سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
احمد فرخفال

حوزه/ مشاور مدیر حوزه های علمیه کشور گفت: حوزه علمیه باید اهداف تبلیغی و ارتباط تنگاتنگی که با جوانان در فضای مجازی دارد را ادامه دهد و به آن توجه ویژه‌ای داشته باشد تا بتواند در فضای آشفته فرهنگی دنیای امروز، نقش کلیدی را برای جوانان رقم بزند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین احمد فرخ فال مشاور مدیر حوزه های علمیه کشور، در دومین اجلاسیه مدیران مدارس علمیه استان فارس که امروز در مشهد مقدس برگزار شد، با اشاره به اینکه کاری که بر عهده مدیر مدرسه علمیه در عرصه تربیت، آموزش و تهذیب می‌باشد کار انبیا است، اظهار داشت: باید قدردان زحمات مدیر حوزه‌های علمیه کشور باشیم که شخصیتی مورد اعتماد مراجع و رهبر معظم انقلاب هستند.

وی در ادامه اسناد بالادستی را یکی از برکات مدیریت کنونی حوزه‌های علمیه برشمرد و گفت: اسناد بالا دستی ۲۰ ساله و برنامه‌ریزی‌های ۵ ساله، کار را در یک سبک قوی و حساب شده قرار می‌دهد.

مشاور مدیر حوزه های علمیه کشور افزود: اکنون حوزه‌های علمیه بر اساس اسناد بالادستی، جامع و با هدف گذاری‌های حساب شده و برنامه ریزی‌های کلان گره خورده است و امروز مدیران مدارس علمیه با چنین وضعیتی مواجه هستند که باید از آن به نحو احسن استفاده کنند.

وی با بیان اینکه آفت‌های موقت در زمان‌ها و مکان‌های مختلف ممکن است دامن گیر مدیران مدارس علمیه شود، خاطرنشان کرد: با تدبیر و با هدف گذاری‌های متناسب زمانی و مکانی، قطعا مدیران می‌توانند به توفیقات خود در استان بیفزایند، و به خاطر داشته باشند که نظام مقدس اسلامی زیر سایه مقام معظم رهبری، یک ظرفیت و بستر بسیار عظیمی را برای تقویت، رشد و تعالی حوزه‌های علمیه است.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال به تفاوت حوزه علمیه پیش از انقلاب و پس از انقلاب اشاره کرد و یادآور شد: حوزه‌های علمیه پیش از انقلاب کارهای بسیار دشواری را پیش رو داشتند، اما اکنون به برکت نظام مقدس اسلامی کار بسیار آسان‌تر شده، اما طبعا نقشه‌های دشمن نیز تغییر کرده است، به نحوی که در گذشته دست نشانده‌های استکبار تدبیر می‌کردند اما امروز خود فروشان آنان در کشور، نقشه می‌ریزند، بنابراین ما نیز نباید لحظه‌ای در استحکام کار حوزه‌های علمیه درنگ کنیم.

وی تصریح کرد: حوزه علمیه باید اهداف تبلیغی و ارتباط تنگاتنگی که با جوانان در فضای مجازی دارد را ادامه دهد و به آن توجه ویژه‌ای داشته باشد تا بتواند در فضای آشفته فرهنگی دنیای امروز، نقش کلیدی را برای جوانان رقم بزند.

مشاور مدیر حوزه‌های علمیه کشور اظهار داشت: فضای مجازی مختص دشمن نیست و ما نیز باید از آن استفاده کنیم و با استفاده از طرح‌های مختلف معاونت تبلیغ، مدارس علمیه در میان جامعه نمود پیدا کنند و همچنین نقش آفرینی طلاب در محیط خانواده و نسل جوان دیده شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha