جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت‌الاسلام رضوانی نسب

حوزه/ شاگرد مرحوم حجت الاسلام والمسلمین دریاباری به ساده زیستی این عالم ربانی اشاره کرد و افزود: آن فقیه فقید در فیروزکوه مدرسه علمیه ای بنا نهاد و علی رغم اینکه استاد برجسته حوزه از ممتحنین شفاهی، مسلط به علوم عقلی، نقلی و درس خارج حوزه و اهل مطالعه زیاد بود، ولی در قم نیز یک زندگی ساده داشت.

حجت الاسلام والمسلمین عباس رضوانی نسب معاون نظارت و ارزیابی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به ارتباط چند ساله خود با مرحوم حجت الاسلام والمسلمین سید عنایت الله دریاباری از اساتید حوزه علمیه قم و موسس حوزه علمیه امام صادق(ع) فیروزکوه، گفت: مرحوم دریاباری قبل از انقلاب و از اوایل طلبگی با رهبر معظم انقلاب ارتباط نزدیک و خانوادگی داشت و چندین بار از ایشان برای ما خاطرات تعریف کرده است.

این شاگرد مرحوم حجت الاسلام والمسلمین دریاباری با اشاره به حضور اخیر خود در منزل آن مرحوم و انجام مصاحبه در خصوص شخصیت پدر مقام معظم رهبری، افزود: مرحوم دریاباری در این گفت و گو در خصوص پدر مقام معظم رهبری مطالب مختلف بیان کرد از جمله به نحوه سلوک، درس رفتن، زیارت و... ایشان اشاره کرد که این نشان می دهد آن مرحوم با پدر رهبر انقلاب نیز به عنوان استاد خود ارتباط خوبی داشته است.

وی یادآور شد: حتی در این سفر رسمی و ۱۰ روزه اخیر رهبر انقلاب به قم، مرحوم حجت الاسلام والمسلمین دریاباری در روزهای اول به صورت عادی برای ملاقات مراجعه می کند، ولی به خاطر شلوغی موفق نمی شود، بعد از چند روز از دفتر با وی تماس گرفته می شود که مقام معظم رهبری سراغ وی را گرفته و در نهایت خدمت ایشان رسیده بود، این نشان از ارتباط و علاقه با رهبر انقلاب است.

این شاگرد مرحوم دریاباری در ادامه به ساده زیستی این عالم ربانی اشاره کرد و افزود: آن فقیه فقید در فیروزکوه مدرسه علمیه ای بنا نهاد و علی رغم اینکه از ممتحنین شفاهی، مسلط به علوم عقلی، نقلی و درس خارج حوزه و اهل مطالعه زیاد بود، ولی در قم نیز یک زندگی ساده داشت.

حجت الاسلام والمسلمین رضوانی نسب به اهتمام مرحوم دریاباری به تربیت شاگرد و طلبه اشاره کرد و بیان داشت: در عرصه تعلیم و تربیت دانش آموختگان حوزه نیز سرآمد بود. مؤسس حوزه علمیه در شهر فیروزکوه بود و هرچه در این سالها هدایا دریافت می کرد برای مدرسه علمیه هزینه می کرد، نمونه آن اینکه ، در یک سال به عنوان استاد برتر از طرف حوزه علمیه تجلیل شد و هدیه سفر به کربلا به وی دادند که آن را هم برای مدرسه علمیه و طلبه ها هزینه کرد و به کربلا نرفت. این نشان از توجه آن مرحوم به تعلیم و تربیت دانش آموختگان از لحاظ علمی و اخلاقی است.

نماینده مجمع نمایندگان طلاب، به شخصیت اخلاقی مرحوم دریاباری اشاره کرد و گفت: از اساتید شاخص حوزه علمیه در زمینه اخلاق بود، استادی بسیار مهذب، معلمی با اخلاق، متواضع و با اخلاص که نهایتا در این راه هم عمر خود را صرف کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • قم IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
    1 0
    آیت الله دریاباری واقعا مهذب و دلسوز بودند خدمت ایشان امتحان دادم بسیار درد طلبه را می فهمید و از هر لحاظ استاد به تمام معنی بودند رضوان الله تعالی علیه