جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مدال گفت‌وگوی دینی به رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی اهداء شد

حوزه/ مدال گفت‌وگوی دینی به حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ایمانی‌پور در هفتمین کنگره رهبران ادیان جهان در کاخ استقلال پایتخت قزاقستان، اهداء شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در جریان برگزاری هفتمین کنگره رهبران ادیان جهان در کاخ استقلال پایتخت قزاقستان، رئیس جمهور این کشور قاسم ژورمات توکایف، جایزه بین‌المللی آستانه برای مشارکت فعال در گفت‌وگوی ادیان و نشان افتخار به برخی رهبران دینی فعال در این حوزه اهداء کرد.

این جایزه به حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ایمانی‌پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و رئیس شورای سیاستگذاری ادیان به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران اهداء شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حمید شهریاری، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین مبلغی، عضو مجلس خبرگان رهبری، مجید صمدزاده صابر، سفیر جمهوری اسلامی ایران در قزاقستان و خانم زهرا رشیدبیگی رئیس گروه گفت‌وگوی اسلام و مسیحیت ارتدکس و پروتستان مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌ها به نمایندگی از کشورمان نیز در این اجلاس بین‌المللی حضور دارند.

دین در روابط بین‌الملل دوباره نقش محوری یافته است

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ایمانی‌پور در سخنرانی خود در هفتمین کنگره رهبران ادیان جهان با ابراز خرسندی از حضور در جمع رهبران بزرگ ادیان جهانی و سنتی، از دولت و ملت فرهنگ دوست قزاقستان برای برگزاری این کنگره قدردانی کرد.

وی اظهار داشت: امروزه بر خلاف گذشته که در سیستم جهانی، «دین» از عوامل محوری قدرت کنار گذاشته شده بود، در روابط بین‌الملل دوباره نقش محوری یافته است.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بیان کرد: اکنون رهبران ادیان به درستی نیاز انسان معاصر را تشخیص داده و می‌کوشند پاسخ مناسبی برای این نیازها ارائه کنند. هر اندازه ادیان الهی از حوزه نظر به حوزه عمل نزدیک‌تر شوند و به بطن زندگی انسان‌ها راه یابند، به هدف اصلی خود نزدیک‌تر شده‌اند.

وی ادامه داد: ادیان باید بتوانند در کنار معرفی و جایگزینی ارزش‌های والای الهی با ارزش‌های خود ساخته بشری، کارکرد خود را در عرصه سیاست، فرهنگ،‌ سبک زندگی و حتی اقتصاد به اثبات برسانند و تنها در این صورت است که انسان عصر حاضر، برای حل مسائل و مشکلات خود به دین روی خواهد آورد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ایمانی‌پور تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری با نظام اسلامی که همواره خواهان صلح، دوستی، عدالت‌خواهی، مقابله با کج اندیشی‌های دینی و افراط‌گرایی و خشونت است، بیش از سه دهه است که در حوزه گفت‌وگوی دینی فعال بوده و جهت ایجاد زمینه‌های فهم و همکاری مشترک رهبران و پیروان ادیان مختلف کوشیده است و در این راه تاکنون گام‌های موثری برداشته است.

گفتنی است کنگره هفتم رهبران ادیان جهانی و سنتی، (۲۲ تا ۲۴ شهریورماه) با حضور پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان، احمد الطیب شیخ الازهر مصر، کریل اسقف اعظم روسیه، ارباش رئیس سازمان دیانت ترکیه و الله‌شکور پاشازاده رئیس اداره مسلمانان قفقاز، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ایمانی‌پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ج.ا.ایران و سایر نمایندگان ادیان و مذاهب مختلف برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha