پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام اسفندیاری

حوزه/ مدیر امور مدارس حوزه علمیه خراسان، بر نقش ویژه بانوان در تحقق تمدن نوین اسلامی تاکید و ابراز کرد: بر خلاف آنچه که امروزه در غرب ترویج می‌شود، دین اسلام دینی است برای تمام بخش‌های زندگی و این جامعیت محقق نخواهد شد، مگر با نقش آفرینی بانوان.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت‌الاسلام محمد اسفندیاری در نشست مدیران مدارس علمیه خواهران که به صورت حضوری برای مدارس مشهد و مجازی ویژه مدارس شهرستان های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی برگزار شد، بر نقش ویژه بانوان در تحقق تمدن نوین اسلامی تاکید کرد.

مدیر امور مدارس حوزه علمیه خراسان گفت: بعد از انقلاب اسلامی ایران با وجود مبانی فکری حضرت امام خمینی(ره) جایگاه ویژه و ممتازی در نظام اسلامی برای بانوان ترسیم شد که این اتفاق در ایجاد حیات طیبه اسلامی برای عصر قبل از ظهور، موثر بوده و هست.

وی با بیان اینکه حضرت امام خمینی(ره) در چند مورد، فرمایشاتی با مضمون برابری نقش زنان و مردان در پیشرفت و رشد جامعه دارند، خاطر نشان کرد: با این نگاه، اگر می‌خواهیم یک تمدن نوین با سبک زندگی اسلامی اجرا شود، چاره‌ای نیست جز اینکه از جامعه بانوان شروع کنیم.

حجت الاسلام اسفندیاری در ادامه اظهار کرد: بر خلاف آنچه که امروزه در غرب ترویج می‌شود، دین اسلام دینی است برای تمام بخش‌های زندگی و این جامعیت محقق نخواهد شد، مگر با نقش آفرینی بانوان.

مدیر امور مدارس حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه امروز بیش از ۱۵ هزار پرونده فعال در بخش طلاب خواهر وجود دارد، ابراز کرد: این تعداد طلبه خواهر یعنی بیش از یک سوم جمعیت طلاب حوزه علمیه خراسان را خواهران تشکیل داده‌اند که خود به تنهایی یک لشکر هستند.

حجت الاسلام اسفندیاری با تاکید بر اهتمام به تحول آفرینی در حوزه علمیه خراسان، افزود: برای تحقق این تحول، نیازمند یک تلاش مضاعف و یک کار جهادی هستیم و این امر جز با حضور جدی خواهران ممکن نیست.

وی در ادامه اشاره‌ای به عرصه‌های نقش آفرینی بانوان داشت و گفت: ما باید به دنبال ایجاد یک شبکه برای کادرسازی طلاب خواهر با هدف تربیت نیروی متخصص برای جامعه بانوان در آینده و تمدن نوین اسلامی در سه عرصه‌ی نظام، جامعه و بین‌الملل باشیم که در همین راستا احیای دفتر خواهران در حوزه علمیه خراسان ضروری به نظر می‌رسد.

خانم هاشمی، مسئول دفتر خواهران حوزه علمیه خراسان هم نسبت به تغییرات جدید در ساختار این حوزه و دفتر خواهران مطالبی بیان کرد.

مدیران مدارس علمیه خواهران نیز در ادامه‌ی این جلسه نقطه نظرات خود را درباره چگونگی پیشرفت مدارس بیان کردند.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha