شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حسن بابایی

حوزه/ رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: در راستای دستور مقام معظم رهبری برای جلوگیری از زمین خواری ۹۸ درصد از املاک ملی حدنگاری و برای آن‌ها سند ملی صادر شده و از ابتدای سال ۱۴۰۱ حدنگاری اراضی زراعی کشور هم شروع شده است و امیدواریم تا ۱۵ ماه آینده حدنگاری اراضی را در لایه های مختلف به اتمام برسانیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در دیدار با آیت الله سعیدی که عصر امروز در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد با بیان اینکه اسناد حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها همگی صادر شده است، اظهار کرد: امیدواریم هرچه سریعتر اراضی موقوفه آستان مقدس بانوی کرامت هم تعیین تکلیف شود تا تعارضات شناسایی و اسناد تک برگی صادر شود.

وی با اشاره به لزوم تکمیل بانک اطلاعاتی املاک حرم مطهر بانوی کرامت، افزود: باید هرچه سریع تر وضعیت حقوقی اراضی را مشخص کنیم تا حقی از کسی ضایع نشود و نارضایتی پیش نیاید.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه از سال‌ها قبل حدنگاری در دستور کار سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بوده است، گفت: مقام معظم رهبری در دیداری که با ایشان داشتیم فرمودند که باید وضعیت متر به متر اراضی کشور مشخص شود زیرا این بهترین راه برای جلوگیری از ساحل خواری، جنگل خواری و کوه خواری است.

وی با بیان اینکه مساحت کل کشور ۱۶۴ میلیون هکتار است که ۱۳۸ میلیون هکتار مربوط به عرصه های ملی است، افزود: به دنبال دستور مقام معظم رهبری برای ۹۸ درصد از املاک ملی اسناد حدنگاری صادر شده و از ابتدای سال ۱۴۰۱ حد نگاری اراضی زراعی کشور هم شروع شده و امیدواریم تا ۱۵ ماه آینده حدنگاری اراضی را در لایه های مختلف به اتمام برسانیم.

بابایی با بیان اینکه طبق قانون، اراضی مازاد دولتی که استفاده نمی شود باید به وزارت مسکن و شهرسازی واگذار شود، گفت: در این زمینه نیز ما تفاهم نامه ای را با وزیر مسکن و شهر سازی امضا کردیم و امیدواریم این کار در جهش تولید مسکن مؤثر باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha