شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تبریز

حوزه/ حجت الاسلام تقدیری در رویداد تشکیلاتی دختران حاج قاسم در آذربایجان شرقی از دختران جامعه اسلامی خواست تلاش کنند قدرت تحلیل و فکر خود را رشد دهند، چرا که انسان بی نهایت ارزش و قیمت دارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام حامد تقدیری رئیس سازمان مدارس علوم و معارف صدرا، امروز در رویداد تشکیلاتی دختران حاج قاسم سلیمانی در آذربایجان شرقی گفت: در اسلام برای فعالیت زنان سه عرصه معین شده است؛ اول عرصه تکامل و رشد معنوی خود زن است.

وی افزود: عرصه دوم که عرصه فعالیت اجتماعی است اعم از فعالیت اقتصادی، فعالیت سیاسی، فعالیت اجتماعی به معنای خاص، فعالیت علمی، درس خواندن، درس گفتن، تلاش کردن در راه خدا، مجاهدت کردن و همه میدان‌های زندگی در صحن جامعه، در عرصه دوم که عرصه فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی و علمی و فعالیت گوناگون است. زن مسلمان مثل مرد مسلمان حق دارد آنچه که اقتضای زمان است آن خلاء را که احساس و وظیفه‌ای را که بر دوش خود احساس می‌کند انجام دهد.

حجت الاسلام تقدیری ادامه داد: عرصه سوم که آن هم بسیار مهم است بخش خانواده است یعنی زن به عنوان یک همسر یا یک مادر باید به نقش خود اهمیت داده و آن‌ را انجام دهد.

وی افزود: دختران جامعه اسلامی تلاش کنند قدرت تحلیل و فکر خود را رشد دهند، چرا که انسان بی نهایت ارزش و قیمت دارد.

رئیس سازمان مدارس علوم و معارف صدرا از سه وظیفه مهم زن به گفته مقام معظم رهبری چنین یاد کرد: معنویت، فعالیت در خانه و فعالیت در اجتماع وظایف اصلی زنان است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha