جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
موکب

حوزه/ مسئول اداره راهبری عملیات اداره کل امور مبلغین سازمان تبلیغات اسلامی از اعزام ۳هزار مبلغ به موکب های مناطق مرزی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت‌الاسلام تتار، مسئول اداره راهبری عملیات اداره کل امور مبلغین سازمان تبلیغات اسلامی گفت: با توجه به فرا رسیدن اربعین حسینی (ع) اداره کل اعزام مبلغین با در نظر گرفتن فعالیت‌های تبلیغی در داخل کشور سعی بر آن دارد با اعزام مبلغ، فعالیت‌های تبلیغی گسترده‌ای در سه موکب اصلی مهران، چذابه و شلمچه انجام دهد.

وی در ادامه افزود: مدیران تبلیغات اسلامی شهرستان‌های خرمشهر، مهران و دشت آزادگان از مدتی قبل اعلام کردند که برای موکب‌های برپاشده در مناطق مرزی سه گانه، نیاز به مبلغ دارند، لذا با توجه به اعلام آمادگی شهرستان‌ها، بررسی‌های لازم انجام و مشخص شد که شلمچه و چذابه هر کدام به تفکیک احتیاج به هزار مبلغ و شهرستان مهران به «هزار و ۵۰۰ مبلغ» احتیاج دارند.

مسئول اداره راهبری عملیات اداره کل امور مبلغین سازمان تبلیغات اسلامی گفت: با آغاز فعالیت «سامانه شمع» تمام فعالیت‌های تبلیغی مبلغان اعم از «ثبت گزارش، ثبت فعالیت‌ها، اعلام ظرفیت‌های تبلیغی و دعوت از مبلغان» در این سامانه انجام می‌شود، این در حالی است که متقاضیان در شهرستان‌ها با توجه به نیاز خود از طریق سامانه، ظرفیت تبلیغی شهرستان را اعلام می‌کنند به طور مثال در شلمچه که احتیاج به ۱۰۰۰ مبلغ داشتند و ۱ ظرفیت درخواست از طریق «سامانه شمع» باز شد، لذا پس از باز شدن ظرفیت هر طلبه با مراجعه به سامانه یکی از شهرستان‌ها را انتخاب کرده و اعلام می‌کند در یک بازه زمانی مشخص در شهرستان مربوطه حضور یابد.

حجت‌الاسلام تتار با اشاره به اینکه بازه زمانی برای حضور هر مبلغ در مواکب مرزی «سه روز» است و اگر مبلغی بخواهد بیشتر از سه روز فعالیت تبلیغی انجام دهد؛ مانعی ندارد عنوان داشت: مبلغین در این مواکب از ۱۳ تا ۲۷ شهریور یعنی چند روز پس از پایان اربعین، حضور خواهند داشت.

وی ادامه داد: مبلغان پس از اعزام به منطقه موردنظر، با نظر رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان به مواکبی که نیاز به مبلغ دارند اعزام شده و فعالیت خود را آغاز می‌کنند، این در حالی است که طرح عملیات در قالب یک کتاب توسط سامانه شمع و سازمان تبلیغات اسلامی در اختیار مبلغان قرار خواهد گرفت.

مسئول اداره راهبری عملیات اداره کل امور مبلغین سازمان تبلیغات اسلامی افزود: مبلغین در دوره حضور خود فعالیت‌های متنوعی اعم از «تبلیغ چهره به چهره، سخنرانی، اقامه نمازجماعت، گفتگو با کودکان و مشاوره» انجام خواهند داد.

وی با اشاره به این موضوع که بسیاری از هموطنان به مراسم اربعین نمی‌روند یادآور شد: اداره کل اعزام مبلغ برای جاماندگان اربعین در کل کشور برنامه‌های مختلفی اجرا خواهد کرد که مراسم پیاده‌روی جاماندگان و تکریم پیرغلامانی که توان حضور در مراسم پیاده روی اربعین حسینی (ع) را ندارند از جمله این برنامه‌ها به‌شمارمی‌روند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha