چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
دیدار مسئولان کنگره میرزای نائینی

حوزه/ دبیر علمی کنگره بین‌المللی مرحوم میرزای نائینی ابراز کرد: با توجه به فضایی که گاهی علیه دانش اصول فقه ایجاد می‌شود، با چنین کنگره‌هایی که به بزرگان این علم می‌پردازد می‌توان به تثبیت جایگاه آن پرداخت.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، آیت‌الله ابوالقاسم علیدوست در دیدار مسئولان به اهداف برگزاری کنگره بین‌المللی مرحوم میرزای نائینی اشاره کرد و گفت: این کنگره برای ترویج شخصیتی صاحب فکر طراحی شده تا به جنبه‌هایی از شخصیت مرحوم میرزای نائینی پرداخته شود که مثل جنبه سیاسی ایشان کمتر دیده شده یا درست تبیین نشده است.

دبیر علمی این کنگره افزود: با توجه به فضایی که گاهی علیه دانش اصول فقه ایجاد می‌شود، با چنین کنگره‌هایی که به بزرگان این علم می‌پردازد می‌توان به تثبیت جایگاه آن پرداخت.

وی تصریح کرد: تهیه موسوعه‌ای جامع درباره مرحوم میرزای نائینی نیز از دیگر اهداف برگزاری این کنگره است که امیدواریم با همکاری حوزه علمیه خراسان بتوانیم از همه ظرفیت‌های حوزوی استفاده کنیم.

همچنین حجت‌الاسلام و المسلمین احمد فرخ‌فال، دبیرکل این کنگره نیز گفت: با توجه به اینکه امسال، صدمین سالگرد تبعید یا مهاجرت محقق نائینی به ایران و قم است، طی مذاکراتی که با مرجعیت عالی نجف صورت گرفت، تصمیم به برگزاری کنگره‌ای بین‌المللی با همکاری حوزه‌های علمیه بزرگ جهان تشیع از جمله حوزه علمیه خراسان گرفته شد.

وی با اشاره به تشکیل شورای علمی و کارهایی که تاکنون صورت گرفته، گفت: این کنگره چهار کمیته دارد که شامل فقه و اصول، اندیشه‌های سیاسی، قرآن و حدیث و نیز سیره و زندگی‌نامه مرحوم نائینی می‌شود و فراخوان مقاله در این چهار زمینه داده شده که تاکنون ۲۰۰ مقاله به دبیرخانه رسیده است.

دبیرکل این کنگره با اشاره به انتخاب ۶۰ مقاله از مجموع مقالات، گفت: موسوعه مرحوم نائینی تاکنون به ۳۶ جلد رسیده و در حال تدوین است که با توجه به ادامه داشتن فراخوان مقاله تا بعد از برگزاری همایش، امیدواریم محورهای جدیدی نیز به آن چهار محور اضافه شود.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha