۱۲۸ مورد در حوزه زائران، ۱۱۴ مورد در حوزه نیروی انسانی و ۳۱۳ مورد در حوزه اقتصادی است و بخشی هم در حوزه ادارات کل استانداری است.

استاندار قم با بیان اینکه از مجموع مصوبات استانداری قم اجرای ۷۴۴ مصوبه به اتمام رسیده است، افزود: از مجموعه ۱۴۵۸ مصوبه فقط ۴۰ مصوبه هنوز شروع نشده و مابقی یا تمام شده، یا در دست اجرا است و یا در مرحله بررسی مقدمات است.

وی تصریح کرد: همه توان و عزم ما این است که مشکلات استان به هر شیوه ای که ممکن است حل شود بنابراین هرجایی که کاری را بشود انجام داد تا مشکلی از مردم حل شود انجام می دهیم.

شاهچراغی با بیان اینکه برخی از مسائل در اولویت است و ما تمرکز خود را روی آن قرار داده ایم، گفت: موضوعاتی از قبیل راههای ورودی به قم که با جان مردم مرتبط است، موضوع آب شهری که با مشکلاتی مواجه است، موضوع برق استان که با تلاش های صورت گرفته نسبت به سال گذشته قابل مقایسه نیست و موضوع آموزش و پرورش و فرهنگ قم و این قبیل مسائل از مسائل مهم استان است که مورد توجه و تمرکز ما است.

وی با بیان اینکه برای سفر دوم رییس جمهور به قم باید مسائل اصلی قم را دسته بندی کنیم، افزود: یکی از مسائل اساسی قم انتقال آب است که یکی از راه های آن انتقال آب از جنوب کشور است که الان با سرمایه گذاری بخش خصوصی تا اصفهان آمده؛ ما پیشنهاد انتقال آب از دریای خزر را هم داده ایم تا علاوه بر بخش صنعتی، دریاچه نمک قم که منشأ ریزگردها و آلودگی هوا شده است را احیا کنیم.

استاندار قم با بیان اینکه یکی از مسائل دیگر قم مباحث فرهنگی است و پیشنهاد من این است که سفر دوم دولت به قم با محوریت مسائل فرهنگی باشد، گفت: یکی دیگر از مسائل اساسی قم مسکن است که بیش از ۱۳۰ هزار نفر ثبت نام داریم و از این تعداد ۴ هزار واحد مسکونی را در روستا ها با بنیاد مسکن توافق کردیم و مقدماتش انجام می شود و بقیه نیز با الحاق زمین به شهرهای مختلف استان حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه اصلاح شبکه فاضلاب قم حدود ۴۵ هزار میلیارد تومان بودجه می خواهد ادامه داد: اولویت ما این است که پروژه های نا تمام قبل را تمام کنیم و ایرادات آن را برطرف کنیم سپس پروژه های جدید را شروع کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha